Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-11 15:04

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
De tijd is aangebroken...mijn zoontje, die 10 wordt, wilt een telefoon. Uiteraard eentje waarmee hij op facebook kan (helaas) en spelletjes als clash of clans etc. kan spelen.

Ik zit aardig in de mobiele sector, maar dan Apple (geen zin in een flamewar hier, ik zoek een Android) en dus totaal geen verstand van Android en zijn kwaliteiten.

We zijn op zoek naar een Android toestel welke rond de 100 euro kost. Ik verwacht geen hoogstandje, maar het zou wel fijn zijn als het toestel netjes draait. Zo keken we eerst naar de Galaxy young, maar de reviews zijn hard. Het blijkt een K toestel te zijn. Dan dachten we de S3 mini, maar die is net iets te duur. Maar andere merken ben ik al helemaal niet in thuis.

Kan iemand ons een leuk toestel aanbevelen?

Verwijderd

Ben je van plan om iets in nl te kopen of kan/mag het ook daarbuiten?
Anders zou je eens bij de kijkshop kunnen kijken, voor bijv een Huawei.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart is de absolute budgettopper op dit moment.

Tweedehands eentje scoren?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:03
Yzord schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:57:
Ik zit aardig in de mobiele sector, maar dan Apple (geen zin in een flamewar hier, ik zoek een Android) en dus totaal geen verstand van Android en zijn kwaliteiten.
Als jij thuis bent in Apple, en je vindt het prettig werken, waarom dan geen tweedehands iPhone? Vanaf iOS8 kun je gebruik maken van een familie account voor de app store, da's erg handig.

Als je liever een Android hebt, prima natuurlijk, maar ik snap het "waarom" niet helemaal :)

Edit: ik realiseer me nu dat iOS8 pas draait vanaf een 4S, en die zullen tweedehands wel duurder zijn dan 100 euro. Goed argument om niet voor een iPhone te gaan! :)

Edit 2: Wat ThinkPad zegt dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door posttoast op 21-06-2014 15:08 ]

omniscale.nl

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
Een tienjarige met een iPhone? Laatste model waar nog iOS8 op zal draaien is de 4S, en die is 2ehands ook nog ~200 euro. En laat z'n budget nou 100 euro zijn.... does not compute ;)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:16

TommieW

Numa numa.

ThinkPadd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:05:
pricewatch: Motorola Moto G 8GB Zwart is de absolute budgettopper op dit moment.

Tweedehands eentje scoren?
Dit.

Een Android smartphone van €100 is per definitie bagger.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pricewatch: Motorola Moto E Zwart

het nieuwe goedkopere broertje lijkt mij ook een prima optie.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TommieW schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:08:
Een Android smartphone van €100 is per definitie bagger.
Voor jouw maatstaven misschien, maar kijk nu eens even naar de situatie. Voor een jongen van 10 is een smartphone van 100 euro toch wel redelijk veel hoor en kan je zeker voor zo'n persoon nog wel een nette telefoon scoren. Los van de nogal brakke onderbouwing.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2014 15:18 ]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 17:49
Yzord, waarom expliciet een Android toestel?
Als ik naar je TS kijk, zie ik de eis voor een soepel draaiend toestel rond de €100. Laat de Lumia 520 daar nu precies bij passen...
Mocht je nog redenen hebben om niet voor WP te kiezen, dan helpt het misschien die ook even te vermelden. Dat kan een objectief advies alleen maar verbeteren. (Ik heb ook geen trek in een flamewar o.i.d.)

Addicted to silent computing

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-11 15:04

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hoeft niet expliciet android te zijn. Maar iOS is te duur (de hardware dan) en WP heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht. Zal eens naar de Lumia 520 kijken.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:14

AzzKickah

06-CENSORED

Of wellicht een Galaxy S2 tweedehands? Die telefoontjes draaien Facebook meer dan prima.
Ik zag er net op Marktplaats al 1 staan voor 90 euro'tjes.

Verwijderd

sambalbaj schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:09:
pricewatch: Motorola Moto E Zwart

het nieuwe goedkopere broertje lijkt mij ook een prima optie.
Vandaag ook een Moto E binnen gekregen hier (voor me zusje) en lijkt een erg fijn toestel te zijn tot nu toe voor de prijs. :) zou hem op dit moment aanraden als de Moto G buiten budget is.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:06
mocht importeren geen probleem zijn, kijk dan is naar xiaomi hongmi 1s, voor zo'n 115 euro, en dan heb je een echt toptoestel
http://www.to2c.com/xiaomi-hongmi-1s-redmi-basic.html
of een jiayu g4s
http://www.to2c.com/jiayu...582-quad-core-1-3ghz.html
of deze: http://www.to2c.com/dooge...ch-screen-smartphone.html
betrouwbare shop en goed snel telefoontje

[ Voor 58% gewijzigd door krissie100 op 22-06-2014 00:34 ]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De nokia 520, is een slimme goedkope keuze.
Nadeel is wel dat op het eco-systeem -misschien -niet alle spelletjes aanwezig kunnen zijn die uw zoon wilt, als dat niet het geval is heb je aan dat toestel een veilig, snel en stabiel toestel.

Ik zou gaan voor een android met minimaal 1gb ram. De moto-e is daarin een iets dure, maar goede keuze. Mede door de stabiele versie van android, en belofte van updates in de toekomst.

Als een jonggebruikte telefoon ook een optie is, zou ik kiezen voor de blackberry Z10. Veel 3 maanden jonge toestellen zijn voor 90 tot 120euro te koop in v&a en die telefoon draait via snap (1x installeren als technische pappa) vrijwel alle apps uit de google-play store. En heeft daarnaast zeer goede specs. (2gb ram, s4+, 768p scherm, 4g)

Je kan ook een chineze telefoon kunnen overwegen, let daarbij goed op de betrouwbaarheid van de software, levertijd, importkosten en bouwkwaliteit.

Ongeacht welke telefoon je koopt, koop als je de telefoon aan een kind geeft, ook een telefoon-cover die de hardware beschermt.

| live and give like no one else |

Pagina: 1