Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janna137
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
hoi allemaal,

Mijn Sony Xperia Z heeft vorige week een spontane barst in het scherm gekregen die niet onder garantie valt :'( . Ik ben dus opzoek naar een nieuwe smartphone.

Ik heb een lijstje waartussen ik twijfel;
- HTC One M8
- Huawei ascend P7
- Samsung Galaxy S5

HTC One M8
Deze smartphone vind ik redelijk aan de dure kant (548 euro), maar de behuizing lijkt erg sterk en de smartphone heeft een erg mooi design. Wel heeft deze een matige camera.

Huawei ascend P7
Deze smartphone lijkt op de Sony xperia z. Hij heeft een goede camera en een redelijke prijs (330 euro). Wel ben ik bang dat door de glaze behuizing deze smartphone net zo kwetsbaar is als mijn sony xperia z.

Samsung Galaxy S5
Ook deze smartphone vind ik aan de dure kant (519 euro), maar wel weer een goede camera en behuizing.

Ik wil graag langere tijd doen met mn volgende smartphone. Mijn voorkeur gaat uit naar de Huawei ascend P7, maar ik ben bang dat deze net zo snel kapot gaat als mijn xperia omdat ook deze van glas gemaakt is. Ik ben wel extreem zuinig op mijn smartphone en heb mijn xperia in ongeveer 1 jaar maar 1x laten vallen. Ook zit er een groot prijsverschil tussen de huawei en de samsung+HTC.

Ik weet niet zo goed voor welke smartphone ik nu moet gaan, hebben jullie enige ideen, aanvullingen of adviezen?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Htc's hebben van oudsher een prima naam op bouwkwaliteit. In een wereld waarin steeds meer mensen dezelfde high end verwachtingen hebben, en veel verschillende fabrikanten gebruik maken van dezelfde assembleerders worden die verschillen wel kleiner natuurlijk.

Qua duurzaamheid, helpt ongeacht je keuze, een goede cover heel veel. En kun je hardware-matig met alle 3 de keuzes wel 3 jaar door.

Wat ik zou overwegen in jouw situatie, is om zelf het scherm te vervangen. Dat is als je een beetje handig maar onervaren bent een klusje van 1 uur inlezen en 2 uur uitvoeren. Nieuwe displays zij via o.a. ebay te koop.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janna137
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Bedankt voor je reactie :),
Ik heb inderdaad overwogen om zelf het scherm te repareren, alleen kost een nieuw scherm via internet ongeveer 175 euro. Als ik de telefoon zelf maak ben ik bang dat het scherm alsnog weer opnieuw spontaan barst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

janna137 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:12:
Bedankt voor je reactie :),
Ik heb inderdaad overwogen om zelf het scherm te repareren, alleen kost een nieuw scherm via internet ongeveer 175 euro. Als ik de telefoon zelf maak ben ik bang dat het scherm alsnog weer opnieuw spontaan barst.
Ik heb zelf ook mindere ervaringen met het repareren van sony schermen en de duurzaamheid. Dus kan mij je angst voorstellen.

Ik zie op de eerder genoemde site, schermen met digitizer voor 100 a 110 euro te koop. Wellicht kan dat je overweging veranderen.

Wat je ook kan overwegen is om je gebruikte z te verkopen aan een tweakert die zo gek is om hem te repareren en daarmee de kosten voor jezelf te verzachten.

Probleem van alle 3 de telefoons die je nu op het oog hebt, dat je wel fors betaald, en er nauwelijks op voorruit gaat.
Wat je kan overwegen, is om tijdelijk een mindere telefoon te nemen, bijv. De moto-g 4g, (of als je ook een goede camera wilt, een jong-gebruikte Z10, die wat betere specs(scherm, soc) en met rond de 100e voor 3 maand jonge modellen een lagere 2ehands prijs heeft). En dan te wachten op dat telefoons met de Snapdragon 805 gemeengoed zijn.

Maar ongeacht wat je doet, koop altijd een goede cover.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:09
Ascend p7, erg goed merk en goede prijs\kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janna137 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:00:
hoi allemaal,

Mijn Sony Xperia Z heeft vorige week een spontane barst in het scherm gekregen die niet onder garantie valt :'( . Ik ben dus opzoek naar een nieuwe smartphone.

Ik heb een lijstje waartussen ik twijfel;
- HTC One M8
- Huawei ascend P7
- Samsung Galaxy S5

HTC One M8
Deze smartphone vind ik redelijk aan de dure kant (548 euro), maar de behuizing lijkt erg sterk en de smartphone heeft een erg mooi design. Wel heeft deze een matige camera.

Huawei ascend P7
Deze smartphone lijkt op de Sony xperia z. Hij heeft een goede camera en een redelijke prijs (330 euro). Wel ben ik bang dat door de glaze behuizing deze smartphone net zo kwetsbaar is als mijn sony xperia z.

Samsung Galaxy S5
Ook deze smartphone vind ik aan de dure kant (519 euro), maar wel weer een goede camera en behuizing.

Ik wil graag langere tijd doen met mn volgende smartphone. Mijn voorkeur gaat uit naar de Huawei ascend P7, maar ik ben bang dat deze net zo snel kapot gaat als mijn xperia omdat ook deze van glas gemaakt is. Ik ben wel extreem zuinig op mijn smartphone en heb mijn xperia in ongeveer 1 jaar maar 1x laten vallen. Ook zit er een groot prijsverschil tussen de huawei en de samsung+HTC.

Ik weet niet zo goed voor welke smartphone ik nu moet gaan, hebben jullie enige ideen, aanvullingen of adviezen?
Ik hoor het graag.
Ik zou voor de Huawei gaan gezien de bouwkwaliteit en de specs(ik koop er wss ook 1,hoewel ik 3 dagen een S5 heb gekocht.Je zegt dat S5 een goede behuizing heeft,dan moet je eens even de Jiayu G4 Advanced in je handen houden dan weet je wat een solide behuizing is en die is vergelijkbaar met de kwaliteit van Huawei.Heb al vele Samsungs gehad naar volle tevredenheid maar als ze die bouwkwaliteit nou eens zouden kunnen evenaren zou ik helemaal blij zijn .Ik denk dat mijn S5 terug weg gaat.

Ik wou eerst de HTC M8 kopen maar blijkbaar is die alu behuizing zéér krasgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:00
Ik heb nu zelf een tijdje te Ascend P7 in gebruik (komende van een SIII met snappy custom ROM). Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog niet geheel overtuigd ben van dit toestel. Hij ziet er prachtig uit, is lekker dun (6,5mm) en licht en zelfs met een 5 inch fullHD scherm niet eens veel groter dan mijn SIII (4,7 inch geloof ik).

Maar qua performance heeft ie toch nog wel eens een haperingetje. Ook wordt het toestel vrij warm bij normaal gebruik en dat terwijl ze hem afficheren met dat ie een of andere cooling gel heeft binnen in om hem extra te koelen en zo de prestaties optimaal te houden.

Maar goed de prijs is er ook naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Master FX op 01-07-2014 16:27 ]

Stay safe

Pagina: 1