Toon posts:

24" monitor advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goede monitor voor normaal gebruik speel geen games alleen internet en tekst verwerking.

Nu heb ik deze gezien,

pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

of deze maar toch al wat langer op de markt,

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

en een amva scherm komt ook goed uit de test,

pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart

of deze een tn scherm maar dat is toch meer voor gamen?

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

Wie kan me hierin helpen?!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zou de U2412M Zwart doen. Heb de Iiyama gehad, maar zelfs een oude Samsung 2443 was beter.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou idd ook voor de U2412M gaan. Die heeft een hogere resolutie en een fijnere aspectratio dan de 3 andere monitoren. En daarbij zijn ze nu leuk geprijsd.

Verwijderd

Topicstarter
toch voor de monitor gaan die al 3 jaar op de markt is?!

of zijn er nog betere alternatieven?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat maakt het uit dat die monitor al 3 jaar op de markt is, als die superieur is aan de andere monitoren in mijn ogen?

Verwijderd

Topicstarter
de techniek gaat snel en er zijn al heel wat andere monitoren gekomen na de 2412 en kunnen bijna niet tippen aan deze monitor ik lees hier zoveel reviews

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die U2412HM is idd een leuk ding, voordeel is de aspectratio die fijner zou zijn voor tekstverwerking.

Al moet ik toegeven dat fullHD ook lekker genoeg werkt, het verschil is immers maar 120 pixels verticaal.

Die Iiyama is ook een leuk ding, AMVA heeft een veel beter contrast dan IPS, wat ik zelf erg prettig vind, maar lang niet iedereen vind dat even belangrijk.

TN moet je vergeten. Echt, meuk is dat. Niks positiefs aan.

[ Voor 7% gewijzigd door RobinHood op 22-06-2014 22:25 ]

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar die 120pixels maken wel een behoorlijk verschil vind ik zelf. Ik werk nu iedere dag op een fullHD monitor ipv de 1920x1200 die ik daarvoor had, en ik erger me er iedere dag wel een paar keer aan dat het scherm zo'n rotverhouding heeft.

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
@hierboven
pak dan gewoon een 21 om 9 en zet die in portret mode :)

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel tussen de 2412 en de iilyama amva panel een goed contrast is me ook veel waard ben er nog niet over uit

Is 1900*1200 zoveel prettiger dan 1900*1080?

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
ja voor internet en teks verwerken wel ja

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

1920x1200 vind ik echt vele malen prettiger werken dan 1920x1080. Een 16:9 verhouding vind ik gewoon erg vervelend werken vanwege de te beperkte hoogte. Bij 16:10 is dat al wel weer wat minder.

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-02 20:41
Eens. Heb zelf ook de 2412, destijds getwijfeld of ik het de meerprijs t.o.v. 2311H waard vond (ongeveer 80 euro voor +1" en +120pixels), maar ik ben er erg blij mee. In de praktijk gebruik ik altijd de volledige hoogte van een scherm, en slechts zelden de volledige breedte (veel white space). Met name bij office gebruik is de extra schermruimte in de hoogte prettig.

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-02 10:53
De u2414H heeft echter een moderner design vind ik persoonlijk. Lekker dunne bezels aan de zij- en bovenkant! Dat is zeker ook het overwegen waard.
Pagina: 1