Toon posts:

4 ter probleem, (automatisch ongewilde partitie)

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een pc overgekocht van mijn maat.

En heb er een nieuwe ssd ssd samsung 840 evo in laten zetten.
Nu zat er al een 4 ter seagate desktop in.
met instaleren van windows 7 home 64 bit op de ssd kreeg ik de foutmelding : Kan windows niet op de geslecteerde locatie installeren fout 0x80300024

Ik heb alle partities verwijderd in windows en toen kon ik wel op de ssd instaleren.
maar nadat ik in windows zat, zag ik dat de seagate automatisch in 2 partities was gedeeld.
En de ene was gewoon beschikbaar maar de andere kan niet toegewezen worden.
Ook niet met windows 7 installer, en in windows zelf lukt ook niet ook al verwijder ik in windows schrijfbeheer de 2 partities, dan worden ze nog niet samen gevoegd.

Nu heb ik miniTool partition homeedition geprobeerd, deze kon de 2 partities weer tot 1 geheel brengen.
Maar toen ik van deze weer 1 volume wilde maken kreeg ik weer 2 dezelfde gedeelde partities.
de 1e kon ik dan wel toekennen, maar de 2e niet. Ik kreeg deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ctf4rvckz/Naamloos4.jpg

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hiervoor moet je de schijf van MBR naar GPT omzetten. Dan zou het gewoon moeten lukken.

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe ik dat?

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-01 07:47
Daar bestaat Google voor.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Sterker nog, foutmeldingen altijd Googlen. Dit komt in dit geval simpelwg omdat MBR slechts partities van 2TB (die TB's heten overigens, geen ter) toelaat.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
wat is een 'ter'? Interessant voor 'terabyte'?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

'Omzetten' van MBR naar GPT betekend dat je de disk opnieuw moet formateren en ben je dus alle data die er op staat kwijt.

@Hieronder, dat snap ik, maar mocht er ooit iemand in de toekomst dit topic tegen het lijf lopen... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2014 19:48 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Screenshot laat zien dat die hele drive nog leeg is, dus dat zal het probleem niet worden.

Verwijderd

Hoi De_Hollander,

Je bent in het verleden meermaals gewezen op de noodzaak voor eigen inzet bij het openen van topics. In dit geval moet ik constateren dat het weer niet is gelukt. Met een beetje googlen had je zelf ook prima antwoord kunnen vinden.

Omdat je in het verleden al vaker in negatieve zin bent opgevallen voor wat betreft het tonen van eigen inzet, ben ik nu wat strenger. Je topic sluit ik hierbij en ik verzoek je uitdrukkelijk om vooral te proberen meer zelf uit te zoeken voordat je gelijk een nieuw topic opent. Voor de kenners wordt het een stuk minder aantrekkelijk hier te vertoeven als er lukraak 'helpdesk-topics' worden aangemaakt. Dat is natuurlijk niet wat we willen zien gebeuren.

Hopelijk kan ik rekenen op je begrip.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.