Suggestie, Release date laten zien in PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 11:43
Soms zit ik in de pricewatch naar games te kijken, gewoon om wat inspiratie op te doen. Regelmatig zie ik dan games staan die ik nog niet ken en er goed uit zien, en waarbij ook al enkele winkels vermeld staan die hem leveren en voor welke prijs. Soms komt het voor dat er dan bijstaat dat een betreffende winkel binnen 24 uur kan leveren. Maar ga ik dan naar die webshop, dan blijkt ineens dat het om een pre-order gaat.

Bijvoorbeeld bij pricewatch: Middle Earth: Shadow of Mordor, PC (Windows), daar staat op de Tweakers website niet dat het om een pre-purchase gaat, pas als ik op bijv bol.com klik, dan zie ik daar staan: Beschikbaar op 07-10-2014.

Mijn suggestie is dan ook om in het 'prijzen' overzicht, onder de reeds bestaande gegevens (Merk, Platform en Genre), nog een kopje op te nemen. Wellicht iets combineren, want alleen een release date is een beetje weinig (immers als de game al gereleased is doet dat niks). Maar het lijkt me wel handig. Niet alleen om te voorkomen dat je dan moet doorklikken naar een webshop, maar ook omdat je dan gewoon 'even snel' in de PW kan kijken wat de release date is van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Er is al een specificatie genaamd Uitgiftedatum, waar dus de release date ingevuld kan worden. Dit is een open veld, er hoeft dus niet specifiek 23-06-2014 ingevuld worden, maar iets als 'Begin 2015' oid is ook mogelijk.

Ik heb Game Genre vervangen voor Uitgiftedatum, helaas is daar niet meer ruimte om meer specificaties te tonen. Alleen bleek in dit geval de uitgiftedatum helemaal niet te zijn ingevuld :+, maar dat heb ik alsnog gedaan, zodat je het nu keurig ziet als je het spel bekijkt.

Het zou dus kunnen dat andere games ook geen ingevulde uitgiftedatum hebben en daar zul je dus soms nog mee de mist in kunnen gaan. Maar we gaan er vanaf nu beter op letten en mocht je zelf iets tegenkomen waarbij nog geen datum is ingevuld (of een foute), kan je het melden via het meldpunt.