2 monitoren, 2 videokaarten en 1 PC

Pagina: 1
Acties:
  • 3.473 views

• haaswijk1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo,

ik wil graag op 1 PC gebruik maken van 2 monitoren. Aangezien mijn videokaart (Asus HD7750) alleen een DVI- en HDMI-poort heeft, en de tweede monitor niet beschikt over een HDMI-ingang, ben ik van plan om deze aan te sluiten op de onboard grafische adapter van het moederbord (VGA).

Mijn vraag is: weet iemand of het mogelijk is om 2 monitoren aan te sluiten, waarvan 1 op de onboard adapter en de andere op de videokaart?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je weet dat er converters bestaan van HDMI naar DVI?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Nee, dat is niet mogelijk.

• haaswijk1
NMe schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:33:
Je weet dat er converters bestaan van HDMI naar DVI?
Zoals deze?

http://www.replacedirect..../hdmi-naar-vga-kabel.html

Daar wordt aangegeven dat zo'n kabel in sommige gevallen niet werkt..

Verwijderd

HDMI en DVI hebben dezelfde pinnen, dus dat zou altijd moeten werken.

• haaswijk1
In dat geval bestel ik zo'n kabel, probleem zou hiermee dus opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Nee, dat kan dus alleen met HDMI naar DVI en vice versa. HDMI naar VGA kan wel, maar dan heb je een actieve adapter nodig en die zijn duur.

• haaswijk1
Ik zag net dat de HD7750 ook nog beschikt over een DisplayPort-uitgang. Misschien een optie om van DisplayPort om te vormen naar VGA?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

haaswijk1 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:44:
Ik zag net dat de HD7750 ook nog beschikt over een DisplayPort-uitgang. Misschien een optie om van DisplayPort om te vormen naar VGA?
Zoiets

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zit je naar VGA te kijken? Je zegt dat je tweede monitor geen HDMI heeft maar je zegt niks over DVI. Ik neem aan dat 'ie die wel heeft en anders heb je wel een érg oude monitor staan. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
haaswijk1 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:32:
[...]
Mijn vraag is: weet iemand of het mogelijk is om 2 monitoren aan te sluiten, waarvan 1 op de onboard adapter en de andere op de videokaart?
Ehm.. dan doe ik iets onmogelijks? Je kunt prima het ene scherm op de moederbord aansluiten en het andere op je videokaart. Let wel op dat je met zware applicaties als games praktisch alleen het scherm dat aan je videokaart zit kunt gebruiken om het spel weer te geven. Onboard GPU's trekken meestal veel minder.

Dus, Ja het kan als je op 1 scherm wilt gamen en verder op 2 wilt werken.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Crahsystor schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:59:
[...]

[...]

Ehm.. dan doe ik iets onmogelijks? Je kunt prima het ene scherm op de moederbord aansluiten en het andere op je videokaart. Let wel op dat je met zware applicaties als games praktisch alleen het scherm dat aan je videokaart zit kunt gebruiken om het spel weer te geven. Onboard GPU's trekken meestal veel minder.

Dus, Ja het kan als je op 1 scherm wilt gamen en verder op 2 wilt werken.
Hm, ik heb dat echt nog nooit werkend gekregen. Maar goed, bij jou is het dan blijkbaar wel mogelijk. Gebruik je toevallig een APU icm een GPU?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik gebruikte eerst een AMD HD4290 onboard van een 890GX chipset en een HD4890. Nu doe ik het zelfde truukje met een i5 4440 met iGPU en dezelfde HD4890.

Addicted to silent computing

• haaswijk1
NMe schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:54:
Waarom zit je naar VGA te kijken? Je zegt dat je tweede monitor geen HDMI heeft maar je zegt niks over DVI. Ik neem aan dat 'ie die wel heeft en anders heb je wel een érg oude monitor staan. ;)
Helaas, monitor 2 heeft inderdaad geen DVI. De situatie is namelijk als volgt:

Onboard: VGA
Videokaart: Asus HD7750 (HDMI / DisplayPort / DVI)

Monitor 1: Samsung Syncmaster T220 (Component Video / VGA / DVI)
Monitor 2: Samsung Syncmaster 923NW (VGA)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 06:33
als het goed is is die DVI een DVI-I aansluiting, daarop zou je een DVI-VGA koppelstukje kunnen plaatsen.
En op de HDMI aansluiting een HDMI-DVI-D koppelstuk kunnen plaatsen, als het goed is zullen beide schermen dan wel werken op je videokaart.

Gamertag: timmie271

Verwijderd

hallo,

Ik heb een pc met 1 videokaart -> nvidia geforce GTX 750. stel dat ik er nog zo'n zelfde videokaart in zou stoppen, zal mijn pc dan beter worden en eventueel games op hogere fps kunnen spelen?

alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:48:
hallo,

Ik heb een pc met 1 videokaart -> nvidia geforce GTX 750. stel dat ik er nog zo'n zelfde videokaart in zou stoppen, zal mijn pc dan beter worden en eventueel games op hogere fps kunnen spelen?

alvast bedankt! _/-\o_
Nee, GTX 750 ondersteunt geen sli.

Maak de volgende keer zelf even een topic aan ipv die van een ander kapen, al is het nog zo'n oud topic.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze vraag heeft natuurlijk helemaal niets te maken met de oorspronkelijke vraag. Komt nog bij dat dit een topic is van anderhalf jaar oud. Daar nog in posten wordt niet echt gewaardeerd.

Lees voor de volgende keer eerst Het algemeen beleid #quickstart eens door :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.