predefined smsje versturen als je op een knop drukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Beste mensen.

Ik ben op zoek naar een soort 'personal alarm' een apparaat dat je bij je kunt dragen dat 1 knop heeft, en wanneer je daar op drukt verstuur je een sms-je naar een vooraf ingesteld nummer met een vooraf ingestelde tekst.

Ik zou alleen niet weten waar ik moet zoeken en hoe zo'n ding heet.
Wie o wie kan mij helpen?

Gr.
Bas

offtopic:
ik weet ook niet zeker of mijn topic wel hier moet. Als iemand een betere plek heeft is dat natuurlijk prima

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zal het een mobiele telefoon moeten zijn om een SMS te kunnen sturen? De meeste seniorentelefoons hebben zo'n knop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
gambieter schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:29:
Dan zal het een mobiele telefoon moeten zijn om een SMS te kunnen sturen? De meeste seniorentelefoons hebben zo'n knop.
mm dat is wellicht nog niet eens zo'n slecht plan..

Ik ben op zoek naar een apparaat dat als alarm achtig ding kan werken.

Ik heb gedacht aan een smartphone, maar het feit dat je dan eerst via een touch screen (unlocken) naar een icoon moet zoeken vind niet gebruiksvriendelijk genoeg.

Het moet een grote rode panicbutton zijn.

Op een seniorentelefoon zit vaak zoiets. :)

Ik ga daar eens naar kijken!

nog meer tips? ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waaro wil je het voor gaan gebruiken? Kan er evt randapparatuur gebruikt worden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Waar is het voor? Als bijvoorbeeld omvalalarm van een oudere of wat anders? Dit omdat het wel zinvol is dat een alarm altijd bij je gedragen moet worden in het eerste geval en je dan niet perse iets hebt aan een telefoon maar meer een alarmzender om de nek.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Het is een calamiteitenalarm voor een bedrijf.
De receptionist(e) krijgt dat ding, en kan in geval van nood (ongure types, brandlucht maar geen brandalarm of dat soort dingen) dan snel hulp 'bellen'.

het is geen vervanging van 112, maar gewoon een 'bel de congierge' knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-08 18:14
Ik zou niet met 'losse' apparaten gaan werken in zo'n situatie... een paniekknop/overvalalarm op een vaste plek, uit het zicht die onopvallend kan worden ingedrukt is the-way-to-go. Ik weet niet wat het eventuele beschikbare budget is, maar als je meer dan de kosten van een telefoon zou mogen uitgeven: bel een fatsoenlijk installatiebedrijf en voor een relatief klein bedrag leggen ze een stevige knop met toebehoren voor je aan... simpel klusje voor ze en dan heb je iets wat in principe altijd werkt. Er zitten veel haken en ogen aan de andere opties.

Ik ben al een tijdje betrokken bij mijn werkgever mbt bedrijfsveiligheid en dit soort zaken komen regelmatig aan bod omdat er de afgelopen twee/drie jaar flink verbouwd is aan het pand en dan moeten dergelijke zaken opnieuw worden bepaald etc. Het advies wat wij altijd krijgen van de 'beveiligings-expert' is in principe altijd: dat soort zaken moeten altijd een vaste plek hebben anders heb je 0 zekerheid, je moet zo min mogelijk aan het toeval overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon een alarm systeem met een sms functie dus ?

hier al gekeken ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19

SA007

Moderator Tweaking
Ik ben hier al eens mee bezig geweest, kan je eenvoudig zelf bouwen voor ~30 euro.

Houdt er alleen wel rekening mee dat SMS totaal geen garanties geeft en dat een bericht er 36 uur over mag doen.
Meestal is het snel, maar het kan ook erg traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
mensen google linkjes zijn niet erg behulpzaam, ik heb echt wel gezocht.

Wat betreft dat bedrijf. Een beetje beveiligingsbedrijf komt niet opdagen voor minder dan 200 euro. Dan heb je nog niks gekocht.
Ik heb er al twee gebeld. En beide hadden niet iets met SMS. dus bij beide moest ik een zender/ontvanger pakket kopen. (met beperkt bereik)
Niet zo tevreden over dus.

Ik weet dat SMS niet heel betrouwbaar hoeft te zijn, maar dat is geen probleem. Een 99% oplossing is beter dan niks.

Ik vind de tip van een vast locatie wel goed. Dat is idd veel makkelijker te onthouden en niet kwijt te raken.
Ik ben zelf best handig en kan dus best knop solderen aan een 'send' toets van een oude nokia, maar dan moet je na elke keer drukken opnieuw naar het sms menutje en een smsje typen. Dat is niet heel handig.

Heb jij meer info SA007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BasieP schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:15:
Het is een calamiteitenalarm voor een bedrijf.
De receptionist(e) krijgt dat ding, en kan in geval van nood (ongure types, brandlucht maar geen brandalarm of dat soort dingen) dan snel hulp 'bellen'.

het is geen vervanging van 112, maar gewoon een 'bel de congierge' knop.
Hoezo moet het ding dan portable zijn? Zo'n receptioniste hoort achter de balie te zitten.
Speeddial knop op de vaste telefoon zou voldoende moeten zijn. Desnoods zo'n oude rode noodtelefoon met maar 1 knop die je op je centrale aansluit. Staat ook leuk op de desk :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 08:12
Op nieuwe android telefoons (of de android versie?) zit volgensmij ook een functie dat als je drie keer kort achter elkaar de aanknop indrukt, er een smsje met vooraf ingesteld bericht verstuurd wordt naar x nummers.

Zoiets als dit lijkt me toch perfect?

http://www.seniorenalarme...pknop-basic-via-gsm-modem

Druk die vaste knop onder/aan de balie en daarnaast kan de receptioniste er nog één dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 12-08 18:14
BasieP schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:51:
mensen google linkjes zijn niet erg behulpzaam, ik heb echt wel gezocht.

Wat betreft dat bedrijf. Een beetje beveiligingsbedrijf komt niet opdagen voor minder dan 200 euro. Dan heb je nog niks gekocht.
Ik heb er al twee gebeld. En beide hadden niet iets met SMS. dus bij beide moest ik een zender/ontvanger pakket kopen. (met beperkt bereik)
Niet zo tevreden over dus.
Ik neem aan dat je hier naar mij refereert? Ik heb helemaal niets gezegd over het gebruik van een beveiligingsbedrijf? Ik heb het over het advies wat ik altijd krijg van de expert die bij mijn werkgever adviseert... meer niet wat dat betreft.

Mijn advies was het laten installeren van een eenvoudige paniekknop die op een plek of plekken ergens anders in het pand een signaal afgeven... niet meer, hoef je geen dienst voor aan te nemen verder.

Ben je ook niet afhankelijk van eventuele aanwezigheid van anderen die in het netwerk zitten, was ook een belangrijk punt bedenk ik mij net... als dit met telefoonnummers oid gaat dan zal je zien dat het na verloop van tijd verouderd, dat moet ook bijgehouden worden... rompslomp wil je niet.

http://www.deko-alarm.nl/...ionele%20toepassingen.htm

Die witte knop zoals rechts daar op de pagina te zien zit bij ons onder de balie, uit het zicht en die laat op 4 plekken in het pand een zoemer afgaan. Vroeger liet het ding ook alle tekst-piepers afgaan, maar daar werken we niet meer mee :) De beveiliger krijgt overigens ook een mailtje maar dat duurt toch altijd voor ze er zijn, op dat soort diensten wil en kan je eigenlijk niet eens vertrouwen in zo'n situatie.
The Eagle schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:53:
[...]

Hoezo moet het ding dan portable zijn? Zo'n receptioniste hoort achter de balie te zitten.
Speeddial knop op de vaste telefoon zou voldoende moeten zijn. Desnoods zo'n oude rode noodtelefoon met maar 1 knop die je op je centrale aansluit. Staat ook leuk op de desk :P
Als het echt de bedoeling is ivm agressie e.d. dan wil je iets uit het zicht hebben wat je onopvallend kan indrukken. Alhoewel... een knalrode Batphone d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 19:39
SMS kan zoals al is aangegeven erg lang duren. Zeker in kantoorpanden waar het mobiele bereik niet altijd geweldig is. Plus dat je een SIM-kaart + abo in het alarm moet hebben.

Wat jij nodig hebt is volgens mij in elke bouwmarkt te vinden. Alleen de meeste mensen monteren het naast hun voordeur ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In principe is SMS een leuk idee, alleen dan wel als extraatje en niet als primair middel.
Want naast de niet-garanties van SMS heb je ook nog eens te maken met vakanties / vrije dagen etc waar je allemaal protocollen voor moet afspreken en die je moet controleren.
SMS is vrij zinloos als de persoon met de telefoon in een vergadering zit en zijn telefoon uitgeschakeld heeft (of ziek thuis zit met de telefoon in de jas of... of...)

Ik zou gewoon primair gaan voor het idee van een deurbel die in tig ruimtes afgaat (cheap en effectief) en als extraatje kan je daar dan een raspberry pi of een stukje domotica of een smsbox aankoppelen die additioneel ook nog een sms verstuurt
Pagina: 1