Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechGuard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 15:02
Hallo allemaal,

Ik wil graag een aan/uit knop op mijn bureau plaatsen, maar ik heb hier nog geen ervaring mee. Dus ik vroeg mij af of hier mensen zijn die nog handige guides hebben of mij hiermee kunnen helpen.

Wat ik tot nu toe zelf heb kunnen vinden is dat ik een knop en een 2 pin connector moet kopen. Maar ik weet ook geen sites waar ik dit kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is de aan-knop (het is niet echt een uit-knop) van een PC niets meer dan een electronische verbinding tussen pin 1 en pin 2. Die kun je dus gewoon verlengen met een simpele 2-aderige kabel en daar een simpele drukschakelaar die bij drukken tijdelijk verbinding maakt weer aansluiten. Heck, je zou het zelfs met een paperclip kunnen doen, als je wilt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechGuard
Room42 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 02:01:
Volgens mij is de aan-knop (het is niet echt een uit-knop) van een PC niets meer dan een electronische verbinding tussen pin 1 en pin 2. Die kun je dus gewoon verlengen met een simpele 2-aderige kabel en daar een simpele drukschakelaar die bij drukken tijdelijk verbinding maakt weer aansluiten. Heck, je zou het zelfs met een paperclip kunnen doen, als je wilt.
Ik begrijp dat het in principe niet moeilijk is. Maar waar kan ik deze onderdelen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
TechGuard schreef op zondag 22 juni 2014 @ 02:15:
[...]
Ik begrijp dat het in principe niet moeilijk is. Maar waar kan ik deze onderdelen vinden?
Bijvoorbeeld: https://www.google.nl/?gw...elektronische+componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Als je hem op je bureau wilt plaatsen zou je ook gewoon zo'n programmaatje kunnen downloaden dat ervoor zorgt dat als je een toets op je toetsenbord indrukt je pc opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:32
Wat je zoekt heet een Momentary Switch.
bij het schakelen blijft deze niet op contact staan.
op ebay zijn deze vaak voor een euro of twee wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

spank_mojoo schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:34:
Wat je zoekt heet een Momentary Switch.
bij het schakelen blijft deze niet op contact staan.
op ebay zijn deze vaak voor een euro of twee wel te krijgen.
Of een maakcontact in het nederlands.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 20:27
jort99b schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:02:
Als je hem op je bureau wilt plaatsen zou je ook gewoon zo'n programmaatje kunnen downloaden dat ervoor zorgt dat als je een toets op je toetsenbord indrukt je pc opstart.
Volgens mij zit dat zelfs gewoon in win8.1 ingebakken. Ik kwam er per ongeluk achter dat ik die functie had op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 21:55
De meest simpele deurbeldrukker kan al werken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:43
switch

:+

Het enige dat je wilt is heel even contact maken (lang = uitzetten). Hoe je dat doet kan met de mooiste switches, maar als je het in je bureau inbouwt kan je het misschien ergens in verwerken en dat kan bijvoorbeeld met wat ik getekend heb. Gewoon een springveertje dat automatisch het contact verbreekt als je de knop loslaat.

Edit: Heb je ergens een defect apparaat liggen? Die zitten ook vol met die switches en die switches zijn superklein. Ik heb een keer een DVD-speler uit elkaar gehaald en heb er nog steeds zo'n 10 over. Je kunt er vanuit gaan dat elk apparaat met knopjes die niet ingedrukt blijven zo'n switch onder het plastic hebben zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Ample Energy op 23-06-2014 13:42 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Na. Als je dan toch zoiets bouwt, doe het dan goed !
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_trDxRLipabU/TBIS2GOqLcI/AAAAAAAAARM/OpRbKtIEDeo/s1600/noodstop-voetdrukknop-slagdrukknop-paddestoel-knop-rood-fakrkc11i.jpg

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Siempie schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:38:
[afbeelding]

:+

Het enige dat je wilt is heel even contact maken (lang = uitzetten). Hoe je dat doet kan met de mooiste switches, maar als je het in je bureau inbouwt kan je het misschien ergens in verwerken en dat kan bijvoorbeeld met wat ik getekend heb. Gewoon een springveertje dat automatisch het contact verbreekt als je de knop loslaat.

Edit: Heb je ergens een defect apparaat liggen? Die zitten ook vol met die switches en die switches zijn superklein. Ik heb een keer een DVD-speler uit elkaar gehaald en heb er nog steeds zo'n 10 over. Je kunt er vanuit gaan dat elk apparaat met knopjes die niet ingedrukt blijven zo'n switch onder het plastic hebben zitten.
Lang is idd niet zozeer uitzetten (als in shutdown)
Maar een atx reset. en ja daar gaat ie vaak wel van uit ja :P maar je windows sluit niet netjes af iig

i know, stating the obvious, but just making sure.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:43
fish schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:47:
[...]

Lang is idd niet zozeer uitzetten (als in shutdown)
Maar een atx reset. en ja daar gaat ie vaak wel van uit ja :P maar je windows sluit niet netjes af iig

i know, stating the obvious, but just making sure.
Ik heb bewust 'uitzetten' neergezet in plaats van 'afsluiten' :P
Maar goed dat je het duidelijk maakt, hoor, want ik weet niet of de TS dat weet.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een ouderwetse arcade knop in je bureau monteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcadewinkel.nl/image/cache/data/producten/drukknoppen/concave-classic-drukknop-wit%20%283%29-700x525.JPG

http://www.arcadewinkel.n...ave-fighting-drukknop-wit

in vrijwel elke kleur te krijgen. Gewoon 2 snoertjes aansluiten op de oude powerkabel in de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechGuard
heuveltje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:41:
Na. Als je dan toch zoiets bouwt, doe het dan goed !
[afbeelding]
Haha, dat is wel wat ik in gedachten had. En ik heb er ook een paar gevonden! Ik heb alleen nog problemen met lange kabels vinden. Ik kan nu alleen nog maar kleine van 40cm ofzo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor de kabel voor je PS/on kun je prima een stuk netwerkkabel pakken en die eraan solderen. Veel spanning staat er toch niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

TechGuard schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:50:
[...]

Haha, dat is wel wat ik in gedachten had. En ik heb er ook een paar gevonden! Ik heb alleen nog problemen met lange kabels vinden. Ik kan nu alleen nog maar kleine van 40cm ofzo vinden.
GMTA :P
huh is gewoon een 5v schakelaartje. Haal een los stekkertje (of met snoer) en verleng dat met letterlijk elke Electro-kabel die je kunt vinden ! (utp, tweelingsnoer, telefoonkabel, speakerkabel, werkt allemaal)

@hieronder.
Zucht, moeilijke mensen............ :P

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 23-06-2014 21:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heuveltje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:18:
[...]

GMTA :P
huh is gewoon een 5v schakelaartje. Haal een los stekkertje (of met snoer) en verleng dat met letterlijk elke kabel die je kunt vinden ! (utp, tweelingsnoer, telefoonkabel, speakerkabel, werkt allemaal)
ooow ik heb nog een restje glasvezelkabel ...... probeer het daar meer mee ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Mediaconvertertjes erbij...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1