Welke CPU cooler te gebruiken voor mijn i7 920

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warior1991
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 18:27
Hallo,
Ik wil me desktop pc dus graag overclocken voor gaming, waarmee ik wil beginnen met mijn Processor
maar ik denk daar een betere processor cooler voor nodig te hebben. (air cooling)
Hieronder volgen mij huidige pc hardware / bios settings

Moederbord: MSI X58 Pro-E (MS-7522)
Processor: Intel Core i7-920 2666.7 MHz
Behuizing: Cooler Master HAF 932
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700
VGA: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
RAM: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Processor Cooler: Arctic Cooling Freezer Xtreme
Dit is me huidige Processor Cooler alleen als ik Prime95 run op 8 threads bereikt mij CPU een temp van 100'C! en ik heb gelezen dat ik niet boven de 80-85'C moet komen, kheb voor de rest 5 behuizing fans (2 grote op 800RPM, 3 kleine op 1600RPM)
QPI Voltage [1.25]
DRAM Voltage [1.50]
Base Clock (MHz) [133] (standaard)
Adjust CPU Ratio [21]
Memory Ratio [6]
Uncore Ratio [12]
EIST [Disabled]
C1 [Disabled]
De rest is nog standaard settings!

Dus ik neem aan dat ik een betere processor cooler nodig heb, zo ja welke rade jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

Die koeler zou ruim voldoende moeten zijn, heb je er goede koelpasta tussen zitten?

Ik zou gewoon even je koeler opnieuw monteren met nieuwe koelpasta.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 15:58
Dit lijkt me toch wel een capabele koeler, maar zitten daar ook fans op die in een Push/Pull configurate geplaatst is?

^Wat hij zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Thamell op 21-06-2014 17:50 ]

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is de voltage van je processor? Zie ik er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warior1991
Processor is nog steeds op standaard voltage (auto)
Voor de rest zit me cpu cooler er al van begin af aan in. Dus mischien word het inderdaad tijd voor nieuwe koelpasta. Fans zijn niet push/pull er zit 1 fan in. Die gewoon vast geklikt zit. Maar heb al paar keer gehad dat het klik systeem los laat. Is een vrij gammel systeem dus mischien toch verstandig om er een ander in te zette. Zo ja welke zouden jullie me dan aarnraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Iets als een Mugen 4 is altijd leuk. Goedkoper is momenteel nauwelijks interessant.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warior1991
Iets die een beetje te monteren door een beginner? Als ik uiteraard guides gebruik ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024

oscarw

Better be a geek than an idiot

Toevallig heb ik die een paar dagen geleden nog in een systeem gezet.
Het installeren kost wat gepriegel, maar het is zeker te doen.
Ik zou als ik jou was de PCGH editie kopen. Die is stiller en koeler; pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warior1991
Cool. Dank je. Dat gaat em toch worde dan. Beetje jammer dat het weekend er tusse zit. Dus zal em dinsdag pas binne krijge denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warior1991
Ik zit nu ineens toch te twijfelen over de Scythe Mugen 4 PCGH, als ik in deze test kijk is het voordeel met deze koeler vooral dat die stil is, en zijn de koelprestaties wat minder met overclocken!
productreview: Scythe Mugen 4 PCGH Edition review door Foritain

Ik zit eerder te denken aan de Phanteks PH-TC12DX want uit deze test ziet die er gewoon top uit met koelprestaties en met geluid is die ook nog in orde, verder schijnt te montage nog makkelijker te zijn als bij de mugen 4!
productreview: Phanteks PH-TC12DX White review door Foritain

Wat denken jullie ervan?

[ Voor 47% gewijzigd door warior1991 op 23-06-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

warior1991 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:01:
Ik zit nu ineens toch te twijfelen over de Scythe Mugen 4 PCGH, als ik in deze test kijk is het voordeel met deze koeler vooral dat die stil is, en zijn de koelprestaties wat minder met overclocken!
productreview: Scythe Mugen 4 PCGH Edition review door Foritain

Ik zit eerder te denken aan de Phanteks PH-TC12DX want uit deze test ziet die er gewoon top uit met koelprestaties en met geluid is die ook nog in orde, verder schijnt te montage nog makkelijker te zijn als bij de mugen 4!
productreview: Phanteks PH-TC12DX White review door Foritain

Wat denken jullie ervan?
Als je kijkt naar de review, dan kan je deze koeler alleen op 1 manier bevestigen. De fans en het koelblok staan horizontaal i.p.v. verticaal (gebruikelijke manier). Nu heb ik geen ervaring met deze cpu koelers, maar de manier van bevestigen is qua koeling niet optimaal.

Kijk eens op deze lijst van de pricewatch voor een koeler die binnen jouw prijsklasse en wens valt.

Dit is meer een advies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warior1991
LnC schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:33:
[...]

Als je kijkt naar de review, dan kan je deze koeler alleen op 1 manier bevestigen. De fans en het koelblok staan horizontaal i.p.v. verticaal (gebruikelijke manier).
Ja dat is dan wel weer zo maar mijn behuizing is van boven ook open. En als ik het goed heb gaat bij mij de warme lucht er bove uit en niet aan de achterkant (als ik kijk hoe de fans gemonteerd zitten)
Maar ik probeer alleen duidelijkheid te geven. Want zoveel verstand heb ik er niet van xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Geef eens in een schema of een foto weer hoe de airflow / opbouw in je systeem is met de casefans.
Verse lucht toevoer aan de voorkant van je case is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warior1991
Ik ben op het moment niet thuis. Verse doorvoer is er wel aan de voorkant. Ik zal vanavond even een foto maken^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warior1991
topic gesloten

[ Voor 172% gewijzigd door warior1991 op 05-07-2014 00:35 ]

Pagina: 1