Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09-2020
de titel zegt eigelijk alles ik heb een Ch3mnas (en ook ergens in de rommelkamer nog een Ch3hnas) en wil weten of het mogelijk is om er door middel van funplug een bittorent sync (LAN cloud) servertje van te maken.

Ik gebruik nu nog mijn HP DL160G6 maar aangezien die verder niks doet is dat zwaar overpowered.
de server wil ik uitgaan zetten omdat ik mijn minecraft servers niet meer draai en het ding dus uit wil gooien in verband met besparingen.

ik heb genoeg voer kunnen vinden over de Ch3snas maar ik heb verder dan de stock firmware en draaien van lighthttp Helemaal geen ervaring met NAS systemen.
dit mede dankzij het hebben van een echte server.

Overigens lees ik weinig over de ch3mnas en ch3hnas. tijd voor een upgrade?

gtrz sasaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor zover ik weet kun je die 'mnas' gewoon funpluggen. De 'hnas' schijnt lastiger te zijn (of 'meer een uitdaging', zo je wilt).
Een algemene installatie handleiding kun je hier vinden, al is het aan te raden niet FFP 0.5 te installeren, maar 0.7/arm. (Nieuwer, makkelijker en beter).
Vervolgens kun je met uwsiteloader repositories toevoegen, en met slacker software installeren.
Kylek's repository bevat de laatste versie van Transmission.

Oh, en probeer niet OpenSSL te updaten. Dat sloopt je installatie.

/Edit: Hier zijn instructies om btsync op 0.7/arm te installeren. Ik weet niet of dat ook op de 'mnas' werkt. btsync is afhankelijk van bepaalde firmware libraries (zoals libc, neem ik aan).

[ Voor 14% gewijzigd door Mijzelf op 24-06-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sasaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09-2020
okee ik ga er vanavond een kleine study van maken :P.

ik meot eerst het huishouden nog doen :(