Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 18:49

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Aangezien wij thuis veel films kijken ben ik van plan om een NAS of een Externe HDD te kopen. De rede hiervan is dat mijn PC nog wel eens uit kan vallen om een overclock fout of omdat ik niet thuis ben en iemand een film wil zien. Heb overal gekeken maar kon niet specifiek mijn antwoord vinden, heb ook de snelheden vergeleken maar daar kom ik niet over uit wat dan het beste is.

Nu ben ik deze Externe HDD:

pricewatch: WD My Passport Ultra 500GB Zwart

En deze ''NAS'' tegen gekomen:

pricewatch: G-Technology G-Connect 500GB

Het probleem van de Externe HDD is dat mijn Netgear R6300 router met Readyshare jammer genoeg V1 is en dus niet over USB 3.0 beschikt. Het probleem met de NAS is dat het wel Gigabit netwerk heeft, maar de HDD over een oude SATA-150 interface beschikt, en om nog een schepje erboven op te doen: De Externe HDD heeft in zich nog een SATA-600.

Is er een verschil qua snelheden met deze specs of zou toch de USB 2.0 aansluiting voldoende zijn om films te kijken op onze Samsung smart TV?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

[ Voor 5% gewijzigd door SupaHotFire op 22-06-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor beide mogelijkheden geldt dat het interface niet de beperkende factor is. USB 2 kan voor schijven ongeveer 25MB/sec aan, en volgens deze review haalt die router ongeveer 70Mbit/sec ~ 9MB/sec als NAS.
SATA-150 kan ongeveer 150MB/sec aan, en ik weet zeker dat die NAS dat niet trekt, al was het maar omdat je dat niet door een gigabit lijntje krijgt. Maar bij een NAS in die prijsklasse moet je niet meer dan 20-25MB/sec verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden!

Dus het best is gewoon de WD HDD en dat op de USB 2.0 plakken?

[ Voor 3% gewijzigd door SupaHotFire op 22-06-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
Het beste is een Synology NAS maar dat valt buiten je budget neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Denk nog eens na over de verschillen. Een externe HDD sluit je aan op je router en verder kan je er vrij weinig mee. Vergeet ook niet dat als je gaat streamen je de Netgear extra gaat belasten, waardoor het andere wifi verkeer mogelijk last kan krijgen. Investeer dan wat meer geld in een Synology NAS en maak jezelf en de hele familie blij. Centrale dataopslag voor iedereen (en ook extern te benaderen) zonder dat je pc steeds aan hoeft te staan, audio/video/photo server, download bakkie, te veel om op te noemen. Uiteindelijk denk ik dat je hier meer lol van gaat hebben dan van een losse HD.
Zie bijv. pricewatch: Synology DiskStation DS112j

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 22-06-2014 20:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
@rik11 Ja helaas wel, Het hoeft niet een investering te worden omdat we dat ding alleen maar in de weekenden en vakanties gebruiken en er niet meer op gaat als films. Het is meer een uitweg zodat me PC niet meer afhankelijk is van de Streams.

@Mircokid Ik heb al nagedacht alleen zit ik ermee dat ik altijd alles het snelst en best wil hebben in huis, is een soort van tik geworden :P, het probleem is echter wat er dan het snelste/beste is aangezien het zoals hierboven beschreven toch niet zo veel wordt gebruikt (alleen voor films) en ik het niet nodig vind een complete ''NAS systeem'' in het netwerk te gooien of met haperende beelden te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door SupaHotFire op 22-06-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Of je overclock stabieler krijgen.. is het hele probleem ook opgelost ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Topicstarter
Als ik dat gefixt heb dan heb ik nog het probleem van als ik weg ben. Ik overweeg dan ook na alle reacties om de WD HDD te gaan halen aangezien ik ook aan het kijken ben voor de Netgear R7000 en die wel USB 3.0 heeft + dat de HDD gemakkelijk mee kan op vakanties en bijna elke TV wel een USB aansluiting heeft :)
Pagina: 1