W7: Monitor op standby tijdens het booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midaves
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 15:44
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn gloednieuwe PC in elkaar gezet, windows geinstalleerd en ik bootte hem voor de eerste keer. Alles ging super snel, totdat het "windows starten" met die gekke vier gekleurde balletjes verdween. Mijn monitor gaat op standby, het beeld wordt dus zwart en ik kan 30-40 seconden niks doen. Na die halve minuut verschijnt gewoon het Windows welkomsscherm alsof er niets gebeurd is!

Ik heb de feature ingeschakeld dat er een logboek verscheen van het booten, dit is dat lijstje:

Service Pack 1 6 23 2014 00:58:15.125
Loaded driver \SystemRoot\system32\ntoskrnl.exe
Loaded driver \SystemRoot\system32\hal.dll
Loaded driver \SystemRoot\system32\kdcom.dll
Loaded driver \SystemRoot\system32\mcupdate_GenuineIntel.dll
Loaded driver \SystemRoot\system32\PSHED.dll
Loaded driver \SystemRoot\system32\CLFS.SYS
[.*knip*...heel lijstje....]
Loaded driver \SystemRoot\System32\DRIVERS\srvnet.sys
Loaded driver \SystemRoot\System32\drivers\tcpipreg.sys
Loaded driver \SystemRoot\System32\DRIVERS\srv2.sys
Loaded driver \SystemRoot\System32\DRIVERS\srv.sys
Did not load driver \SystemRoot\System32\DRIVERS\srv.sys
Loaded driver \SystemRoot\System32\DRIVERS\PSKMAD.sys
Loaded driver \??\C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvStreamSrv\NvStreamKms.sys
Loaded driver \SystemRoot\system32\DRIVERS\asyncmac.sys

Ik heb ook al een beetje zitten spelen met de BIOS settings, maar daarmee kwam ik ook niet veel mee verder. Nadat ze niet werkten heb ik ze weer teruggezet naar de originele versie.

Daarnaast heb ik ook al een keer de system files gescand, maar dat leverde niet veel op

Mijn hardware (als het daar aan ligt)
Intel Core i5-4590
Gigabyte G1.Sniper B5
MSI GeForce GTX 770 Gaming
Crucial M500 120GB
Seasonic S12II-Bronze 520W
Crucial Ballistix Tactical 2x 4GB
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003 1000 GB (nog niet aangesloten)
random dvdspeler voor de windows CD die ik er zometeen ga uitslopen zodat de SATA kabel naar de HDD kan

Er is dus niet veel aan de hand, maar toch is het storend dat de boottijd bijna een minuut is terwijl ik een SSD gebruik om de boottijd drastisch te verminderen. Nu start mijn nieuwe PC minder snel dan mijn oude PC. :S

[ Voor 95% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check eens deze mogelijke oplossingen: http://answers.microsoft....f6-487c-8a90-d52a7f9eeacf

Dat zijn net de drivers die bij jou ook niet worden geladen. Verder zijn alle drivers up to date?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een nieuwe pc van mijn schoonvader. Deze heeft ook een Crucial SSD. Na updaten van de firmware van de SSD was het probleem verholpen.