Trage 2.4Ghz Wifi icm AirPort Extreme en UBEE modem/router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een Airport Extreme aangeschaft en deze wil ik gaan gebruiken als 'main' router in mijn woning.

Momenteel heb ik een UBEE ziggo modem/router maar de prestaties hiervan waren niet al te best. Daarom heb ik Ziggo vanochtend gevraagd router functionaliteit van het modem uit te schakelen.

Vervolgens heb ik de AirPort via Ethernet aan het modem gehangen en gekozen voor 'maak nieuw netwerk aan'. Dat ging allemaal lekker snel en het netwerk is ook zichtbaar en werkt.

Helaas is de snelheid écht om te janken (10mpbs down, 7mbps up). Daarna heb ik een 5Ghz netwerk aangemaakt en hierop is de snelheid juist bijzonder goed (90mbps down, 10mbps up).

Zijn er nog speciale settings die ik moet activeren oid in de AirPort Utility? Aan het kanaal licht het volgens mij ook niet. De andere netwerken in de buurt zitten vooral op kanaal 6, terwijl ik op 1 zit.

Edit: ik heb trouwens een MBA uit 2011.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
Probeer een ander kanaal, dat de andere vooral op 6 zitten en jij op 1 wil niets zeggen, verhuis hem eens naar 12 of naar 3.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Thanks eens geprobeerd maar lijkt niet (veel) te helpen.

Via de iPhone is de speedtest op 2.4ghz iets beter maar ook daar niet echt goed (16.25 Mbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je kan de wifi op je ubee toch ook zelf uitschakelen?
Ik zou even nagaan of die echt uit staat.

Ik had het zelfde probleem een week of 2 geleden en heb een nieuwe router gehad van ziggo. Maar toch verkozen om een time capsule neer te zetten en dan de wifi zelf uit te zetten.