Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:13
Op mijn (Android) S2 heb ik (POP3) email altijd zo ingesteld dat deze nooit wat van de server delete zodat als ik later op mijn PC Outlook open, ik nog steeds diezelfde emails binnenkrijg (en evt kan opslaan).
In Outlook staat ingesteld dat emails nog een (1) dag op server moeten blijven. (Gewenste) resultaat is altijd geweest dat na een dag de emails op mijn S2 vanzelf uit de Inbox verdwijnen (omdat deze niet meer op de server staan worden die bij elke Sync vanzelf weggehaald). Prima.

Nu heb ik ook een Android tablet. Alles precies zo ingesteld. Alles werkt ook prima BEHALVE dat mijn emails op de tablet nooit gedelete worden... De sync werkt wel want nieuwe emails komen gewoon binnen. Mis ik iets???

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 17:28

TommieW

Numa numa.

Dan zal je daar ergens een vinkje voor moeten zetten of weghalen. Maar omdat je zo verschrikkelijk weinig informatie geeft, kan ik je niet verder helpen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 00:08

weebl

YARR!

Makkelijkste oplossing: uitzoeken of je mail-provider IMAP ondersteund en dit gebruiken. Daarmee los je het probleem zo op :)

Dat ie op je tablet de mails niet weggooit komt denk ik omdat ie met POP3 alleen nieuwe mails binnenhaalt en niet kijkt of er ook mails weg zijn gegooid.

• ErikJan2
TommieW schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04:
Dan zal je daar ergens een vinkje voor moeten zetten of weghalen. Maar omdat je zo verschrikkelijk weinig informatie geeft, kan ik je niet verder helpen.
OK, wat mis je dan? Ik denk dat alles hetzelfde is ingesteld maar geef graag details door.

• ErikJan2
weebl schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:04:
Makkelijkste oplossing: uitzoeken of je mail-provider IMAP ondersteund en dit gebruiken. Daarmee los je het probleem zo op :)

Dat ie op je tablet de mails niet weggooit komt denk ik omdat ie met POP3 alleen nieuwe mails binnenhaalt en niet kijkt of er ook mails weg zijn gegooid.
Wil (nog even) niet naar IMAP. Hoe zorg ik ervoor dat POP3 ook kijkt of mails zijn weggegooid dan?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19
Waarom wil je geen IMAP? POP3 is juist met dit soort dingen een hopeloos ouderwets protocol.

Ik weet niet welke provider je hebt, maar bijv. Ziggo ondersteunt sinds kort IMAP. Werkt prima moet ik zeggen.

• ErikJan2
OK, ik hoor je :) Ga er naar kijken (herinner me dat ik dat vroeger bewust niet heb ingesteld terwijl ik dat wel kon vanwege een bepaalde redden).
POP3 tips blijven echter welkom (het werkt tenslotte WEL op mijn smartphone maar NIET op mijn tablet dus het ligt niet aan POP3 eigenlijk lijkt me)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 17:28

TommieW

Numa numa.

ErikJan2 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:08:
[...]

OK, wat mis je dan? Ik denk dat alles hetzelfde is ingesteld maar geef graag details door.
Welke e-mailcliënt je gebruikt bijvoorbeeld. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• ErikJan2
TommieW schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:27:
[...]

Welke e-mailcliënt je gebruikt bijvoorbeeld. ;)
Outlook op de PC (data had ik aangegeven) en de standard email app op Android (of zijn daar 'smaken' in...) ;-)

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-11 22:59

Gmount

Ecorunner lid

je kunt volgens mij kiezen hoelang de app de emails moet bewaren. als je dat dan insteld op 1 dag zijn ze na een dag weg ja.

Wat jij zegt dat de emails na een dag bij de sync verwijderd worden klopt denk ik niet helemaal, want met pop3 word dus alleen maar gekeken of er nog mail is en die wordt binnengehaald.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:39
Op je telefoon wordt de email niet gedownload, maar wordt er alleen naar de headers gekeken, en vandaar dat dat dus in sync is met je PC.
Je tablet gaat daadwerkelijk alle emails downloaden, en kijkt daarna niet meer of er iets van de server verwijderd is.
IMAP is dus de enige oplossing in jouw geval.

• ErikJan2
Marco schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:58:
Op je telefoon wordt de email niet gedownload, maar wordt er alleen naar de headers gekeken, en vandaar dat dat dus in sync is met je PC.
Je tablet gaat daadwerkelijk alle emails downloaden, en kijkt daarna niet meer of er iets van de server verwijderd is.
IMAP is dus de enige oplossing in jouw geval.
Even voor mijn begrip: waarom doet mijn Android Tablet het anders dan mijn Android Phone??? Kan ik dat niet instellen of ligt dat aan de Android versie? Telefoon heft 4.1.2. tablet 4.3 meen ik...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

ErikJan2 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:16:
POP3 tips blijven echter welkom (het werkt tenslotte WEL op mijn smartphone maar NIET op mijn tablet dus het ligt niet aan POP3 eigenlijk lijkt me)
Normaal zou pop3 niet moeten verwijderen wanneer deze niet meer beschikbaar is op de server. Dus dat het gewerkt heeft komt omdat je smartphone iets doet wat niet standaard is.
Daarom dezelfde tip als ieder ander.. switch naar imap.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ErikJan2
Ik kom (eindelijk) toch nog eens terug op mijn vraag. Ik heb nu op een nieuwe (Android) SmartPhone en op een Android Tablet mijn email accounts geconfigureerd met IMAP.
Omdat ik wil dat mijn vaste PC de 'master' is heb ik daar POP3 aangehouden.

De bedoeling is dus dat smartphone en tablet altijd de emails tonen die ook op de server staan (daar synchroniseert IMAP immers mee... toch?). Dat werkt inderdaad goed.

Het POP3 account op mijn desktop Windows PC verwijdert emails van de server 1 dag na binnenhalen (ik stop ze lokaal in personal folders). Ook dat lijkt te werken.
Kijk ik met Webmail op mijn server, dan vind ik data inderdaad geen emails meer die ouder zijn dan 1 dag nadat ik ze opgehaald heb. Klopt nog steeds.
De bedoeling is natuurlijk dat de emails dan vanzelf ook verdwijnen op de smartphone en de tablet! Toch blijven de emails daar allemaal gewoon staan en verdwijnen ze niet!!! Er wordt wel op beide apparaten ge-sync-ed.
Mis ik nu iets???

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19
Overal IMAP gebruiken. Als je ze dan op één plek verwijderd worden ze overal verwijderd.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Meeste telefoons houden een eigen retentie aan. Standaard 2 weken geloof ik.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-11 18:42
Ik neem aan dat je gmail gebuikt? Google gaat heel vreemd om met pop3.

Makkelijkst is om de suggestie van ThinkPad te gebruiken.
Maak je mailbox master, en niet je PC.

• ErikJan2
ThinkPadd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:31:
Overal IMAP gebruiken. Als je ze dan op één plek verwijderd worden ze overal verwijderd.
OK, maar met POP3 kan ik ook expliciet aangeven dat mails van de server verwijderd moeten worden. Zoals ik had aangegeven is dat ook gebeurd: op de server liggen GEEN emails meer. Ligt dus niet aan mijn POP3 account.

• ErikJan2
DukeBox schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:47:
Meeste telefoons houden een eigen retentie aan. Standaard 2 weken geloof ik.
OK, DAT zou kunnen. Vreemd dat je dat niet kan instellen, bovendien synchroniseert de telefoon wel nieuwe emails, waarom dan geen oude.
Over een paar dagen zit ik op twee weken... dan gaan we het zien ;)

• ErikJan2
Domino schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:00:
Ik neem aan dat je gmail gebuikt? Google gaat heel vreemd om met pop3.
Nee, geen GMAIL, gewoon Android mail. Vind ik (ook) fijn werken.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-11 18:42
Dus een account van je provider dan?
Android mail is de app, niet je e-mail provider.

Heb je een e-mail adres wat eindigt op @gmail.com of bijvoorbeeld @ziggo.nl?

Alsnog is de beste optie om alles via imap te doen.

• ErikJan2
Ja, gebruik accounts van provider (@planet.nl en @....com). Heb ook Gmail account maar die zit wel in GMail (toegegeven, vreemd misschien maar ik wen moeilijk aan de GMail app dus houd ik daar alleen mijn GMail-mail...) :P

• ErikJan2
Bij mijn accounts staat "Period to sync Email" op twee weken. Ik interpreter dat als de mail app die max. twee weken terug nog emails ophaalt van de server (stel bijv. dat je drie weken off-line bent geweest).

Het lijkt er inmiddels echter op dat in elk geval voor 1 van miin accounts dit ook schijnt te betekenen dat de emails op mijn phone twee weken blijven staan (zelfs als ze dus op de server al lang weg zijn)...

• ErikJan2
Yep, boel verdwijnt nu vanzelf zoals geplanned... direct nadat ik het van de server afhaal... vreemd dat dit eerst niet werkte en daarna vanzelf wel (heb niets meer gewijzigd). Anyway... opgelost! Dank voor het meedenken en de suggesties :-)
Pagina: 1