Constant gezoem CM Storm Sirus

Pagina: 1
Acties:

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds een paar maanden de CM Storm Sirus. Vanaf het begin af aan heel tevreden mee geweest, totdat het geluid ermee ophield. Zodra er een vorm van audio naar de headset verstuurd wordt hoor ik een harde ruis in plaats van het gewenste geluid. Er valt geen onderscheid meer te maken tussen de verschillende kanalen als ik via "Afspeelapparaten" op testen druk, alleen maar het constante gebrom (en ergens heel erg ver in de verte hoor ik wel iets van het oorspronkelijke geluid). Ik krijg het geluid op geen enkele andere manier meer aan de praat, ook de drivers opnieuw installeren heeft geen effect. Mijn luidsprekers doen het wel gewoon, dus het ligt sowieso aan de headset zelf.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat dank,
Donny

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:03
Dit is misschien niet helemaal hetzelfde, maar ik heb een soortgelijk probleem met dezelfde headset. Ik hoor continu een getik in beide schelpen al blijf ik wel al het geluid op een normale manier binnen krijgen.

Na wat testen heb ik gemerkt dat mijn probleem aan de soldering ligt van de kabel die naar de headset loopt. Door de kabel op een bepaalde manier te draaien houdt het getik op en kan ik "tikloos" verder doen.

Ik vermoed dat de sturing in de console eerder het probleem zal zijn, een kabel die niet mooi was gesoldeerd of iets dergelijks.

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Gebruik je Windows XP, 7 of 8?
Gebruik je de meegeleverde geluidskaart of zit de headset direct op je onboard geluidskaart?

Edit: ik heb de zelfde headset, prima ding! :)

[ Voor 16% gewijzigd door BasRR op 23-06-2014 09:32 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:51

TheNephilim

Wtfuzzle

Waar heb je de headset op aangesloten? Dat is toch wel even erg handig om te weten...

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb de headset via 2 USB-kabels aangesloten (de volumeregelaar, welke toch wel handig is, werkt niet in combinatie met de jack-aansluiting). Ik gebruikt Windows 7. Aangezien ik alleen een onboard geluidskaart heb denk ik dat ik toch niks mis wat betreft geluidskwaliteit via analoge aansluitingen.

Ik bedenk me tijdens deze post dat ik ook dus de jack-aansluitingen bij deze headset heb gehad (om de volumeregelaar en 2 USB-kabels te vervangen). Na de headset via deze kabels te hebben aangesloten werkt de headset weer, dus ik ga er vanuit dat er iets mis is met de volumeregelaar of de USB's. Ben blij dat ik nu in ieder geval weer geluid uit mijn headset krijg, maar dit is natuurlijk niet de manier waarop ik wil dat het werkt. Nu moet ik elke keer als ik mijn speakers aan wil zetten de kabels gaan verwisselen (en aangezien ik dat nogal vaak doe). Denk dus dat ik maar contact met Mycom ga opnemen, tenzij iemand natuurlijk weet wat er met de volumeregelaar aan de hand kan zijn?

[ Voor 53% gewijzigd door DonnyL op 23-06-2014 17:44 ]