Gedeeltelijk opgelicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06-2024
Geachte mede tweakers,

Een tijd geleden gingen mijn moederbord en processor stuk, na ongeveer 4 jaar hun best te hebben gedaan om zware games zoals bf2 bf3 te spelen(q6600). Ik had daarbij dus snel een nieuw moederbord, processor, ram en koeler nodig voor niet veel geld(200 euro). Toen was mijn oog op een advertentie gevallen, waarbij de prijs binnen mijn budget past( V&A aangeboden: MSI x58 pro-e sli ). Hierbij heb ik bij het overschrijven duidelijk de staat van de spullen beschreven (dus bij de koeler Nieuw in Doos!) Na fijn contact te hebben en nog een paar keer alles gechecked te hebben kwam het pakket binnen.

Helaas kwam bij het openen al aan het licht dat de koeler(die onder een dikke laag stof zat) niet nieuw was. Voor de rest geen problemen.
Bij het testen bleek de pomp gewoon te ratelen, ondanks verschillende keren schudden etc(wat je moet doen bij een gesloten waterkoeling). Hierbij RMA moeten sturen(met de bon die hij wel meegaf)
Daarom mijn review over deze persoon aangepast, maar wel de sterren laten staan omdat het goed zakendoen was

Helaas krijg ik nu allemaal berichten dat ik lieg en dat dat er helemaal niet stond. Dat ik blij moet zijn met de prijs en dat ik niet moet zeuren. Daarbij geeft hij mij ook onterecht nog een extra lage beoordeling! Hij beweert zelfs dat de koeler gewoon nieuw is(3 maanden draaien vind hij nieuw)

Nu mijn vraag: Wat moet ik hiermee doen? Eigenlijk ben ik opgelicht en zou ik aangifte moeten doen, maar dat is ook wel een beetje extreem. En kunnen onterechte beoordelingen verwijderd worden? Ik zou dit namelijk graag rechttrekken en wil daar best met hem over praten, maar daar heeft hij geen zin in.

P.s (ik heb geen negatieve review geschreven, omdat ik dat te kinderachtig vond!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit is duidelijk een wraak review, en daar doen we hier dus niet aan. Review verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Aangifte gaat sowieso niet lukken aangezien het een geschil,is. Zou je dus met een advocaat aan de slag moeten maar daar heb je waarschijnlijk ook geen zin is. Helaas valt dit dan onder het online handelen waarbij je dit soort figuren meer op marktplaats dan op tweakers tegenkomt maar ook hier kom je ze tegen. Als de RMA gewoon geaccepteerd word zou ik het laten, de review is toch al verwijderd verder dus laat maar gaan is mijn advies.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Het probleem is grotendeels een verkeerde opvatting van het woord 'nieuw' volgens mij.
Er zijn dus blijkbaar mensen die een 3 maanden gebruikte koeler 'nieuw' vinden en mensen (zoals ik) die dat 'zo goed als nieuw' vinden. De vraag is, waar leg je de grens? Wat is 'nieuw'? in een ongeopende doos of nauwelijks gebruikt? Aangifte gaat je daar niet bij helpen aangezien het geen echte oplichting is.
Een advocaat zou kunnen, maar dat kost veel geld en moeite. Ik zou het gewoon laten en onthouden dat iedereen andere opvattingen heeft van het woord 'nieuw' voor e.v.t andere aankopen bij Marktplaats en Tweakers.

[ Voor 11% gewijzigd door oscarw op 24-06-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:30

InFamous

excommunicado

DaanfunnyQ schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:10:
Geachte mede tweakers,

Hierbij heb ik bij het overschrijven duidelijk de staat van de spullen beschreven (dus bij de koeler Nieuw in Doos!)
Bij de link die jij geeft staat toch echt wat anders:
Inclusief cooler Mastercooler seidon 120v Nieuw met doos
Neemt niet weg dat het niet netjes is dat de koeler daadwerkelijk intensief gebruikt is.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Nieuw is bij mij ongeopend en met factuur en aanschaf bij een shop met KvK-nr.
Als een particulier iets "Nieuw" aanbiedt is het stiekem toch 2ehands :+

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Ik heb het maar gelaten, de RMA procedure is nu nog bezig dus we zullen zien wat eruit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
InFamous schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:35:
[...]

Bij de link die jij geeft staat toch echt wat anders:

[...]

Neemt niet weg dat het niet netjes is dat de koeler daadwerkelijk intensief gebruikt is.
Volgens mij zit er weinig verschil in "nieuw met doos" of "nieuw in doos" aangezien het nieuwe slaat op de cooler, niet op de doos of iets anders. Je zou hooguit de conclusie kunnen trekken dat de doos open is geweest, maar als iemand dit neerzet zou ik er ook van uit gaat dat het product ongebruikt is. Hooguit dat de doos open is geweest om het product te controleren.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanfunnyQ
Gelukkig heb ik een nieuwe gekregen via de RMA procedure, dus gelukkig een goede koeler!
Pagina: 1