Ik heb 3 dvd's van mijn vriendin mee gekregen waarop nog oude beelden van haar zelf en haar familie staan.
Echter alle drie de dvd's zien er leeg uit in de verkenner. Het zijn 2 "Max Disc" en 1 Nashua DVD-R discs.
Mijn brander betreft een Tsstcorp sh-s203. OS = Windows 7 x64.
Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
- Apparaatbeheer, dvd brander verwijderen en opnieuw installeren - geen effect
- Zoeken naar nieuwere drivers voor de brander - waren er niet.
- Schijfjes geprobeerd op 2 andere pc's en op de 1 pc van mijn vriendin - hetzelfde en 1 pc zegt zelf "no media in drive".
- Microsoft FixIt tool geprobeerd voor schijnbaar lege dvd's - geen effect
- Openen met VLC en WMP - geen effect
- Openen via CMD (run as admin) - Geef melding: "incorrect function" als ik de device letter intik
- Nero Express openen, geeft aan dat er 4,3GB in gebruik is en 150MB leeg is. (Dus er staat wel IETS op!)
- Proberen af te spelen in m'n vriendin haar normale (philips) dvd speler - Werkt niet, maar dit komt wellicht doordat Philips geen dvd-r schijfjes ondersteund??
Wat ik nog wil doen, maar niet zeker of het uberhaupt zin heeft:
- Windows XP in wmware draaien en kijken of ik via dat OS de dvd's kan benaderen -> http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm
Ik heb geen enkel idee hoe deze dvd's zijn samengesteld en/of hoe oud ze zijn.
Suggesties zijn welkom.
Echter alle drie de dvd's zien er leeg uit in de verkenner. Het zijn 2 "Max Disc" en 1 Nashua DVD-R discs.
Mijn brander betreft een Tsstcorp sh-s203. OS = Windows 7 x64.
Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
- Apparaatbeheer, dvd brander verwijderen en opnieuw installeren - geen effect
- Zoeken naar nieuwere drivers voor de brander - waren er niet.
- Schijfjes geprobeerd op 2 andere pc's en op de 1 pc van mijn vriendin - hetzelfde en 1 pc zegt zelf "no media in drive".
- Microsoft FixIt tool geprobeerd voor schijnbaar lege dvd's - geen effect
- Openen met VLC en WMP - geen effect
- Openen via CMD (run as admin) - Geef melding: "incorrect function" als ik de device letter intik
- Nero Express openen, geeft aan dat er 4,3GB in gebruik is en 150MB leeg is. (Dus er staat wel IETS op!)
- Proberen af te spelen in m'n vriendin haar normale (philips) dvd speler - Werkt niet, maar dit komt wellicht doordat Philips geen dvd-r schijfjes ondersteund??
Wat ik nog wil doen, maar niet zeker of het uberhaupt zin heeft:
- Windows XP in wmware draaien en kijken of ik via dat OS de dvd's kan benaderen -> http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm
Ik heb geen enkel idee hoe deze dvd's zijn samengesteld en/of hoe oud ze zijn.
Suggesties zijn welkom.