Beschreven DVD leeg in verkenner, 'media not supported'?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:50
Ik heb 3 dvd's van mijn vriendin mee gekregen waarop nog oude beelden van haar zelf en haar familie staan.

Echter alle drie de dvd's zien er leeg uit in de verkenner. Het zijn 2 "Max Disc" en 1 Nashua DVD-R discs.
Mijn brander betreft een Tsstcorp sh-s203. OS = Windows 7 x64.

Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
- Apparaatbeheer, dvd brander verwijderen en opnieuw installeren - geen effect
- Zoeken naar nieuwere drivers voor de brander - waren er niet.
- Schijfjes geprobeerd op 2 andere pc's en op de 1 pc van mijn vriendin - hetzelfde en 1 pc zegt zelf "no media in drive".
- Microsoft FixIt tool geprobeerd voor schijnbaar lege dvd's - geen effect
- Openen met VLC en WMP - geen effect
- Openen via CMD (run as admin) - Geef melding: "incorrect function" als ik de device letter intik
- Nero Express openen, geeft aan dat er 4,3GB in gebruik is en 150MB leeg is. (Dus er staat wel IETS op!)
- Proberen af te spelen in m'n vriendin haar normale (philips) dvd speler - Werkt niet, maar dit komt wellicht doordat Philips geen dvd-r schijfjes ondersteund??

Wat ik nog wil doen, maar niet zeker of het uberhaupt zin heeft:
- Windows XP in wmware draaien en kijken of ik via dat OS de dvd's kan benaderen -> http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm

Ik heb geen enkel idee hoe deze dvd's zijn samengesteld en/of hoe oud ze zijn.
Suggesties zijn welkom.

Mijn YouTube Channel

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien IsoBuster

★ What does that mean? ★

• Snowwie
Ik onderzoek de mogelijkheden van IsoBuster nu :)

AVG detecteerde overigens wel een virus in de installer :/

edit: JA! IsoBuster heeft VOB bestanden gelocaliseerd via hun 'signature'. Helaas moet je wel de volledige versie hebben om de bestanden te kunnen extracten.

[ Voor 82% gewijzigd door Snowwie op 22-06-2014 04:24 ]

Mijn YouTube Channel

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

40$.
Hopelijk haalt hij ook echt de data netjes terug.

★ What does that mean? ★

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 21:39
Klinkt als een DVD die niet gefinialiseerd (finalized) is. Heb even gezocht op "extreact vob files from unfinalized dvd", er lijken verschillende methodes te zijn.

• Snowwie
Het is al goed. Ik heb niet hoeven betalen voor dit programma. Het programma slaat de gevonden bestanden zelf al op. Ondanks dat je moet betalen voor de extract functie kun je de bestanden zelf ook gewoon hernoemen naar vob of avi. VLC herkent de videobestanden dan gelijk. Helaas kun je er dan nog steeds weinig mee omdat schijnbaar geen enkel video bewerkingsprogramma het formaat herkend. Maar ook hier kan ik weer omheen werken. Ik speel de mediabestanden gewoon af in VLC en capture ze weer met Fraps. DAN heb ik wel werkbare videobestanden. :)

Mijn YouTube Channel

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:46

Nogne

>.<

Mogelijk kan http://handbrake.fr/ het voor je converten.

PS/XBL: Nogne

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:48
Het lijkt inderdaad op een Video DVD die niet finalized is op een DVD recorder.
Ik speel de mediabestanden gewoon af in VLC en capture ze weer met Fraps. DAN heb ik wel werkbare videobestanden. :)
Nou ja goed? , met deze methode (opname van scherm) verlies je natuurlijk wel veel kwaliteit en misschien nog eens bij het verwerken in je video programma?

Beter is het toch om te proberen de bestanden direct, dus zonder kwaliteitsverlies, te converteren naar een bruikbare DVD structuur. Vooral bij persoonlijke familie opnames lijkt mij dat wel de moeite waard om te proberen.

Videohelp.com: Pulling data from an unfinalized DVD

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 23-06-2014 22:02 ]

Pagina: 1