www.tradealliance.nl
Ik zou van 400 naar 550 geen andere AMD K6 kopen, zonde van je geld. Hoe sneller die K6'jes lopen, hoe minder winst het oplevert, vanwege het oude model. De 'rek' is er gewoon uit. Beter is het om over te schakelen naar AMD Ahtlon/Duron of Intel Cel/PIII. Kost wel een mobo extra, maar dat is wel meer waar voor je geld. Of dat, of helemaal niet zou ik zeggen.
Je kan ook die ouwe verkopen, En een 500 kopen en die op 550 laten draaien, dan heb je echt wel snelheids verschil voor een leuke prijs.
Mijn 400@450 deed 700k keys de sec en m'n 500@550 doet er nu meer dan 900k dus zin heeft het altijd.
De k6 blijft de k6, een proc die zuigt, en daarom is die ook zo goedkoop.
Over een paar maanden zit er bij mij ook een duron in, maar dan moeten ze eerst een beetje knappe moederborden leveren, dus tot die tijd doet mijn k6 het nog primma.
Mijn 400@450 deed 700k keys de sec en m'n 500@550 doet er nu meer dan 900k dus zin heeft het altijd.
De k6 blijft de k6, een proc die zuigt, en daarom is die ook zo goedkoop.
Over een paar maanden zit er bij mij ook een duron in, maar dan moeten ze eerst een beetje knappe moederborden leveren, dus tot die tijd doet mijn k6 het nog primma.
Ik heb nu een K6/2 300 en zit ook na te denken over een upgrade 550. Volgens mij ga ik dan wel aardig wat verschil merken, of niet. Die Duron en zo zijn wel erg cool maar we moeten dit jaar ook nog op vakantie en in september nog een jaartje studeren, dus dat zit er voorlopig niet in.
mijn k6 2 550 maakt meer mflops dan een intel pentium III 500 volgens sisoft sandra99. ik heb er toevallig twee, de een wordt maar 45 graden, de ander is een misbaksel, die wordt 59 graden.
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Verwijderd
Neem een K6-III, dat is heeft meer zin.
Het is natuurlijk leuk om een AMD Athlon/P II + mobo aan te schaffen, maar dan ben je altijd veel duurder uit.
Die K6-III is weer sneller dan de K6-2, en past op je mobo. Meest goedkope upgrade die er is
Het is natuurlijk leuk om een AMD Athlon/P II + mobo aan te schaffen, maar dan ben je altijd veel duurder uit.
Die K6-III is weer sneller dan de K6-2, en past op je mobo. Meest goedkope upgrade die er is
nee neem gewoon een k-6 2 550 want die zijn maar 200 piek terwijl de iets betere maar wel tragere k-6 3 450 wel 400 piek kost, da's dus geen moeilijke beslissing, die dingen zijn nog veel te duur!
Schijnt dat de k6-3 erg moelijk te krijgen is. en als je je klauwtjes omheen kan leggen zijn ze nog eens erg duur ook, en dan word het toch wel interesanter om voor wat anders te gaan.
Enne de k6-3 450 tegeneover de k6-2 550 is ongeveer dezelfde benchmarks in sisoft sandra.
Enne de k6-3 450 tegeneover de k6-2 550 is ongeveer dezelfde benchmarks in sisoft sandra.
Verwijderd
Investeren in een k6 lijkt mij zowieso niet echt zinvol meer. Het lijkt mij niet dat amd naast de athlon/thunderbird en de duron nog een zeer lowbudget processor gaat uitgeven met beperkte prestaties.
Spaar liever nog even door en kies dan voor de duron want zo duur is die echt niet.
Btw: voor games is de k6-2 zeker niet geschikt, voor office applicaties kan hij nog prima functioneren.
Spaar liever nog even door en kies dan voor de duron want zo duur is die echt niet.
Btw: voor games is de k6-2 zeker niet geschikt, voor office applicaties kan hij nog prima functioneren.
Verwijderd
Nou, niet helemaal waar hoor. Die K6-2 is erg lekker om mee te gamen.voor games is de k6-2 zeker niet geschikt
Kan je een beetje vergelijken met de Celderij, dat mag dan wel een cache loze Pentium zijn, maar games lopen er prima op!
Zo ook op de K6-2.....
Verwijderd
Ik heb zelf de k6-2 300 mhz en ik game er ook op maar ik zou hem graag ruilen voor een celly 300 want die doet ut toch echt veel beter. In integers doet de k6-2 het vrij redelijk maar in fpu's een stuk minder.
GAMES geen problemen met mijn K6-III 450@500
Gaat als een tiet.. maar de temp is een minder funny verhaal!
Gaat als een tiet.. maar de temp is een minder funny verhaal!
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
die k-6-2tjes zijn wel suf misschien maar voor de prijs-prestatie doe ik het.
komt er ook nog een k-6 III 550 uit of zijn die processors dan allang uit de handel?
komt er ook nog een k-6 III 550 uit of zijn die processors dan allang uit de handel?
Denk toch dat ik een 550 ga halen
anders is het toch weer een kleine 600 piek
Ridge
anders is het toch weer een kleine 600 piek
Ridge
www.tradealliance.nl
Je mag mijn AMD-K6-III SHARPTOOTH 3D+ 450MHz wel kopen voor f299
Vette internal cache! Net zoveel als een Pentium III! En dat op het moederbord dat je al hebt!
Echt wel een strakke processor!
En als je 'm op 475MHz zet (wat gemakkelijk wil) vliegt die de Pentium III 450 ver voorbij!
En dat voor maar f299 dat is ja niks!
Vette internal cache! Net zoveel als een Pentium III! En dat op het moederbord dat je al hebt!
Echt wel een strakke processor!
En als je 'm op 475MHz zet (wat gemakkelijk wil) vliegt die de Pentium III 450 ver voorbij!
Mastermind wil Ridge een kleine naai geven??? (komt dat door de vergelijking met Ridge in the bold and the beautifull??). Met FL 300,- kan je betere dingen doen, de K6-3 is dat geld echt niet waard!!
Thanks wekkel for your support
!!!
Het liefst zou ik gaan voor een duron maar dat wordt toch prijzig want ik heb een AT kast en die moet dan ook vervangen worden
Zijn die K6-2+ nix ???? maar mijn vraag is dan hoe kom ik daar aan want ze zijn voor de mobiele markt !!
Ridge
Het liefst zou ik gaan voor een duron maar dat wordt toch prijzig want ik heb een AT kast en die moet dan ook vervangen worden
Zijn die K6-2+ nix ???? maar mijn vraag is dan hoe kom ik daar aan want ze zijn voor de mobiele markt !!
Ridge
www.tradealliance.nl
Pagina: 1