Toon posts:

Screen sharing via directe ethernet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn macmini wil overnemen via een ethernetkabel tussen mijn macbook en de mini, dan lukt het niet.
Sluit ik de mini aan op de router en de macbook ook, dan gaat het wel. Ook via wifi hebben beide geen problemen.

Wanneer de mini en macbook met elkaar vrbonden zijn met een ethernet kabel (wifi uit), dan kan ik de gedeelde mappen van de mini openen en bewerken. Pingen lukt ook.

Het lukt ook niet met een andere client, bv chicken of the vnc.

Welke instelling is er nog nodig?
MacBook=OSX 10.9
MacMini=OSX 10.8

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Als je een iCloud account gebruikt, dan is het waarschijnlijk Back to My Mac waarom het niet werkt. Om dan Screen Sharing te kunnen gebruiken heb je een internetverbinding nodig. Als je dit uitzet op beide computers, dan zou het wel moeten werken.

Als dit het niet oplost, dan zou je evt. kunnen kijken of het wel werkt als je bij beide Macs een nieuwe gebruikersaccount opzet. Mogelijk dat dan één van de account settings roet in het eten gooit.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

talin

ES-MA

screensharing en file sharing zijn totaal andere protocollen, daar zal je het in moeten zoeken.

iets zal als server moeten fungeren om de boel te kunnen hosten.
file sharing zal over IP gaan

dit wellicht iets voor je: http://hints.macworld.com...p?story=20071023174751182

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!