Hoi iedereen,
Ik wil aankomende zomer (als ik weer aan het werk ben en geld kan sparen) mijn eerste pc zelf bouwen. Ik heb momenteel alleen een laptopje dat geen (nieuwe) games kan runnen (LoL: 45fps op VERY LOW settings) en daarom wil ik overstappen op een desktop. Eerst even het standaardlijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Nieuwe generatie games kunnen runnen op high-medium (ik stap over op pc vanaf de xbox omdat ik geen zin heb om een nextgen console aan te schaffen). Ik wil hem ook gebruiken voor mijn opleiding (Photoshop e.d., hier en daar een korte video renderen maar dit gebeurt weinig).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zal ik zo beantwoorden met mijn samengestelde lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb een kast uitgekozen die ik sowieso wil gaan gebruiken. Veel mensen vinden hem spuuglelijk, maar ik vind hem echt bruut. Bovendien is het geen enorm ding maar biedt hij genoeg ruimte en ventilatie voor mijn doeleinden.
Ik heb mijn wenslijst gebaseerd op het mainstream gamesysteem uit de Best Buy Guide van mei 2014, dus de meeste onderdelen komen overeen.
Mijn lijstje tot nu toe:
Mijn vragen:
PS: Zoals de build suggereert ben ik niet van plan te overclocken.
Ik wil aankomende zomer (als ik weer aan het werk ben en geld kan sparen) mijn eerste pc zelf bouwen. Ik heb momenteel alleen een laptopje dat geen (nieuwe) games kan runnen (LoL: 45fps op VERY LOW settings) en daarom wil ik overstappen op een desktop. Eerst even het standaardlijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Nieuwe generatie games kunnen runnen op high-medium (ik stap over op pc vanaf de xbox omdat ik geen zin heb om een nextgen console aan te schaffen). Ik wil hem ook gebruiken voor mijn opleiding (Photoshop e.d., hier en daar een korte video renderen maar dit gebeurt weinig).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000 exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zal ik zo beantwoorden met mijn samengestelde lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik heb een kast uitgekozen die ik sowieso wil gaan gebruiken. Veel mensen vinden hem spuuglelijk, maar ik vind hem echt bruut. Bovendien is het geen enorm ding maar biedt hij genoeg ruimte en ventilatie voor mijn doeleinden.
Ik heb mijn wenslijst gebaseerd op het mainstream gamesysteem uit de Best Buy Guide van mei 2014, dus de meeste onderdelen komen overeen.
Mijn lijstje tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 164,70 | € 164,70 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 80,85 | € 80,85 |
| 1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 367,95 | € 367,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Corsair Carbide SPEC-03 Red Led | € 49,60 | € 49,60 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | BitFenix Alchemy Connect 15x LED-Strip 30cm - red | € 15,50 | € 15,50 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.099,61 | |
Mijn vragen:
- Is het een verstandige keuze om niet de SSD uit de BBG te gebruiken, maar een Samsung? Ik heb hiervoor gekozen omdat ik spookverhalen las over de betrouwbaarheid van Crucial SSDs.
Gewoon een Crucial erin douwen dus - Zijn er voor dit moederbord vergelijkbare alternatieven beschikbaar? Dit is 100% een luxeprobleem, maar hij is zwart met groen en mijn pc wordt zwart/rood.
huilie
als het geen goed idee is om een ander moederbord te nemen ga ik dat natuurlijk niet doen
• Ik heb een ander moederbord in mijn build gezet met zwart-rood motief. Feedback hierop is gewenst! - Red ik het met deze 550w voeding? Ik wil misschien nog een extra fan met rode LEDjes aan de voorkant van de kast plaatsen en ik wil 2 30cm (12V) LEDstripjes aanbrengen bij mijn sidepanel. Moet ik daarbij rekening houden met de voeding?
Ja dus
PS: Zoals de build suggereert ben ik niet van plan te overclocken.