Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ziggo wifi traag op iphone 4

Pagina: 1
Acties:

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Mijn wifi verbinding is ontzettend traag op mijn telefoon. Het ontvangen en verzenden van foto's is niet mogelijk met whatsapp bijvoorbeeld. Internetpagina's laden lukt ook bijna niet en nu.nl ververst niet. Appjes sturen en ontvangen gaat dan nog wel, duurt soms even voor ze verzonden zijn.

Op mijn laptop haalt de wifi 90mb/s via de ziggo speedtest (8ms), daar is dus niets mis mee.

Met 3G is er ook niets aan de hand, dan werkt internet prima op mijn telefoon.

Iemand enig idee wat er aan de hand is, en hoe ik het oplos?

Iphone 4 is up to date zowel software als de apps.

Ziggo modem is een Ubee EVW321B. Deze modem is afgelopen maandag geïnstalleerd door een ziggo monteur omdat de oude defect was. Het is een dual band modem met 2,4 ghz en 5ghz. 5ghz heb ik uitgeschakeld, mede omdat de iphone 4 het 5ghz netwerk niet ondersteund.

[ Voor 5% gewijzigd door SX-Superfly op 22-06-2014 21:08 ]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
Welke oude modem had je daarvoor en gebruikte je ook wifi van die modem? Zo ja, had je toen ook probleem?

• SX-Superfly
Ik weet zo niet meer wat de oude modem was, het was ook een Ubee maar zonder dual band, verouderde versie dus. Haalde ook lang niet de 90 mb/s (dat was het probleem ook, daarom is de oude vervangen; beloofde snelheid werd niet gehaald)

Met de oude modem had ik met mijn telefoon geen wifi problemen.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt Wireshark als je de monitoring aanzet naar een monitoring apparaat?

• plizz
  • Laatst online: 08:47
Als je de Ziggo topic op tweakers hebt gevolgd, lees je dat die wifi in de modem slechte bereik en prestatie heeft. Dus een mogelijke oplossing is de modem in bridge mode zetten door Ziggo en eigen wifi router achter zetten.

• andy88
  • Laatst online: 16:31
Lees eens goed dan zie je dat een ander apparaat op dezelfde modemrouter wel 90 Mbit haalt. Een loos advies dus in dit geval.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Apple devices zijn heel slecht in TKIP beveiliging bij wifi is mijn ervaring.. Zorg dat AES aanstaat in de ziggo router, en TKIP uit.
Je wilt sowieso geen TKIP gebruiken, AES is een flink stuk veiliger.

[ Voor 27% gewijzigd door FatalError op 23-06-2014 08:43 ]

If it ain't broken, tweak it!

• SX-Superfly
Hoe werkt wireshark? MOet ik dat programma downloaden?

De router is beveiligd met AES, TKIP staat uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verbind je wel met juiste (eigen) SSID en niet bijv Ziggo Wifispots?

Oslik blyat! Oslik!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:42
Ik heb een paar iDevices die erg traag zijn als het wifi kanaal 12 ,13 of 14 gebruikt wordt. Probeer in je router het kanaal vast te zetten op een kanaal beneden 12 en kijk of je snelheid omhoog gaat.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kanaal 14 zou sowieso in EU niet mogen werken, als 12 en 13 op in EU gekochte devices niet werken zou ik terug gaan naar leverancier ivm non-conformiteit...

Oslik blyat! Oslik!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Hoe doet de wifi op de iphone het als je ergens anders via wifi online zit?
Misschien is tegelijk je wifi in de iphone brak geworden

CISSP! Drop your encryption keys!

• Trommelrem
dion_b schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:09:
Kanaal 14 zou sowieso in EU niet mogen werken, als 12 en 13 op in EU gekochte devices niet werken zou ik terug gaan naar leverancier ivm non-conformiteit...
Ik ben nog nooit een Apple apparaat uit de generatie van de iPhone 4 tegengekomen dat kanaal 12 of 13 in de praktijk ondersteunt. Het werkt vaak wel beperkt, omdat de kanalen elkaar toch overlappen. Kanaal 1 t/m 11 werkt wel goed.
SX-Superfly schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:05:
Hoe werkt wireshark? MOet ik dat programma downloaden?

De router is beveiligd met AES, TKIP staat uit.
WireShark op een computer installeren en monitoring aanzetten van de WiFi poort naar de computerpoort.

[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 24-06-2014 08:25 ]

• Trommelrem
-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Trommelrem op 24-06-2014 08:25 ]

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 15:42
dion_b schreef op maandag 23 juni 2014 @ 18:09:
Ja sorry, 14 mag idd niet. Was niet helemaal wakker 8)7
On-topic: er staan op het support forum van Apple ook veel klachten over slechte wifi ontvangst, zie onder andere https://discussions.apple.../5520663?start=0&tstart=0
Je kunt je Idevice wel terugbrengen maar aangezien dit in de hardware zit, ga je daarmee geen op kanaal 12 of 13 werkende Iphone of Ipad voor terugkrijgen. Dus dan maar even accepteren en je router op een ander kanaal zetten :/

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• SX-Superfly
Ik heb geen problemen met andere wifi netwerken, alleen met mijn eigen netwerk. Ik heb het kanaal nu op 7 gezet, lijkt iets beter te gaan. Via google zag ik ook dat meer mensen problemen hebben met de genoemde ziggo modem; schijnt zwakke wifi hardware in te zitten.

Andere telefoons (S4, blackberry etc) hebben geen problemen met mijn wifi netwerk...
Pagina: 1