Wifi repeater/extender oplossing middels Airport express?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 20:48
Een korte uitleg van het probleem. De huidige Airport express staat beneden. Op zolder is de 'media zone' (PS3, game pc etc.) die allen gebruik maken van de wifi hier in huis maar het signaal is niet erg sterk of valt in sommige stukjes van de zolder weg. Vervelend dus.
Mijn vraag is eigenlijk of ik op een eenvoudige manier een soort wifi repeteer of extender kan kopen voor een niet al te hoge prijzen die bij wijze van spreken met 'e'en druk op de knop werken met mijn huidige Airport express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:47
Is een ethernetkabel trekken naar de zolder een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik zou een Ethernet over Power setje nemen van bijvoorbeeld TP-Link of DeVolo en dan liefst eentje die er boven weer een WiFi van maakt.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Een tweede AirPort express kan je (draadloos) bridgen aan je huidige AirPort.
Je kan dan draadloos repeaten of gebruik maken van de ethernet aansluiting. Alleen gezien de afstand is het de vraag of je snelheid wel optimaal is.
Het mooiste is om een kabel op zolder te krijgen en vanaf daar met een switch bekabeld naar je apparatuur te gaan, of in plek van een switch een andere AirPort express welke het bekabelde signaal omzet naar draadloos. Of allebei ;) dan heb je wel betere dekking in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:58
Ik heb toevallig afgelopen week een powerline extender aangeschaft. Dit werkt goed! Nu haal ik zo'n 35 mbit/s ipv 5-10mbit/s.

Dus beter bereik en hogere snelheden (een gewone extender zorgt voor beter bereik maar de snelheid wordt veel lager).

Je kan zelfs verbinden met een kabel: extender > utp > computer/ps3/etc. Dan haal ik ongeveer 50mbit/s.

pricewatch: Netgear XWNB5201

[ Voor 13% gewijzigd door sweebee op 22-06-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor dat bedrag zou ik een extra airport express erbij halen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:58
@fietsbel: waarom? De express functioneert dan als een gewone extender, dus beter bereik maar minder goede snelheden (tov powerline extenders).

[ Voor 8% gewijzigd door sweebee op 22-06-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Kabel trekken is helaas geen optie. Een extra express dus. Als ik die op zolder of op de tussenliggende verdieping plaats, zonder ethernetkabel, en dan zoals gezegd bridge, moet dus voldoende zijn. (Is het 'oude' 2008 model voldoende of moet ik voor een nieuwer model)

Edit: de huidige Airport is deze, een Extreme was het eigenlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

In principe ben je niet perse afhankelijk van merk router voor repeater, maar aangezien beide van Apple zijn zal het geen probleem moeten zijn.
Heb zelf een tijd de AirPort express (A1264) als WiFi repeater gebruikt voor m'n Cisco op 2,4 GHz.
Maar houd er rekening mee dat het draadloos "versterken" van je WiFi signaal gaat wel ten koste van je snelheid.

De optie die sweebee geeft is ook zeker het overwegen waard. Je geeft zelf al aan dat je het voor game/media doeleinde gebruikt dus bandbreedte is cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een extener gebruikt, let er dan wel op dat het dual band is, dus zowel 2,4 als 5GHz. Dat kan wel eens sneller uitpakken dan alleen 2,4.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:21
Ik had hetzelfde probleem en ben uiteindelijk voor een PowerLine adapter van tp-link gegaan, die op zolder weer wifi uitzend. Eenvoudig op te zetten, goedkoop en haal mijn volle snelheid. Extra fijn voordeel is dat ik de adapter boven kan verplaatsen naar bijvoorbeeld de tuin als ik daar wil werken en snel internet nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Datafeest schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:07:
Als je een extener gebruikt, let er dan wel op dat het dual band is, dus zowel 2,4 als 5GHz. Dat kan wel eens sneller uitpakken dan alleen 2,4.
Goed dat je dit even zegt. Ik vind dat dual band inmiddels (in mijn huishouden) zeker een must.

Edit: Dus als ik zo de reacties op dit topic combineer: haal een Powerline achtig ding dat op zolder weer wifi uitzend of
haal een extra Airport Express

Voorkeur gaat uit naar een extra Airport..... tenzij iemand een mooi alternatief (wat qua prijs kwaliteit etc.) voor de Airport

[ Voor 29% gewijzigd door matthijsg op 24-06-2014 08:42 . Reden: Even wat info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161119

IK heb thuis een EnGenius WLAN access point (ENS200EXT) gekoppeld aan m'n airport Express. Direct tot en met in het park wifi :-). Echt een aanrader wat mij betreft. Geen gedoe, gewoon aansluiten en gas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 15:39
Ik heb het voorheen gehad met twee keer een Airport Express, maar beviel me niet.

Nu heb ik;

Sitecom Router <--> Powerline <--> Sitecom Router

De eerste is de echte router, de tweede fungeert als accesspoint. Retestabiel en erg goede snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 09:37
Llewy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:38:
Ik heb het voorheen gehad met twee keer een Airport Express, maar beviel me niet.

Nu heb ik;

Sitecom Router <--> Powerline <--> Sitecom Router

De eerste is de echte router, de tweede fungeert als accesspoint. Retestabiel en erg goede snelheden.
Hebben beide (router en accespoint) de zelfde naam en wachtwoord? ik heb ier vaak gedoe me gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04 12:21
Powerline werkt dus echt niet in elke woning. Sommige hebben geweldige ervaringen en andere hebben verhalen om te janken. Voordat je daadwerkelijk overgaat tot aanschaf zou ik eerst een test setje halen.

Dit om teleurstellingen te voorkomen natuurlijk :-)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Heb ooit al eens een Powerline setje gebruikt: ethernet kabel in een stekker, stekker in het stopcontact, in een andere kamer ook een stekker waar weer een ander ethernet kabeltje uitkomt die weer in pc werd geprikt. Het resultaat was kut. Werkte totaal niet. Dus zo'n stekker systeem zie ik niet zitten. Geef dus liever de voorkeur aan een router achtige oplossing die met bij wijze van twee drukken moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

matthijsg schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:40:
Heb ooit al eens een Powerline setje gebruikt: ethernet kabel in een stekker, stekker in het stopcontact, in een andere kamer ook een stekker waar weer een ander ethernet kabeltje uitkomt die weer in pc werd geprikt. Het resultaat was kut. Werkte totaal niet. Dus zo'n stekker systeem zie ik niet zitten. Geef dus liever de voorkeur aan een router achtige oplossing die met bij wijze van twee drukken moet werken.
Een AirPort dus :Y,
Het nieuwste model AirPort Express heeft ondersteuning voor simultaneous dualband volgens de 802.11n standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161119

Ik heb ook een Powerline set in huis en die werkt prima:
Ziggo modem -> Powerline <> Powerline -> Airport Express.

Airport haalt nu 30/40Mbps
Ziggo standaard 70/80 Mbps

Powerline werkt niet als je verschillende fases in huis heb, maar dat lijkt mij logisch. Ik heb het eerst getest (vragen of terugbrengen mogelijk was) en de kamers die ik wilde verbinden gingen vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Airportje dus.... Niemand die toevallig een Airport heeft die stof staat te vangen? (minimaal van de 4e gen, liefst 5e gen of hoger)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Daarvoor mag je een oproep doen via http://tweakers.net/aanbod/. V&A op het forum is niet toegestaan :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1