Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

lage Downloadsnelheid PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Sinds 2 weken heb ik nieuw internetprobleem, waarbij ik hoop dat jullie me wellicht mee kunnen helpen.
Als ik de internetspeedtest 1 maandje geleden deed, haalde ik 30mbps download en 9 mpbs upload.
Echter als ik nu de internetspeedtest doe heb ik 3 mbps en 9mbps upload.
Ik maak in mijn huis gebruik van TP-LINK Powerline adapter (200 mbps).
Echter de andere pc haalt snelheden van 10 mbps en mijn telefoon 28mbps (downloadsnelheid).

Ik heb geen idee waar het aanligt, heb al een andere kabel en andere TP-Link adapter gebruikt,maar het probleem blijft.

Hebben jullie misschien suggesties?

mvg.
Tian

Verwijderd

Topicstarter
Het "internet over stroom" moet vervangenworden door powerline adapter ^^

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan gewoon zelf je reactie aanpassen ;)

Verder: zou je eens uit kunnen leggen hoe een en ander aangesloten is? Maak desnoods even een simpele tekening. Dat helpt een boel.

Al met al is powerline spul gewoon vrij gevoelig. Soms werkt het prima, soms niet. Heb je vlak voordat het probleem begon toevallig iets veranderd in je stroomnetwerk, of een nieuwe stroomverbruiker (elektrisch apparaat, lamp, etc.) aangesloten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even met wifi op mijn computer de internetspeedtest gedaan, ik kreeg dezelfde resultaten, dus er is iets aan de hand met me computer zelf, maar wat zou dit kunnen zijn>?

• sh4rp88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10 17:53
Waarschijnlijk is er niks met de computer aan de hand, je zou is moeten gaan kijken wat het resultaat is met een UTP-kabel ertussen.

-Rechtstreeks van je router naar je computer, is je snelheid dan nog laag.

Hang je je pc rechtstreeks aan je modem, verhelpt dit het probleem zou ik gaan zoeken naar een nieuwe/betere router.

Verwijderd

Topicstarter
mmm maar als ik met de wifi adapter dezelfde resultaten krijg, en ik met me telefoon op dezelfde locatie 30mbps krijg, dan ligt het waarschijnlijk toch niet aan me router?

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:10

Taygeta

KTM 790 Adventure

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:55:
mmm maar als ik met de wifi adapter dezelfde resultaten krijg, en ik met me telefoon op dezelfde locatie 30mbps krijg, dan ligt het waarschijnlijk toch niet aan me router?
Nee maar daardoor sluit je het wel uit. Daarna kan je kijken of het aan je wifi adapter ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebt het getest, het ligt zeker niet aan de router...
Pagina: 1