Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjoo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:56
In oktober heb ik voor mijn dochter de Sony Vaio Pro 13 gekocht in de webshop van Sony.
Door omstandigheden is de laptop nog niet veel gebruikt.

Vanaf het begin had het apparaat af en toe problemen met de wifi verbinding.
De laatste tijd werd de laptop intensiever gebruikt maar de wifi verbinding viel regelmatig helemaal weg. Ook het uit/aanzetten van de laptop en de router hielp niet.

Vorige week heb ik de helpdesk gebeld en ze zouden een doos sturen waarin ik de laptop kon versturen.
Althans, dat dacht ik. Echter een paar dagen geleden ontving ik opeens een Belkin wifi adapter.
De wifi verbinding is nu goed maar ik heb er gemengde gevoelens bij. Deze oplossing is voor Sony natuurlijk veel goedkoper dan het apparaat te onderzoeken en te repareren.

Ik heb Sony weer gebeld en gevraagd of ik niet een deugdelijk apparaat mocht verwachten zonder allerlei ad-hoc oplossingen. Bovendien kost het een van de twee usb-aansluitingen.
Nee, dit was de manier waarop ze dit probleem wilden oplossen.

Zal ik genoegen nemen met de Belkin adapter of toch eisen de laptop gerepareerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baumann
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 14:22
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn laptop is echter twee maanden geleden al eens gerepareerd voor de loszittende schermrand en de kras in mijn scherm vanwege de aluminium polssteun die daar al snel tegenaan drukt, ander verhaal..

Ik heb ook de belkin adapter mogen ontvangen, en bij mij hielp dat ding maar matig. Ik heb zelf een TP-link dongle die het een stuk beter doet. Toch vind ik het evenmin een optie om altijd een usb poort bezet te hebben. Ook met adapter is mijn internet nog niet heel best overigens.

Sony heeft mij voor de reparatie laten weten dat het Wifi probleem toch echt een driver-issue is. Ik kijk hier een beetje cynisch tegenaan. Om deze reden heb ik Sony vandaag dan ook gevraagd dat mocht het een driver probleem zijn, of er nou eens een keer een oplossing komt.

Als je je laptop hiervoor laat repareren, laat dan even weten wat de uitkomst is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je dan al eens geprobeert een nieuwere te vinden (en dan van de manufacterer van de chipset ipv sony.nl)

btw wifi kaartjes kun je ook vaak wel omwisselen

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 23-06-2014 14:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjoo
Uiteindelijk is de notebook opgehaald en gerepareerd.
Ook een mankement aan het scherm dat ik nog niet had opgemerkt, is verholpen.
De Wi-Fi verbinding is nu uitstekend.
Het heeft even geduurd maar al met al ben ik zeer tevreden.met de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en wat was de oorzaak ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjoo
Ik meen dat het Wi-Fi onderdeel vervangen is.

Het was geen driverprobleem.
Voordat de helpdesk belde heb ik drivers geupdated via Sony en ook bij Intel.
Twee keer heb ik een factory-reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd.
Dan had ik een paar uur een goede verbinding waarna die steeds minder werd en uiteindelijk helemaal wegviel.
Pagina: 1