Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Medion PC ontvangt nauwelijks internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het internet op de huis-tuin-en-keukencomputer in ons huishouden is nogal slecht. Zeg gerust verschrikkelijk. Het is niet ongebruikelijk dat je drie minuten zit te wachten totdat een webpagina geladen is en vandaag presteerde hij het zelfs om, toen ik met Steam een spel wilde downloaden, maar 20 bytes per seconde (!) door te laten waardoor de verwachte downloadtijd op meer dan een jaar weergeven werd.

Ik weet niet waar het aan ligt. Alle andere apparaten in huis (laptops, telefoons, tablet) kunnen namelijk wel connecten met de router en hebben prima internet (meestal dan). Dit gaat allemaal draadloos via de Wi-Fi.

De hierboven genoemde PC staat op zolder (2e etage) en de router zit in de meterkast op de begane grond. Dit is natuurlijk ietwat ver weg, maar de computer geeft meestal wel aan een signaal van 4 tot 5 streepjes binnen te krijgen. Bovendien is de snelheid heel erg variabel (de ene keer werkt het een beetje en de volgende keer gewoon helemaal niet). Dit doet me denken dat het probleem niet zozeer in de afstand van het signaal zit, maar dat het bij de ontvangst spaak loopt.

Ik heb geen idee waarom het internet zo moeilijk doet op deze computer (Medion Akoya P2310 D). Zouden jullie mij uit de brand kunnen helpen? Alvast hartelijk bedankt!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
dat ruikt naar ongedierte op die pc, boot eens met een hiren's boot cd of dergelijke en laat hitman pro en co er eens op los.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:00
Probeer het internet is uit via een kabeltje...

Dan kunnen er namelijk heel veel opties afgestreept worden

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hebben telefoons off tablet op dezelfde plek als die pc (op zolder dus) ook zo'n slechte verbinding?
Zo ja, dan ligt het dus aan de afstand. Bedrade verbinding is uiteraard altijd aan te raden.

Als andere apparaten het wel (goed) doen, eens kijken of je de wifi-antenne van de pc op zolder anders kunt leggen. Misschien krijgt de wifi-module teveel storing van de pc zelf?

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Verwijderd

Topicstarter
@ PerfectPC: Misschien het vermelden waard: dit is allemaal pas gaande sinds we een nieuw modem hebben. Hiervoor werkte het internet wel prima op die computer. Het leek mij vrij onwaarschijnlijk dat er ineens virussen op de computer zouden staan, toevallig precies nadat we van modem wisselen.

@ nooberke & supergert: Internet via kabeltje zal ik binnenkort proberen, als ik de ethernetkabel en de HomePlug weer gevonden heb.

Mijn laptop heeft op dezelfde plek een redelijke tot goede verbinding. Volgens mij zit de WiFi-ontvanger van de PC ingebouwd, dus ik weet niet hoe ik die zou moeten verzetten.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:48
Dit kan zoveel oorzaken hebben, dus je zult een aantal dingen moeten uittesten:
  • Doe op de pc eens een speedtest, b.v. via speedtest.net. Dit om te checken of de snelheid echt zo traag is.
  • Voer een ping test uit op de pc (Start > typ "cmd") naar de router, bv "ping 192.168.0.1 -t". Laat dit even een minuutje lopen en kijk naar of er timeouts staan of hoge ping waardes (meer dan 10 zou ik al veel vinden). Doe daarna een ping naar b.v. Google middels "ping www.google.com -t" en controleer daar hetzelfde. Een ping van veel meer dan 50 (afhankelijk van de provider) is niet top (hier heb ik gemiddeld een ping van 14ms).
  • Sluit de pc eens via een netwerkkabel aan en/of verhuis de pc eens tijdelijk naar een plek liefst naast de Wifi router.
  • Laat een virusscanner en liefst nog een adware scanner draaien. Kijk eventueel (mits je verstand ervan hebt) of je verdachte processen ziet in het Taakbeheer
  • Test met een ander device op de zolder en kijk hoe daar het ontvangst is.
Als al deze dingen niets opleveren, dan zal het eerder iets zijn in de richting van drivers (of nog 10 andere opties).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de duidelijke post! Ik zal de komende dagen wat gaan uitproberen met de gegeven opties. Zodra er vordering is, horen jullie het hier van me :)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:59
Wel kabel rechtstreeks in prikken en dus niet via een homeplug dat zegt nog niks. Tien meter UTP voor drie euro bij de Action.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SpeedTest gedaan (nog steeds via draadloos internet), en dat leverde de volgende resultaten op:
Ping: 23ms
Downloadsnelheid: 0,93 mb/s *
Uploadsnelheid: 2,58

* De eerste keer liep de test vast tijdens het testen van de downloadsnelheid; toen kwam hij ook niet hoger dan 0,24. Downloadsnelheid is dus nogal wisselvallig en had nu even z'n momentje denk ik zomaar.

Ons internetabonnement is voor een downloadsnelheid van 16 mb/s en een uploadsnelheid van 2,6 oid. Qua uploaden zit de PC dus goed. Op andere computers worden deze targets wel gehaald.

Hopelijk verschaft dit al iets meer info. Ik zal deze avond even kijken hoe ik de PC via kabel aan het internet kan krijgen en dan zien of dit impact heeft op de prestaties.
Pagina: 1