Toon posts:

SBLive Open Source drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de open source drivers van creative gedownload voor m'n soundblaster live, gecompileerd, herkende m'n kernel (2.4.5) gewoon goed...
precies volgens de howto alles gedaan.
Maar op het moment dat ik zeg:
insmod emu10k1 geeft ie de volgende fout:

insmod emu10k1
Using /lib/modules/2.4.5/kernel/drivers/sound/emu10k1/emu10k1.o
/lib/modules/2.4.5/kernel/drivers/sound/emu10k1/emu10k1.o: unresolved symbol ac97_read_proc_Rbae4da72
/lib/modules/2.4.5/kernel/drivers/sound/emu10k1/emu10k1.o: unresolved symbol ac97_probe_codec_R1c61c357

:'( iemand een oplossing? bij voorbaat dank... :'(

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik modprobe

Verwijderd

Topicstarter
Dan geeft ie exact dezelfde fouten...

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien eerst depmod -a en dan modprobe.

De fout komt omdat emu10k1 de module ac97_codec nodig heeft. Modprobe hoort die module ook te laden. Je kan ook insmod ac97_codec en daarna insmod emu10k1 proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nah ik wordt gek denk....hij doet et ineens....thanx anywayz....

Verwijderd

Je ZOU natuurlijk kunnen overwegen om de ALSA drivers (eveneens open source) te gebruiken i.p.v. de Creative drivers.

Zijn uitgebreider, hebben een betere performance, features zijn MINSTENS gelijk en ze worden VEEL ACTIEVER en REGELMATIGER ontwikkeld dan de Creative drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 22:07 schreef motown het volgende:
Je ZOU natuurlijk kunnen overwegen om de ALSA drivers (eveneens open source) te gebruiken i.p.v. de Creative drivers.

Zijn uitgebreider, hebben een betere performance, features zijn MINSTENS gelijk en ze worden VEEL ACTIEVER en REGELMATIGER ontwikkeld dan de Creative drivers.
Zit daar ook joystick support in? daarom moest ik die creative drivers compilen....

Verwijderd

Joystick support? Daar heb je toch aparte drivers voor?

Dat is helemaal een project op zich, volgens mij... Als ik het goed gelezen had, waren ze er zelfs inmiddels in geslaagd om Force Feedback (I-Force) ondersteuning voor zowel gameport als USB gamecontrollers toe te voegen... Het wordt allemaal steeds veelbelovender met Linux... :9
Pagina: 1