Dag beste tweakers graag had ik nog een final check van jullie gehad over mijn pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral het streamen en gamen op hoge kwaliteit. Huidige games die ik speel zijn Wildstar (mmorpg) en league of legends (rts). Als ik deze pc éénmaal heb zal ik ook watch dogs spelen en later gta als die uitkomt voor pc. Ook wil ik wat spelen in sony vegas om video's te bewerken, die ik opneem met een go pro camera.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget rond de 1500 euro, exclusief verzendingskosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Enkel muis, keyboard en headset. Ik werk momenteel met een laptop.
In de garage staat een TP-Link wireless router model: TL-WR941ND
pricewatch: TP-Link TL-WR941ND
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles in de lijst + eventueel een andere wireless router?
Want is de router wel sterk genoeg voor high performance lag free mulitplayer gaming + streamen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Enkel een nvidea videokaart wegens de shadowplay voor het streamen, dit zou zorgen voor betere fps.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.
Energieverbruik is niet zo belangrijk. De stilte is wel belangrijk want de computer gaat boven staan, dicht bij alle slaapkamers ... Vandaar ook enkel en alleen internet via wifi
Ga je overklokken?
Neen ik ga niet overklokken, want daar heb ik geen verstand van.
Heb samen met de tweaker Splitinfinitive via pm deze build gemaakt:
Onderbouwen keuze:
cpu: een xeon = i7 zonder interne gpu. Ik wil een pc dat zeker enkele jaren meegaat en alles op hoge settings kan blijven draaien. De xeon is ietsje goedkoper dan de i7, is dan weer extra geld voor een goeie grafische kaart. Een i5 kan wellicht ook, maar met de huidige build zit ik nog steeds rond mijn budget van 1500 euro.
Hier enkele plaatjes: http://cpuboss.com/cpu/Intel-Xeon-E3-1240-v3
mobo: h97 chipset, lijkt me goed. Weet er weinig over, geen reviews van het product. Is wel goedkoop. Hier kan ik wel jullie advies gebruiken! Als dit moederbord niet goed is wil ik wel een duurdere aanschaffen.
videokaart: nvidea gtx 780, lijkt me een beest van een videokaart. Wil zeker blijven bij nvidea wegens de shadowplay functie.
HDD: seagate barracuda, krijgt goeie revieuws. Prijs/kwaliteit lijkt me sterk in orde.
case: r4 black pearl. Krijgt ook zeer goede reviews, ziet er mooier uit dan deze pricewatch: Cooler Master CM 690 III Closed en is ook enorm stil.
netwerkkaart: weet ik weinig van, een kaart lijkt me beter dan zo'n usb adapter. Maar als ik van jullie hoor dat mijn wireless router niet zo goed is en beter upgrade, dan wil ik alvast een duurdere netwerkkaart kopen met hogere wifi snelheid.
processorkoeling: ken er niet veel van twijfel wat tussen pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO en pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
geheugen: 16gb, als dit ferme overkill is wil ik ook gaan naar 8gb, komt er wat geld vrij voor eventuele wijzigingen
de montior: heeft zeer lage input lag, goed ips paneel. prijs kwaliteit verhouding zeer goed.
SSD: nog nooit gehad, zou ik gebruiken om het besturingssysteem op te installeren + de online games
de voeding: krijgt goeie reviews
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral het streamen en gamen op hoge kwaliteit. Huidige games die ik speel zijn Wildstar (mmorpg) en league of legends (rts). Als ik deze pc éénmaal heb zal ik ook watch dogs spelen en later gta als die uitkomt voor pc. Ook wil ik wat spelen in sony vegas om video's te bewerken, die ik opneem met een go pro camera.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget rond de 1500 euro, exclusief verzendingskosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Enkel muis, keyboard en headset. Ik werk momenteel met een laptop.
In de garage staat een TP-Link wireless router model: TL-WR941ND
pricewatch: TP-Link TL-WR941ND
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles in de lijst + eventueel een andere wireless router?
Want is de router wel sterk genoeg voor high performance lag free mulitplayer gaming + streamen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Enkel een nvidea videokaart wegens de shadowplay voor het streamen, dit zou zorgen voor betere fps.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.
Energieverbruik is niet zo belangrijk. De stilte is wel belangrijk want de computer gaat boven staan, dicht bij alle slaapkamers ... Vandaar ook enkel en alleen internet via wifi
Ga je overklokken?
Neen ik ga niet overklokken, want daar heb ik geen verstand van.
Heb samen met de tweaker Splitinfinitive via pm deze build gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed | € 234,90 | € 234,90 |
| 1 | ASRock H97 Pro4 | € 76,31 | € 76,31 |
| 1 | MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G | € 426,51 | € 426,51 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 90,50 | € 90,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,85 | € 82,85 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Dell P2414H | € 193,97 | € 193,97 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 77,64 | € 77,64 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.471,48 | |
Onderbouwen keuze:
cpu: een xeon = i7 zonder interne gpu. Ik wil een pc dat zeker enkele jaren meegaat en alles op hoge settings kan blijven draaien. De xeon is ietsje goedkoper dan de i7, is dan weer extra geld voor een goeie grafische kaart. Een i5 kan wellicht ook, maar met de huidige build zit ik nog steeds rond mijn budget van 1500 euro.
Hier enkele plaatjes: http://cpuboss.com/cpu/Intel-Xeon-E3-1240-v3
mobo: h97 chipset, lijkt me goed. Weet er weinig over, geen reviews van het product. Is wel goedkoop. Hier kan ik wel jullie advies gebruiken! Als dit moederbord niet goed is wil ik wel een duurdere aanschaffen.
videokaart: nvidea gtx 780, lijkt me een beest van een videokaart. Wil zeker blijven bij nvidea wegens de shadowplay functie.
HDD: seagate barracuda, krijgt goeie revieuws. Prijs/kwaliteit lijkt me sterk in orde.
case: r4 black pearl. Krijgt ook zeer goede reviews, ziet er mooier uit dan deze pricewatch: Cooler Master CM 690 III Closed en is ook enorm stil.
netwerkkaart: weet ik weinig van, een kaart lijkt me beter dan zo'n usb adapter. Maar als ik van jullie hoor dat mijn wireless router niet zo goed is en beter upgrade, dan wil ik alvast een duurdere netwerkkaart kopen met hogere wifi snelheid.
processorkoeling: ken er niet veel van twijfel wat tussen pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO en pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
geheugen: 16gb, als dit ferme overkill is wil ik ook gaan naar 8gb, komt er wat geld vrij voor eventuele wijzigingen
de montior: heeft zeer lage input lag, goed ips paneel. prijs kwaliteit verhouding zeer goed.
SSD: nog nooit gehad, zou ik gebruiken om het besturingssysteem op te installeren + de online games
de voeding: krijgt goeie reviews
Alvast bedankt voor jullie hulp!