Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

draadloos netwerk grote woning en tuin oplossingen

Pagina: 1
Acties:

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:26
Beste Tweakers,

Voor een familielid moet ik wat beter draadloos signaal zien te verzorgen.
Het is een villa van de groote als die huizen in t' gooi. In de tuin een serre op 20 meter afstand van het huis.
Bekabeld internet ligt er niet echt.

Ik zat zelf te denken aan meerdere accespoints en die door middel van WDS met elkaar te verbinden. De draytek 700 en 900 vielen mij op, waarvan de laatste op dual band werkt.

1. Is het verstandig om wds te configureren op bv de 5ghz band en de 2,4ghz dan in te stellen als accespoint? ( zo houd je misschien de 2,4ghz beter vrij?)
2. Iemand nog andere merken? Netgear komt er volgensmij ook goed uit.
3. Misschien iemand wel hele andere oplossingen?

Apparatuur:
2x iPhone
1x ipad
2 laptops (geen Apple)

Caiway ISP
Snelheid onbekend
Modem ook onbekend

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als er een beetje budget is (en dat lijkt me wel gezien de grootte van 't huis ;) ) zou je kunnen denken aan UniFi oplossingen. Heb je fatsoenlijk roaming door je hele huis.

Hier stond een dode link.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En de meeste hebben goeie ervaringen bij de volgend eleverancier

http://www.interprojekt.pl/

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:26
strandbal schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:00:
Als er een beetje budget is (en dat lijkt me wel gezien de grootte van 't huis ;) ) zou je kunnen denken aan UniFi oplossingen. Heb je fatsoenlijk roaming door je hele huis.
95 euro voor de Ubiquiti UniFi AP-Long range vind ik nog wel mee vallen.
Is het bereik en kwaliteit stukken beter als Cisco, draytek enz?
Grote vraag blijft natuurlijk of ik aan 1 genoeg zou hebben. Ik zal de AP misschien wel in een kast moeten plaatsen waar ook het modem is, zodat hij dmv kabel aangesloten kan worden.

Ik zag ook een pakket van 3 van die dingen. Dan zou er 1 in de woning, 1 in de schuur en 1 in de andere schuur kunnen worden geplaatst. Denk dat die afstanden wel kunnen worden overbrugt. ( draadloos aan elkaar verbinden op ongeveer 50 meter).

[ Voor 16% gewijzigd door mannetje19 op 22-06-2014 11:50 . Reden: toevoeging 3 pack ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is inderdaad het idee, dat je met meerdere van die dingen een dekkend wifi netwerk met roaming voor elkaar kunt krijgen :)

Zou zelf voor de zekerheid gelijk drie van die dingen halen. Een bovengemiddelde vrijstaande woning met een rits beton erin is echt nooit dekkend te krijgen met 1 AP.

Hier stond een dode link.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Houd je er rekening mee dat het het beste is als AP's via kabels verbonden worden niet niet draadloos met elkaar.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Als je er drie plaatst, dan heb je geen hardware controller nodig. Dan stellen ze zichzelf in, incl. de frequenties. En ze doen aan roaming.

Je hebt modellen met alleen 2,4 (goedkoop) of dual band (2,4 en 5 GHz). Duurder, maa wel toekomst vast (qua snelheid).

NIET draadloos verbinden, maar met kabel. Als je door de tuin moet, ga toch maar liever voor glasvezel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 20:30 ]

Pagina: 1