Toon posts:

Welke SSD moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers:
Ik was op een forum met mensen die niet erg veel verstand van PC`s hebben. dus ik dacht dat ik het wel hier kan plaatsen.

Mijn bericht:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben sinds kort bezig met een Budget Gaming-PC maar welke SSD moet ik er inzetten?

(mijn budget is max. 50,- tenzij er een iets hogere prijs bij zit (bijv. 60,-) en er moet een hele OS op passen.)

Ik ben van plan om 1 van deze 2 erin te stoppen:

Kingston SSDNow 120GB (MyCom prijs: 59,99)
Of:
Sandisk Standard 128GB (MyCom prijs: 57,99)

Graag zou ik ook jullie keuze willen zien (als jullie ooit een SSD van dit budget hadden gekocht).

Ik ben van plan om het bij MyCom te bestellen, ivm gratis verzending en dat het snel in huis is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verwijderd

Crucial MX100 120GB.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De M500 of de MX100, welke maar goedkoper is.

pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB is blijkbaar de goedkoopste, nog geen 62 euro met 24 uurs levering bij Afuture, Azerty en 4Launch

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de goede ideën. ik ga gelijk kijken of ik iets vind.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:18

WCA

Die nieuwe crucials moet je hebben, de MX100

Share and Enjoy!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De M500 is maar iets langzamer, en een paar euro goedkoper, de MX100 zit al 20 euro boven zijn budget.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev, dat klopt, ik ga niet hoger dan 62,-

Dus denk je dat de Crucial M500 120GB beter is dan de Kingston SSDNow V300 120GB?

Verwijderd

Topicstarter
#Offtopic:
VasZaitsev, komt jouw nickname van A.V.A Vandaan? (Vasily Zaitsev, voluit.) ik herken het uit duizenden.
#Ontopic:
Ik ga wel kijken wat de specs zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 18:09 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-02 19:35
Afblijven van die Kingstons.

Lekker voor een M500 gaan, hoewel als je nog een paar euro extra vrij kan maken een MX100 of 840 EVO het zeker waard is.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De M500 is inderdaad een goede keuze als je in het kleine segment zit, en budget belangrijk is.

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 12:23
Ik ben eveneens aan het kijken naar een verse ssd om mijn laptop van 5 jaar oud iets extra's te geven.
In eerste instantie wilde ik gaan voor de Samsung evo, vanwege de recencies.

Maar na jullie meningen hier ben ik gaan twijfelen of ik zal gaan voor de Crucial mx100.
Ik kende het merk niet.

Zijn jullie meningen nog immer onveranderd wat deze ssd betreft?

groet.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

crucial mx100 is nog steeds de way to go, bijna net zo betrouwbaar voor een betere prijs.

• rrrrrrrrr
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-02 12:23
..bijna?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Heb goede ervaringen met de M500 ik zie niet in waarom de MX100 het slechter zou doen. Aangezien dat de nieuwere generatie Crucial SSD's zijn. Voor mijn nieuwe build ga ik ook een MX100 aanschaffen.

• kadaver22
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07-2023
ik raad aan crucial, werkt prima, de les/schrijf tussen 100-300 merk je bijna niet bij een ssd (althans ik niet)
Pagina: 1