Autoradio onthoudt instellingen niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie55
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 09:22
Ik heb afgelopen week mijn eerste auto gekocht, maar nu onthoud hij de instellingen niet. Mij werd verteld dat er een constante plus aangesloten moet worden. Na wat onderzoek zou dit een gele kabel zijn, maar deze is gewoon aangesloten.

Wanneer ik de rem en koppeling in houd en de sleutel uit het contact haal onthoud de instellingen wel wanneer ik de sleutels in het contact steek.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Het model autoradio is: Sony mex-bt2700, mijn auto is een VW Polo uit 2000 (6N2). Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:31
Koop een multimeter en ga eens meten op welke draad 12V blijft staan na uitzetten contact.
Zwarte pen van de multimeter houd je tegen metalen deel van je auto, met de rode pen ga je de draden bij langs. Multimeter kost je 7,99 ofzo bij de Gamma.

Hoe ziet je bekabeling er achter de radio uit overigens? Nette (originele) stekkers of een verknipte dradenbende met kroonsteentjes e.d. ?

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 22-06-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:07
Waarschijnlijk moet je de rode en de gele draad omwisselen. Op de ene staat continu stroom. Op de andere alleen als het contact aan staat. Zo is het bij mijn Golf uit 2001, dus zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als bij jouw Polo.

[ Voor 64% gewijzigd door Blackouts op 22-06-2014 16:02 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met hem ^

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23

JT

VETAK y0

Zo heb ik ooit eens met een Duitse auto m'n startkabels doorgebrand :') Ik een Japanner, die zich gewoon aan de conventie houdt zwart = massa. Tegenover mijn auto een Opel Corsa. Zwart en bruin(rode) aansluiting. Dus zwart op zwart en bruin(rood) op rood. Ja of niet want zwart op de Corsa was niet de massa :') Gelukkig alleen de startkabel en niet mijn hele zekeringkast ofzo.

/ot

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie55
Alles ziet er netjes en origineel uit, allen tussen de rode en de gele zitten stekkertjes. Maar ik zal proberen om deze om te wisselen. Overigens als ik 1 van de rode of gele kabels los maak doet de radio niet. Maar alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie55
Het was het omwisselen, bedankt voor het snelle antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:07
Daarvoor zijn die stekkertjes dus ;-)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Pagina: 1