Om maar met de deur in huis te vallen: Ik wil The Witcher 3 (release februari 2015) zorgeloos kunnen spelen op maximale/ultra graphics met een degelijk potje anti-aliasing op een resolutie van 1920 x 1080. Bovendien is mijn huidige setup rond die tijd ongeveer 4 jaar oud, dus leek het mij een mooi moment om up te graden. Voornamelijk voor The Witcher 3 en zo ben ik ook verzekerd van max graphics voor games in de komende tijd. Mijn huidige setup
i5 2500K overclocked naar 4.1Ghz (kan hoger, maar hiervoor nog geen tijd gehad)
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - ATX - LGA1155 Socket - Z68
8 GBRAM DDR3
GTX NVIDIA 770 2GB
resolutie: 1920 x 1080
Ik wil sowieso een GTX 800 serie GPU kopen wanneer deze gereleased wordt, waarschijnlijk een GTX 880 (3 of 4 VRAM?). Dit wil ik graag doen om het onderste uit de kan te halen voor The Witcher 3. Omdat mijn CPU dan ondertussen bijna 4 jaar oud is leek het mij een mooi moment om deze ook up te graden. Wat zou ik kunnen doen?
- upgraden naar Haswell-E? 6 of 8 cores en DDR4 ondersteuning klinkt fijn, maar misschien is dit een beetje overkill?
- upgraden naar Broadwell? De die shrink naar 14nm klinkt fijn, maar hoe staan deze CPU's tegenover een krachtpatser als de Haswell-E?
- upgraden naar Skylake? Deze optie heeft mijn minste voorkeur, omdat The Witcher 3 tegen die tijd al 4/5 maanden in winkels ligt. Ligt net te ver in de toekomst dus.
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen?
i5 2500K overclocked naar 4.1Ghz (kan hoger, maar hiervoor nog geen tijd gehad)
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 - ATX - LGA1155 Socket - Z68
8 GBRAM DDR3
GTX NVIDIA 770 2GB
resolutie: 1920 x 1080
Ik wil sowieso een GTX 800 serie GPU kopen wanneer deze gereleased wordt, waarschijnlijk een GTX 880 (3 of 4 VRAM?). Dit wil ik graag doen om het onderste uit de kan te halen voor The Witcher 3. Omdat mijn CPU dan ondertussen bijna 4 jaar oud is leek het mij een mooi moment om deze ook up te graden. Wat zou ik kunnen doen?
- upgraden naar Haswell-E? 6 of 8 cores en DDR4 ondersteuning klinkt fijn, maar misschien is dit een beetje overkill?
- upgraden naar Broadwell? De die shrink naar 14nm klinkt fijn, maar hoe staan deze CPU's tegenover een krachtpatser als de Haswell-E?
- upgraden naar Skylake? Deze optie heeft mijn minste voorkeur, omdat The Witcher 3 tegen die tijd al 4/5 maanden in winkels ligt. Ligt net te ver in de toekomst dus.
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen?