Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:56
Hallo,

Ik ben momenteel al 4 week bezig om mijn pc te fixen, maar het lukt mij niet dus probeer ik het nu met de hulp van jullie.

Mijn probleem is als volgt:

Als ik Watch Dogs opstart is er nog niks aan de hand, maar wanneer hij mijn save game gaat laden crasht de pc, krijg ik blauw scherm en restart hij. Heel soms laat hij door en zit ik een paar seconden in game en crasht hij ook op precies dezelfde manier. De dumpfile zegt het volgende:

Dump File: 062114-7125-01.dmp
Crash Time: 21-6-2014 19:25:29
Bug Check String:
Bug Check Code: 0xa0000001
Parameter 1: 00000000`00000005
Parameter 2: 00000000`00000000
Parameter 3: 00000000`00000000
Parameter 4: 00000000`00000000
Caused By Driver: ntoskrnl.exe
Caused By Address: ntoskrnl.exe+153fa0
File Description:
Product Name:
Company:
File Version:
Processor: x64
Crash Address: ntoskrnl.exe+153fa0
Stack Address 1:
Stack Address 2:
Stack Address 3:
Computer name:
Full Path: C:\Windows\Minidump\062114-7125-01.dmp
Processors Count: 8
Major Version: 15
Minor Version: 9600
Dump File Size: 154.224
Dump File Time: 21-6-2014 19:26:14

Wat ik al geprobeerd heb:

nieuwe videokaart
nieuw intern geheugen
hdd losgekoppeld
nieuwe windows installatie

Ik hoop dat iemand de oplossing voor mij heeft, alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Heb je alle drivers al bijgewerkt van je videokaart (en de oude verwijderd), van je chipset, van je geluidskaart/chip, netwerkkaart etc.

Heb je DirectX al bijgewerkt met de versie van de CD/DVD/Internet?

In eerste instantie dacht ik ook aan het geheugen, maar je geeft aan al nieuw intern geheugen te hebben gebruikt.
Daarnaast ben ik erg benieuwd als je een nieuwe game aanmaakt en die save game laad. Heb je het probleem dan ook? Mogelijk is je savegame corrupt.

En heb je WatchDogs al toegevoegd aan de veilige lijst in je Antivirus software? mogelijk dat die nog dwars ligt bij het uitlezen van je save game.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kun je misschien vermelden wat je sys specs zijn/OS/Driver versies? En Watch Dogs geeft bij wel meer mensen problemen.
Fora staan er vol mee, als je niet een heel oud systeem hebt of zo kun je er wel van uit gaan dat het aan WD ligt.

Het is gelukkig nog niet zo erg als met Sleeping Dogs, deze kon je een maand niet spelen totdat deze gepatched was.

http://www.crashwiki.com/...e-dll-errors-season-pass/

http://www.crashwiki.com/...lag-sound-vista-required/

Ik bedoel er is genoeg gezeur met dat spel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:56
Alle drivers zijn bijgewerkt. Ik heb een nieuwe windows 8.1 installatie erop gezet met de nieuwste drivers.

Heb DirectX nog niet bijgewerkt dat zal ik nog even proberen.

Ik heb Watch Dogs een aantal keren opnieuw geïnstalleerd, omdat er ik een nieuwe windows op gezet heb. Hier plaatse ik mijn oude save game weer in en dan crashte hij weer. De ene keer crasht hij tijdens het laden en de andere keer kan ik nog net een paar seconden in game lopen voordat hij crasht.

Watch Dogs is toegevoegd aan de veilige lijst.

Ik had eerst problemen dat het spel zelf crashte na een tijd spelen, dan kreeg ik de melding van werkt niet meer. Dit had ik ook bij Battlefield 4. Maar sinds ik nieuwe windows opgezet heb wil Watch Dogs dus helemaal niks meer.

Mijn systeem specs zijn:

Processor: Intel Core i7 2600
Moederbord: ASUS P8P67 Deluxe (B3)
Geheugenmodule:Kingston HyperX 8GB DDR3-1333 CL7 XMP quad kit
Videokaart: XFX Radeon HD 6970 2GB
Harddisk/SSD: Samsung 840 Series Pro 256GB
2x Western Digital Caviar Black 2TB (SATA2, 64MB)
Voeding: Cooler Master Silent Pro M1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Als het alleen met WD is, dan is het grote kans dat het aan het spel ligt en dan kan je eigenlijk alleen je beklag doen op de site van Naughty DogUbisoft. Mogelijk dat ze een fix er voor maken.

Als je het probleem ook met andere spellen hebt, dan moet je toch verder kijken in je systeem.
Heb je overigens WD ook al gepatched naar de laatste versie?

En heb je al een geprobeerd een nieuwe game te starten, daar te saven en die te laden zoals in mijn vorige post?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Wylana schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:52:
Als het alleen met WD is, dan is het grote kans dat het aan het spel ligt en dan kan je eigenlijk alleen je beklag doen op de site van Naughty Dog. Mogelijk dat ze een fix er voor maken.
Naughty Dog (van Sony exclusief op PS) maakt niet zulke onafgewerkte games lol, de game is van Ubisoft uit eigen ontwikkelstudio.

En het heeft geen zin beklag te doen op de website van Ubisoft aangezien ze er toch niet gaan luisteren. De hele fora is al vol met woedende gamers die een gebroken Watch Dogs game op PC hebben gekocht en zelfs de laatste patch heeft het enkel erger gemaakt. Het beste wat je kan doen is gewoon een aantal MAANDEN wachten totdat Ubisoft er ondertussen iets mee gedaan heeft en een flink aantal verbeteringen heeft doorgevoerd.

En Battlefield 4 van EA is nou ook niet echt een game dat je kan gebruiken als goede maatstaf om te zien of je game pc goed werkt.

Als je wilt weten of je goed kunt gamen op je PC zou ik gewoon een game van Valve downloaden (Team Fortress 2 is gratis) en PlanetSide 2 (een zwaardere game) en als die beide goed draaien dan weet je gelijk al dat het ligt aan de games van de andere ontwikkelaars/uitgevers.
Pagina: 1