Toon posts:

Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mij heeft een i7 3770 en een 350 Watt voeding en wilt gaan gamen op 1080p.

Wat wil je bereiken?
Goed gamen op 1080p (BF4, BF Hardline, GTA5, Fifa)
Wat mag het gaan kosten?
max 150.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
-
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Een i7 3770 en een 350Watt voeding. Hij heeft dus heel weinig watt en ik weet niet of de MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

Dit gaat trekken. Hebben jullie advies?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke voeding heb je? 350w klinkt eerlijk gezegd behoorlijk eng.

Als het een goede is, kan een 750ti opzich wel, al is dat absoluut geen krachtpatser en zul je veel games op low/medium moeten draaien.

Een 270 is veel beter, echter, die verbruikt wss wat teveel.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:45:
Welke voeding heb je? 350w klinkt eerlijk gezegd behoorlijk eng.

Als het een goede is, kan een 750ti opzich wel, al is dat absoluut geen krachtpatser en zul je veel games op low/medium moeten draaien.

Een 270 is veel beter, echter, die verbruikt wss wat teveel.
750Ti kan bf4 op ultra 44 fps...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Op welke resolutie? Het lijkt me eerlijk gezegd heel sterk, gezien een 270x dat totaal niet haalt, en dat ding veel sneller dan een 750ti

reviews: Nvidia GTX 750 Ti: de snelste onder de 75 watt op Ultra haalt een 750ti niet meer dan 28.2 fps gemiddeld, ondermaats dus.

Wil je ultra echt lekker halen op BF4, ook multiplayer enzo, heb je minimaal een 280 nodig, liever nog een 280x.

[ Voor 58% gewijzigd door RobinHood op 22-06-2014 19:48 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02 14:02
Single player misschien? Maar multiplayer 64 man met 8 tanks gaat die zwaar op zijn gat... Om bf4 op ULTRA soepel te spelen ga je een VEEL zwaardere gpu nodig hebben.

Op deze review staat de 750 ti nog maar op 30 fps op ultra...

http://nl.hardware.info/r...ield-4--assassins-creed-4

[ Voor 37% gewijzigd door Ardjee op 22-06-2014 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:47:
Single player misschien? Maar multiplayer 64 man met 8 tanks gaat die zwaar op zijn gat... Om bf4 op ULTRA soepel te spelen ga je een VEEL zwaardere gpu nodig hebben.
Kijk jayztwocents

• Ardjee
Ik ga niet uren aan video doorkijken voor een claim dat de 750ti genoeg schijnt te zijn, als 2 andere benchmarks al zeggen dat de 750ti niet genoeg is om battlefield 4 op ultra te spelen. En dat puur alleen single player al. Dus ik ben bang dat als je vriend fatsoenlijk wilt gamen, er zowel een gpu als een nieuwe voeding moet komen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als jij wat beweert, moet jij met een bron komen, zo simpel is het. Jij hebt mijn bron, waaruit heel simpel komt dat een 750ti veel moeite heeft op BF4, dus ook op Hardline, en ik zie dat ding ook al moeite krijgen op GTA5.

Wil je BF4/H lekker kunnen draaien multiplayer, ga je op medium moeten draaien, en zelfs dan nog ben ik bang dat je minimum framerate regelmatig naar beneden gaat. Bron? Mijn pa met een HD6950, vergelijkbaar in snelheid met een 750ti.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:51:
[...]

Als jij wat beweert, moet jij met een bron komen, zo simpel is het. Jij hebt mijn bron, waaruit heel simpel komt dat een 750ti veel moeite heeft op BF4, dus ook op Hardline, en ik zie dat ding ook al moeite krijgen op GTA5.

Wil je BF4/H lekker kunnen draaien multiplayer, ga je op medium moeten draaien, en zelfs dan nog ben ik bang dat je minimum framerate regelmatig naar beneden gaat. Bron? Mijn pa met een HD6950, vergelijkbaar in snelheid met een 750ti.
Soms liggen benchmarks heel verschillend. Hij gaat hem toch nemen, want een nieuwe voeding word te duur. Als hij toch met een i5 4670K het op ultra 44 fps haalt hoezo kan jij dan net medium spelen?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:53:
[...]

Soms liggen benchmarks heel verschillend. Hij gaat hem toch nemen, want een nieuwe voeding word te duur. Als hij toch met een i5 4670K het op ultra 44 fps haalt hoezo kan jij dan net medium spelen?
Laat je ons horen hoe het ging? :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tuurlijk joh, benchmarks liggen heel verschillend. Heel normaal ja, daarom heet het uiteraard ook benchmark, omdat het altijd compleet anders is.

Ik heb eens een ouderwets botte vraag:

Als jij toch nooit luistert naar wat wij zeggen, wat de hell doe je dan nog op tweakers? In al je eerdere topics luister je werkelijk nooit naar wat wij zeggen.

Ook wens ik je alvast veel geluk, want als die 350w voeding een Sweex, MS-Tech of andere plofvoeding is, kun je wel meer dan een andere voeding kopen. Al zou ik dat ergens wel poetic justice vinden.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:56:
Tuurlijk joh, benchmarks liggen heel verschillend. Heel normaal ja, daarom heet het uiteraard ook benchmark, omdat het altijd compleet anders is.

Ik heb eens een ouderwets botte vraag:

Als jij toch nooit luistert naar wat wij zeggen, wat de hell doe je dan nog op tweakers? In al je eerdere topics luister je werkelijk nooit naar wat wij zeggen.

Ook wens ik je alvast veel geluk, want als die 350w voeding een Sweex, MS-Tech of andere plofvoeding is, kun je wel meer dan een andere voeding kopen. Al zou ik dat ergens wel poetic justice vinden.
Ik luister wel, maar als het steeds hetzelfde is wat die voeding niet gaat trekken, dan niet nee. We willen geen nieuwe voeding kopen, maarja dat moet natuurlijk weer omdat benchmarks het zeggen. Dan betaal je dus veel meer en is de price:performance gedaald. :D :F

• chaoscontrol
Lol, je ziet niet eens gameplay in die "reviews".

Daarbij heb ik hier nog een GTX 760 die het ook niet trekt op ultra. Dus als je 750 dat haalt mag je hem gratis ruilen met een 760. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:57:
[...]

Ik luister wel, maar als het steeds hetzelfde is wat die voeding niet gaat trekken, dan niet nee. We willen geen nieuwe voeding kopen, maarja dat moet natuurlijk weer omdat benchmarks het zeggen. Dan betaal je dus veel meer en is de price:performance gedaald. :D :F
Dat is dus bullshit. Vaszaitsev heeft gewoon een punt; als je een MS-tech of andere meuk hebt ploft je voeding en neemt hij met een beetje pech de rest mee. Kost nog veel meer.

Sowieso, hoeveel vrienden heb jij die een nieuwe PC nodig hebben? Twee vrienden binnen twee dagen die naar jou gaan voor advies over een PC is wel heel veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 20:01 ]

• chaoscontrol
Als die vriend van je slim is, koopt hij nu een goede voeding en als hij weer wat geld verdient heeft, een goede videokaart. Als jij je vriend echt wil helpen als computer-expert, dan is dat wat jij hem verteld.

• Ardjee
Omdat benchmarks op meerdere manieren gemeten worden. Het verschil tussen singleplayer en multiplayer is groot 1 speler tegen 64 man. Voor het gemak en vergelijking wordt singleplayer gekozen omdat dit makkelijker consequent te meten valt. Ook wordt er geen woord gerept over wat de minimum fps zijn. Misschien dat bij rustige stukken er 44 fps behaald wordt met die kaart (prima mogelijk). Maar wanneer er actie is, zal je fps droppen. Grote kans dat je dan drops naar fps gaat krijgen dat niet lekker meer speelbaar is(geloof mij. shooters met 20 fps zijn niet te doen)

In de review wordt niet gezegd of dit op single of multiplayer is. En ze hebben het daadwerkelijk over 44 fps average. Dat betekent dus dat het zomaar 30% van de tijd ruim onder de 44 fps is.

Kijk gerust andere reviews na. Bijvoorbeeld op tweakers wordt het volgende gezegt:
n Battlefield 4 hebben we de framerate tijdens de laatste scène van de Shanghai-missie gemeten. We hebben voor zowel AMD- als Nvidia-kaarten de DirectX-renderer gebruikt en noteerden hele nette framerates voor de 750 Ti, zeker als we in het achterhoofd houden dat Battlefield 4 geoptimaliseerd is voor AMD-kaarten. De framerate op ultra-instellingen is niet echt speelbaar, maar met de instellingen een tandje lager vormt het spel geen probleem voor de nieuwe Nvidia-kaart.

Kortom: op ultra is het niet lekker speelbaar. En dit is slechts de single player! niet eens de multiplayer die zwaarder is. Ongetwijfeld dat de 750 ti een goede bang for buck kaart is. Verwacht alleen geen wonderen voor een van de zwaarste pc games van het moment.

Kijk ook als je blieft naar het merk van de voeding van je vriend. Zoek verhalen over betrouwbaarheid van deze voeding op. Je Wilt troep zoals ms-tech en sweex vermijden (er zijn meer b merken, maar goed)

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:58:
[...]

Lol, je ziet niet eens gameplay in die "reviews".

Daarbij heb ik hier nog een GTX 760 die het ook niet trekt op ultra. Dus als je 750 dat haalt mag je hem gratis ruilen met een 760. :)
Trekt die het niet ultra? Mijn 770 makkelijk. en een vriend zijn 760 ook makkelijk. Ik kan je wel helpen want dit is best raar.

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:02:
[...]

Trekt die het niet ultra? Mijn 770 makkelijk. en een vriend zijn 760 ook makkelijk. Ik kan je wel helpen want dit is best raar.
Samen met een FX-8350 op 4.8 GHz. Lijkt mij dat jij en je vriend hele lagen eissen hebben? Ik accepteer geen framerates onder de 60 FPS, en die GTX dropt op een goede multiplayer map vaak zat naar 40.

Daarom heb ik die aan mijn vriendin gegeven en gebruik ik die uit mn sig. :+

[ Voor 9% gewijzigd door chaoscontrol op 22-06-2014 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:03:
[...]

Samen met een FX-8350 op 4.8 GHz. Lijkt mij dat jij en je vriend hele lagen eissen hebben? Ik accepteer geen framerates onder de 60 FPS, en die GTX dropt op een goede multiplayer map vaak zat naar 40.

Als hij 40 fps heeft trekt hij hem dus wel. :F

Verwijderd

chaoscontrol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:03:
[...]

Offtopic, maar welke koeler zit er op die FX 8350?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:57:
[...]

Gelukkig ben jij een zeer groot expert in voedingen, en weet jij uiteraard zonder een naam te vermelden dat die 350w alleen maar bestaat uit handgemaakte Japanse componenten.

Benchmarks zijn benchmarks omdat het hele mooie gemiddelden zijn, met een resultaat welke telkens hetzelfde is en een mooie vergelijking biedt tussen verschillende producten. Dus als uit een benchmark komt dat een voeding bij 50% load uit elkaar klapt, telkens en telkens weer, dan zegt dat bijv. iets over de voeding. Als jij denkt "jamaar, bij mij niet hoor!" dan ben je gewoon een koppige sukkel.

Idem dito bij videokaarten. Als bij iedere goede reviewstek naar voren komt dat jij je fantasiepersoon naar keuze op je blote knieeën mag bedanken als je 30fps haalt met een 750ti, maak je mij niet wijs dat hij bij jou opeens 50% sneller loopt op dezelfde resolutie en dezelfde instellingen.

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:04:
[...]

Als hij 40 fps heeft trekt hij hem dus wel. :F
Lage eissen dus...
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:04:
[...]

Offtopic, maar welke koeler zit er op die FX 8350?
Cooler Master 412 o.i.d. (niet de slim version). Wel extra fan naar de VRMs op het moederbord (GA-970-UD3?)

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:05:
[...]

Lage eissen dus...

[...]

Cooler Master 412 o.i.d. (niet de slim version). Wel extra fan naar de VRMs op het moederbord (GA-970-UD3?)
40fps vind hij niet laag maarja. Beetje offtopic dit

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:04:
[...]

Gelukkig ben jij een zeer groot expert in voedingen, en weet jij uiteraard zonder een naam te vermelden dat die 350w alleen maar bestaat uit handgemaakte Japanse componenten.

Benchmarks zijn benchmarks omdat het hele mooie gemiddelden zijn, met een resultaat welke telkens hetzelfde is en een mooie vergelijking biedt tussen verschillende producten. Dus als uit een benchmark komt dat een voeding bij 50% load uit elkaar klapt, telkens en telkens weer, dan zegt dat bijv. iets over de voeding. Als jij denkt "jamaar, bij mij niet hoor!" dan ben je gewoon een koppige sukkel.

Idem dito bij videokaarten. Als bij iedere goede reviewstek naar voren komt dat jij je fantasiepersoon naar keuze op je blote knieeën mag bedanken als je 30fps haalt met een 750ti, maak je mij niet wijs dat hij bij jou opeens 50% sneller loopt op dezelfde resolutie en dezelfde instellingen.
Ik zal hem maar vertellen dat hij een nieuwe voeding moet kopen, zeer spijtig dit :|

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zo heel offtopic is het niet, en drops naar de 40fps kunnen opzich wel, maar constant 40fps is niet heel fijn.

Maar, zelfs dat haalt die 750ti niet! Dat ding blijft telkens steken rond de 30 op ultra met uitstapjes naar de 20. Op singleplayer zelfs al. Die 30fps kun je op een multiplayer server wel helemaal vergeten, ik denk dat je dan naar medium moet gaan kijken wil je ten alle tijden boven de 30fps zitten.

En neem dan alsjeblieft een degelijke voeding, de S12 van Seasonic is de goedkoopste 500w die degelijk is. Mocht je echt geldnood hebben, neem dan een CX430 van Corsair, en nee, niet de M.

Verwijderd

chaoscontrol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:05:

Pittig netjes :) Ik heb zelf een FX 8320, kom tot 4.42GHz met een iets verhoogd voltage, temps onder de 60 graden onder load. Ik heb een Tranquillo rev. 2, dus ik vroeg het even voor een referentiepunt ;) Mijn mobo is overigens een Gigabyte 990 FXA-UD3. Bedankt voor de info :)

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:07:
[...]

Ik zal hem maar vertellen dat hij een nieuwe voeding moet kopen, zeer spijtig dit :|
Hoezo spijtig? je helpt je vriend hier echt mee. Als hij die nieuwe Seasonic voeding namelijk heeft (hint) dan kan hij een echte videokaart gaan uitzoeken en kunnen jullie samen tenminste fatsoenlijk gamen. :)

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:09:
Zo heel offtopic is het niet, en drops naar de 40fps kunnen opzich wel, maar constant 40fps is niet heel fijn.

Maar, zelfs dat haalt die 750ti niet! Dat ding blijft telkens steken rond de 30 op ultra met uitstapjes naar de 20. Op singleplayer zelfs al. Die 30fps kun je op een multiplayer server wel helemaal vergeten, ik denk dat je dan naar medium moet gaan kijken wil je ten alle tijden boven de 30fps zitten.

En neem dan alsjeblieft een degelijke voeding, de S12 van Seasonic is de goedkoopste 500w die degelijk is. Mocht je echt geldnood hebben, neem dan een CX430 van Corsair, en nee, niet de M.
En High dan op BF4? Dat vind hij ook wel goed. Of MOET er een nieuwe voeding komen?

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:09:
[...]

Pittig netjes :) Ik heb zelf een FX 8320, kom tot 4.42GHz met een iets verhoogd voltage, temps onder de 60 graden onder load. Ik heb een Tranquillo rev. 2, dus ik vroeg het even voor een referentiepunt ;) Mijn mobo is overigens een Gigabyte 990 FXA-UD3. Bedankt voor de info :)
Ah bijna hetzelfde ja. :) Die Tranquillo heb ik ook gehad maar die was een graad of 3 warmer bij mij. Onder load haalt de 8350 wel de 70 graden maar voltages weet ik niet uit mijn hoofd. Zou het voor je kunnen opzoeken. :) (maar dan gaan we wel verder in DM :P)

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:10:
[...]

En High dan op BF4? Dat vind hij ook wel goed. Of MOET er een nieuwe voeding komen?
Kijk nou gewoon even wat voor voeding het is, het moet toch niet perse nu?

Als het een cheapo merk is, dan JA. Anders blaast hij met zijn nieuwe videokaart (ook op high) dan ding kapot en dan is zijn mobo misschien ook wel dood. Dan mag je helemaal sparen en nog geen BF spelen.

Verwijderd

chaoscontrol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:10:
[...]

Ah bijna hetzelfde ja. :) Die Tranquillo heb ik ook gehad maar die was een graad of 3 warmer bij mij. Onder load haalt de 8350 wel de 70 graden maar voltages weet ik niet uit mijn hoofd. Zou het voor je kunnen opzoeken. :) (maar dan gaan we wel verder in DM :P)
Mwah, ben wel tevreden met deze OC, alhoewel 4,5GHz natuurlijk nog beter is ;) 70 graden kan volgens mij ook nog wel, ik heb nog nooit een CPU dood zien gaan van de hitte en als hij echt te heet word gaat hij wel uit. DM is niet nodig, wilde alleen even kijken hoe mijn OC zat ten opzichte van anderen :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:10:
[...]

High + BF4+ FullHD + 750ti lijkt mij op multiplayer geen slim idee.

Ik zou echt een degelijke voeding + minimaal een R9 270 halen. Een tweedehands HD7950/HD7970 is natuurlijk nog leuker.

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:12:
[...]

Kijk nou gewoon even wat voor voeding het is, het moet toch niet perse nu?

Als het een cheapo merk is, dan JA. Anders blaast hij met zijn nieuwe videokaart (ook op high) dan ding kapot en dan is zijn mobo misschien ook wel dood. Dan mag je helemaal sparen en nog geen BF spelen.
Heb zelf het hem nog niet gevraagd, maar ik ga het ook niet vragen aangezien het een slecht ding is waarschijnlijk. Er komt een nieuwe waarschijnlijk! :)
Pagina: 1