Game/werksysteem ca. €1000 (BBG gebaseerd)

Pagina: 1
Acties:

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-06-2025
Hoi iedereen,

Ik wil aankomende zomer (als ik weer aan het werk ben en geld kan sparen) mijn eerste pc zelf bouwen. Ik heb momenteel alleen een laptopje dat geen (nieuwe) games kan runnen (LoL: 45fps op VERY LOW settings) en daarom wil ik overstappen op een desktop. Eerst even het standaardlijstje:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Nieuwe generatie games kunnen runnen op high-medium (ik stap over op pc vanaf de xbox omdat ik geen zin heb om een nextgen console aan te schaffen). Ik wil hem ook gebruiken voor mijn opleiding (Photoshop e.d., hier en daar een korte video renderen maar dit gebeurt weinig).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zal ik zo beantwoorden met mijn samengestelde lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb een kast uitgekozen die ik sowieso wil gaan gebruiken. Veel mensen vinden hem spuuglelijk, maar ik vind hem echt bruut. Bovendien is het geen enorm ding maar biedt hij genoeg ruimte en ventilatie voor mijn doeleinden.

Ik heb mijn wenslijst gebaseerd op het mainstream gamesysteem uit de Best Buy Guide van mei 2014, dus de meeste onderdelen komen overeen.

Mijn lijstje tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,70€ 164,70
1MSI B85-G43 Gaming€ 80,85€ 80,85
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,95€ 367,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 49,60€ 49,60
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1BitFenix Alchemy Connect 15x LED-Strip 30cm - red€ 15,50€ 15,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1Cooler Master VS V550S€ 78,-€ 78,-
1Crucial MX100 256GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.099,61

Mijn vragen:
  • Is het een verstandige keuze om niet de SSD uit de BBG te gebruiken, maar een Samsung? Ik heb hiervoor gekozen omdat ik spookverhalen las over de betrouwbaarheid van Crucial SSDs.
    Gewoon een Crucial erin douwen dus :P
  • Zijn er voor dit moederbord vergelijkbare alternatieven beschikbaar? Dit is 100% een luxeprobleem, maar hij is zwart met groen en mijn pc wordt zwart/rood. :'( huilie

als het geen goed idee is om een ander moederbord te nemen ga ik dat natuurlijk niet doen

• Ik heb een ander moederbord in mijn build gezet met zwart-rood motief. Feedback hierop is gewenst!
  • Red ik het met deze 550w voeding? Ik wil misschien nog een extra fan met rode LEDjes aan de voorkant van de kast plaatsen en ik wil 2 30cm (12V) LEDstripjes aanbrengen bij mijn sidepanel. Moet ik daarbij rekening houden met de voeding?
    Ja dus :D
Sorry voor de waslijst. :o

PS: Zoals de build suggereert ben ik niet van plan te overclocken.

Verwijderd

Ziet er goed uit! Ik vind die kast er ook bruut uitzien man! Ik hou wel van een beetje (veel) show!

misschien dit moederbord? Ik weet niet of het veel functies mist maar ziet er wel beter uit! Andere Tweakers kunnen je helpen met deze keuze

En deze SSD is even goed en goedkoper!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 23:03 ]

• Simoonzel
Dat moederbord ziet er wel bruut uit! Ik ben nogal een leek op het gebied van compatibiliteit, dus ik laat me graag adviseren. Hij is iets duurder, maar die 2 tientjes maakt mij ook niet uit. :P

Dus gewoon een Crucial SSD erbij nemen?

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09-2025
Er is niets mis met de ssd's van crucial dat ik weet, ik zou er gewoon voor gaan ja. 550 watt is overigens prima. Voor de rest: prima build.

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-02 23:33
Ja neem gewoon de MX100. De samsung SSD's zijn iets sneller, maar het verschil merk je niet en het scheelt toch 30 euro.

pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed dezelfde prijs, iets beter

• Simoonzel
Super. Het geld dat ik eerst in die SSD zou steken kan nu in een moederbord met een passend kleurenmotiefje. :9~

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:42
Die case is echt een beest! Echt veel beter dan al die define R4 kasten die je hier tegenkomt.
Het moederbord wat Mr. Gamer heeft gekozen is prima, maar om het meeste uit de 4590 te halen ben je beter af met een pricewatch: MSI Z97-G43 GAMING ziet ongeveer hetzelfde uit. Heeft een nieuwere chipset, 6x sata 600 en een stukje meer USB poorten. Ik heb hem eigenlijk gekozen omdat deze het goedkoopste rode z97 moederbord is.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Simoonzel
Thanks, dat klinkt goed! :D
(Maakt het uit dat hier een andere chipset op zit? Ik heb geen idee of ik kosten uitbespaar met een B85 chipset omdat ik toch niet ga overclocken).

Ben erg blij om wat positieve reacties te horen op de kast, had het niet verwacht. Ik lees overal alleen maar "CORSAIR WHAT HAVE YOU DONE??". Met LEDjes in de sidepanel en misschien nog een extra verlichte fan aan de voorkant wordt ie denk ik al helemaal baas.

Weet iemand trouwens of LED-fans over het algemeen dezelfde kleur hebben? Er wordt namelijk 1 rode LED-fan bij de case geleverd en als ik er nog 1 extra op de voorkant zet wil ik niet 2 verschillende tinten erop hebben. Kan ook niet vinden hoe de bijgeleverde fan heet, anders zou ik die natuurlijk gewoon bijbestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Simoonzel op 21-06-2014 23:38 ]

• Geitenkaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-02 23:33
Dat moederbord is bedoelt om over te clocken (herken je aan de Z). Mij lijken die aansluitingen de 20 euro niet waard, maar dat is maar net wat je wilt.

Je zou kunnen kijken bij 1 winkel bijv www.megekko.nl dan scheelt dat verzendkosten en ben je iets goedkoper uit. Klik maar is op 'Bestelkosten berekenen' bij je lijstje. Sommige dingen kun je dan niet kopen zoals die leds, maar zoveel scheelt het ook weer niet.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:42
Ik heb net even wat rond gekeken op tweakers en alternate en toen kwam ik al snel bij de pricewatch: Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm hij maakt alleen erg veel lawaai. Dus dan moet je ook nog eens een fancontroller aanschaffen.Dit drijft de prijs echter onnodig op.
Overigens raad ik aan om 2 caselights te kopen. Dat ziet er toch weer wat leuker uit.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Simoonzel
Is het uit te drukken hoeveel het zou verschillen als ik het B85 moederbord zou nemen ten opzichte van de ander? Ik wil inderdaad niet extra betalen voor een overclock-moederbord als ik er toch geen gebruik van ga maken.

Geitenkaas:
Naar de verzendkosten heb ik verder nog niet gekeken. Ik was wel van plan om misschien veel bij Afuture te bestellen omdat er een filiaal in mijn buurt zit waar ik mijn bestelling op zou kunnen halen.

Pataar:
Ik geloof dat ik de caselights al in mijn build heb betrokken? Ik wil gebruik maken van LEDstrips die je tegen de wand (of waar dan ook) van je kast aan plakt. Of bedoelde je dit niet? :P
Een fan controller zit ik ook niet op te wachten nee. Vanaf wanneer is dit noodzakelijk?
Ik kwam net namelijk op het idee om de bijgeleverde casefan met LED aan de achterkant te zetten en de voorkant te vullen met de Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition. Deze komen namelijk in een setje van 2. Heujjjj! Lijken stille fans te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Simoonzel op 22-06-2014 00:19 ]

Pagina: 1