Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik volg de opleiding Applicatieontwikkelaar op het MBO. Deze wil ik dit jaar afronden. Ik moet deze week nog snel iets inleveren dat heet Leren Loopbaan & Burgerschap. Hierin word gevraagd wat het minimumloon voor mij is als ik aan de slag wil als Ontwikkelaar. Maar om heel eerlijk te zijn weet ik dat zelf eigenlijk ook niet. Ik heb nu wat gezocht op het internet maar zelfs mijn google-skillset kan me niet echt op weg helpen. Weet iemand wel wat het minimum loon hier is?

Ik ben 19 jaar en mijn (binnenkort) afgeronde studie is een MBO niveau 4 opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom Googlen als je deze topicreeks hebt?

Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) en eerdere delen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ooow. Ik klik even een linkje aan met het minimumloon. Maar dat is niet gebasseerd op een CAO van de ICT sector oid? Bestaat zoiets wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Waarom zou het minimumloon van de ICT'er hoger zijn dan het minimumloon dat is vastgesteld door de rijksoverheid? Ook niet ICT'ers hebben een dak boven hun hoofd nodig.

Zie de posts hierboven voor voldoende info.

[ Voor 12% gewijzigd door srdevil op 22-06-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus conclusie, ik ben 19 jaar oud, als ik op een dag 8 uur werk:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/9F92N/500554b877.png
Verdien ik minimaal 4,5 euro per uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze mogen je in iedere geval niet minder betalen ;) Maar die tijden waar iedereen die een beetje met pc's kon knutselen goed betaald word zijn allang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:30:
Ok, dus conclusie, ik ben 19 jaar oud, als ik op een dag 8 uur werk:
[afbeelding]
Verdien ik minimaal 4,5 euro per uur?
Correct.

Minimaal, dus. Je kunt altijd onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Zie ook: http://www.minimumloon.nl/

Je berekening van 4,50 is gelijk aan wat deze site vermeld.

Hierin zie je ook staan dat een 23jarige minimaal 8,57 per uur moet verdienen. Vermenigvuldig je dit met 173.33 uur per maand (afgerond), dan kom je uit op 1485,44, wat ook op de site van rijksoverheid staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar ik weet wel dat ik als afwasser in de horeca niet minder dan 5 euro in het uur mag verdienen. Dat staat allemaal wel in een CAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:11
Dat is ook gebaseerd op een 40-urige werkweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:34:
Ok, maar ik weet wel dat ik als afwasser in de horeca niet minder dan 5 euro in het uur mag verdienen. Dat staat allemaal wel in een CAO.
Niet relevant aangezien er geen sectorbrede CAO is voor ICT'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
In principe zijn CAO afspraken geen wettelijke afspraken. Indien een werkgever overeenkomt dat deze minimaal €5,- per uur 'wil' betalen moet hij dat zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, oke. Dus als ik in de Horeca zou blijven werken als afwasser moet ik tenminste die 5 euro per uur krijgen, maar als ik een baantje als Ontwikkelaar zou aannemen, zou ik zomaar 50 cent kunnen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:37:
Ah, oke. Dus als ik in de Horeca zou blijven werken als afwasser moet ik tenminste die 5 euro per uur krijgen, maar als ik een baantje als Ontwikkelaar zou aannemen, zou ik zomaar 50 cent kunnen dalen.
Als je slecht bent in onderhandelen en daar genoegen mee neemt wel. Maar nogmaals, dat is alleen maar een wettelijk minimum. Een werkgever die wat wil van z'n werknemers biedt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig mag je blij zijn dat je uberhaupts werk heb, en als je in de ICT begint zal je salaris wel groeien, maar tegenwoordig hoef je daar niet bijsters veel van te verwachten of je moet dokter nog wat titel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ging me voorlopig alleen om het minimumloon. Ik was nog van plan om naar het HBO te gaan. Maar bedankt allen! Dit heeft me op weg geholpen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Minimum loon blijft hetzelfde hoor. De kans dat je een beter betaalde baan krijgt neem wel toe.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
srdevil schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:36:
In principe zijn CAO afspraken geen wettelijke afspraken.
Als een CAO algemeen bindend wordt verklaard moet iedereen in die sector zich eraan houden, of ze het leuk vinden of niet. Het maakt daarbij ook niet uit of een werkgever wel of niet lid is van de werkgeversorganisatie die meegedaan heeft aan de CAO onderhandelingen. Zelfde geld voor de werknemer en eventuele vakbonden waar hij/zij dan niet lid van is.

In de IT is het gebruikelijk momenteel dat mensen beginnen voor minimumloon. Zeker als je nog iets gaat doen als zo'n opleidingstraject bij een detacheerder bijvoorbeeld. Grootste stappen maak je nog qua loon als je meer ervaring hebt en naar een andere werkgever gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

TS is geholpen, maar uiteindelijk is dit een huiswerkvraag. Daar is GoT niet voor. Daarom sluit ik dit topic.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.