Aankoopadvies NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar advies voor een te kopen NAS.

Wat wil ik er mee gaan doen?
De NAS moet allereerst backups gaan maken van een Mac en van een Windows laptop. Dat is denk ik redelijk basis en kan met elke NAS.
Naast de backups plaatselijk zou ik ook graag een backup van de backup willen maken op een NAS bij familie, ivm zakelijke gegevens die ik niet kwijt wil als er iets thuis gebeurt. Ik weet niet of dit zo maar kan, ik heb hier ook nog niet echt iets over kunnen vinden online.

Naast backuppen wordt een belangrijk doel van de NAS media opslaan. Op dit moment heb ik een harde schijf met ongeveer 2TB aan series en films. Dit moet naar de NAS, een PI gaat vervolgens de gegevens van de NAS op de TV weergeven. Ik wil het niet alleen opslaan maar ook nieuwe content via mijn NAS downloaden via couchpatato en sickbeard. Ik zit er over te denken om de NAS in te richten met Plex voor mijn series en films.

Ik wil er ongeveer € 150 aan uitgeven zonder HDD. Ik lees veel dat synology altijd goed is. Binnen mijn budget zit ik te kijken naar de DS213J.
Maar ik lees ook goede verhalen over ZyXEL NSA325 V2 en de Netgear ReadyNAS 102. Die zijn beide goedkoper waarbij de ZyXEL het helemaal wint qua prijs. Ook heeft de ZyXEL een snellere processor dus dat lijkt ook beter. Maar kan ik wat ik wil doen met de ZyXEL?

Ik wil bij welke NAS het ook wordt een HDD van WD kopen, de RED serie schijnt goed te zijn voor NAS, of maakt het eigenlijk niet uit welke schijfen er in gaan? Ik heb minimaal 3TB nodig voor opslag.

Hoor graag jullie tips en sugesties.

Verwijderd

Hoi Niocera,

Je hebt best een mooie topicstart afgeleverd. Echter, het komt een beetje over als een 'boodschappenlijst'. Het is uitdrukkelijk de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar antwoorden. Zoals ook het 'vraagje' over de WD Red series; dat kun je prima vinden in de verschillende topics over Synology en DIY RAID NAS.

Kortom, ga eerst eens zelf aan de slag met het oriënteren. Dat is een fase die je zelf moet doen. Pas als je zelf verder bent en heel concreet over een paar punten hulp nodig hebt of inzicht verlangt van ons, dan is het tijd om een topic aan te maken. En daarvoor gebruiken we dan ook het juiste forum: Componenten Aankoopadvies

Vriendelijke groet,
CiPHER

Dit topic is gesloten.