Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 09:20
Net een D5300 gekocht. Wist dat WiFi me in staat zou stellen mbt een smartphone bijv. foto's te nemen (en dat werkt ook netjes).
Dacht echter ook dat mijn camera nu automatisch (draadloos) foto's op mijn PC zou kunnen zetten. Ben er nog niet achter maar dat lijkt niet te kunnen? Kan ik dan vanaf mijn camera de foto's uploaden naar DropBox? Ik dacht dat dit wel voor social media werkte. Heb al wat gezocht maar vind nog niets. Iemand die dit weet misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Denk dat je hier wel wat aan hebt, je hebt een app nodig en vanuit die app kan je ze doorsturen naar socal media.

http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5300/features02.htm

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Die App heb ik geinstalleerd. Ik moet dan de foto's met de hand downloaden naar mijn smartphone en vandaar uploaden. Ze praten over FaceBook, Instagram en Twitter, maar dat wil ik niet... Ik wil ze voor mezelf (in eerste instantie) zodat ik (bijvoorbeeld) op mijn PC met Lightroom kan bewerken (de RAWs).
Moet het dan van de D5300 naar mijn Camera, dan naar de smartphone, dan naar "Nikon Image Space" (sort cloud lijkt het) en vandaar weer terug naar mijn PC??? Dat moet toch beter kunnen zeker? Er zijn Eye-Fi SD kaartjes die dat (dacht ik) direct doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Daar is het niet voor bedoeld volgens mij, en is het niet mogelijk.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Zie pagina 167 van de volledige handleiding :o
http://www.nikonimglib.com/manual/dslr/d5300/index_nl.html

Wifi is er alleen om foto's van je camera naar je telefoon te verzenden, naast de optie om je camera te bedienen in de zin van de foto nemen. Meer is het niet.

Makkelijkste actie om foto's naar je computer te krijgen: SD kaart in cardreader of je camera met USB kabel aansluiten op je pc. Of dus inderdaad een eye-fi kaartje erin doen, volgens mij moet dat je de mogelijkheid geven om draadloos de foto's van het kaartje af te halen...

[ Voor 24% gewijzigd door DerOllie op 22-06-2014 17:53 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Dank. Jullie hebben gelijk. Heb vandaag zelf nog even met Nikon gebeld maar die bevestigden dat inderdaad. Hij kreeg dat wel meer te horen en "zou het doorgeven".
Vreemd dat zoiets simpels en logisch niet standard mogelijk is. Gewoon je foto's via WiFi naar je HD, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Mooier nog is gelijk in je DropBox zoals bij alle SmartPhones kan... Maar ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:52
De canon 6D kan het wel. Maar het is te traag om veel foto's over te sturen. Een RAW bestand duurt echt lang. Een 20mp jpg duurt 5/6 seconden per foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

ErikJan2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:00:
Dank. Jullie hebben gelijk. Heb vandaag zelf nog even met Nikon gebeld maar die bevestigden dat inderdaad. Hij kreeg dat wel meer te horen en "zou het doorgeven".
Vreemd dat zoiets simpels en logisch niet standard mogelijk is. Gewoon je foto's via WiFi naar je HD, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Mooier nog is gelijk in je DropBox zoals bij alle SmartPhones kan... Maar ja ;-)
Hallo D5400 nieuwe feature? :o :+

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Kruik
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06-2022
Dat de Nikon D5300 netjes de foto's upload is niet voor alle smartphones het geval.
B.v. de Samsung galaxy s4 mini is totaal niet compatible met Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1021949

En wat video's betreft, kan dit niet draadloos?
Ik gebruik enkel een IPhone & Ipad. Is er hier een oplossing voor?
Alvast bedankt !
Pagina: 1