Audioengine A2 - Krakende linker speaker

Pagina: 1
Acties:

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:40
De linker speaker van mijn A2 set produceert sinds vanochtend een ander soort ruis. De ruis is niet meer constant, maar is meer willekeurig en kraakt. De rechter speaker produceert nog steeds dezelfde 'hum' als altijd. Het gekraak is niet luid, maar ik vind het vrij storend als ik achter mijn bureau zit en in stilte probeer te werken. Daarnaast is muziek luisteren op een erg laag volume ook niet echt meer plezierig. Muziek op normaal niveau is prima, geen ruis of distortion.

De speakers zijn aangesloten op een Lexicon Alpha DAC. Loskoppelen van de DAC levert niks op.
De speakers zijn actief. In de linker speaker zit de versterker en de volumeregelaar. Zodra ik de draaiknop voor het volume dichtdraai, houdt het gekraak op (lijkt mij logisch).

Ben bang er iets mis is met de power supply of een amp in de speaker doet even raar.

Iemand ervaring met een soortgelijk 'probleem'? Op Google vind ik helaas niks wat lijkt op dit probleem.

Geluid uit de rechter speaker (goed)

Gekraak uit de linker speaker

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24826741/got/IMG_5004.JPG

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Opgeblazen

waarchijnlijk hoor je het ook als je de conus met de hand beweegt. dan is de lak van de spreekspoel verbrand
https://www.google.nl/sea...0CCYQsAQ&biw=1440&bih=773

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 22-06-2014 12:41 ]

Iperf

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:40
Speaker doet het nog prima, dus ik denk niet dat ie is opgeblazen. Het gaat erom dat bij geen geluid, de speaker een krakende 'hum' maakt, wat voorheen niet het geval was.

Daarnaast, nadat ik ze een tijdje heb uitgezet (draaiknop naar links), is het gekraak weg. Helaas komt het weer terug na een tijdje..

[ Voor 30% gewijzigd door Safaci op 22-06-2014 14:33 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

even contact opnemen met de winkel waar je ze gekocht hebt. AudioEngine heeft een hele goede support. mijn A5's kraakte ook een beetje na 2 jaar gebruik, een mailtje later staan er 2 nieuwe A5+ op mn bureau. Winkel in kwestie hier was WifiMedia.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 18:00
AudioEngine heeft idd goeie support. Mijn A5 zijn ook al eens weg geweest, achteraf lag het probleem aan mijn kant, maar snelheid van support is gewoon goed

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |