Nieuwe accu wordt niet opgeladen (wat doe ik fout?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 16:00
Heb van de week mijn macbook pro ( late 2011) maar eens uit de kast gehaald en dacht laat ik hem is gebruiken.

Toen kwam ik erachter dat de accu bijna niet meer wilde opladen en deze heel snel leeg ging. Kortom dat werkt niet. Dus ik braaf een nieuwe 1322 accu gekocht en een magsafe 1 85 watt adapter gekocht. De oude was ook wel op.

Alleen wat blijkt de nieuwe laad niet op.

Is er een soort trucje om deze werkend te krijgen? Of moet ik iets instellen?
Wat wel opvalt is dat zodra de mac aangesloten is op de adapter met de nieuwe accu erin de mac gelijkt aan schiet.

Ik hoop dat jullie iets weten.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54
Is de nieuwe accu een originele accu?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

en is de adapter een originele ? waarom heb je een nieuwe adapter gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Het is een originele accu en adapter. De smc heb ik ook geprobeerd. Of zijn er meerdere?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Saven schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:32:
en is de adapter een originele ? waarom heb je een nieuwe adapter gekocht?
Ik heb een nieuwe gekocht omdat ik het idee had dat de oude op was.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Probeer eens om de batterij eruit te halen, en hem er opnieuw in te stoppen. Misschien is hij onbedoeld niet goed aangesloten. Als dat niet helpt, kijk dan of je oude batterij wel oplaad. Als ik zo op google kijk, zijn er veel mensen met een soort gelijk probleem, maar geen oplossing (althans, niet geplaatst.)

Als je nog een lopende AppleCare hebt, kun je denk ik het beste gewoon even een afspraak maken bij de Apple Store, zodat zij er even naar kunnen kijken. Daar hebben ze het denk ik wel vaker langs zien komen, en weten wel een oplossing. Dat kan zonder waarschijnlijk ook, maar dan zitten er denk ik kosten aan verbonden.

[ Voor 10% gewijzigd door ThomasG op 21-06-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
ThomasG schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:38:

Als je nog een lopende AppleCare hebt, kun je denk ik het beste gewoon even een afspraak maken bij de Apple Store, zodat zij er even naar kunnen kijken. Daar hebben ze het denk ik wel vaker langs zien komen, en weten wel een oplossing. Dat kan zonder waarschijnlijk ook, maar dan zitten er denk ik kosten aan verbonden.
Heb je een link of query voor mij? AppleCare is net verlopen. Ik hoop dat ze kosteloos oplossen. Anders is het voor mij snel klaar met Apple.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry18
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 12:28
Als je gewoon via internet een batterij hebt besteld en die ook zelf hebt vervangen dan kan Apple Care ook niks voor je doen, 9/10 krijg je geen originele apple batterij via internet ookal geven ze aan van wel, hier komt ook nog bij dat je zelf je batterij hebt vervangen wat je ook niet mag doen tenzij je een Apple Certified Technician bent.

Ik ben bang dat als je naar de Apple Store of een Apple Premium Reseller gaat ze dit ook aan je gaan vertellen en ook gaan aangeven dat zij niets met de macbook kunnen doen behalve een nieuwe batterij inbouwen waar je de volle mep voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
2 accu's verder en deze werkt als een tierelier. Kan er een paar dagen mee doen.
Ik weet zeker dat het een originele is. Alles is identiek hetzelfde van de sticker tot ontwerp en serienummers. En het is een via een gerenomeerde webshop gegaan. Niet via een zaakje..

Btw. Had met apple gesproken en deze geven aan dat het geen probleem is dat je de accu vervang. Als je weet hoe het moet. Maar als je schade maak of te herleide schaden. Dan draai je er wel zelf voor op.
Ben ieder geval blij dat het nu gelukt is.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Originele accu's zijn volgens mij alleen bij Apple zelf te verkrijgen toch? Dus ook al is het een bekende webshop, dan nog kan het niet volgens mij. Maargoed, hij werkt, en daar gaat het om.

Je kunt trouwens met Coconut Battery je batterij uitlezen (gezondheid, aantal cycles, fabricagedatum, serienummer e.d.) Vergelijk dat eens met een originele :)

Ik heb trouwens voor een MacBook late 2008 (de eerste Unibody) een keer een Yanec accu van ReplaceDirect gekocht. Die werkte uitstekend, net zo goed als een originele Apple. Misschien een tip voor de volgende keer.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Zelfde probleem hier, de laptop laad meestal alleen maar op als ik het stekkertje omgekeerd in de laptop stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Helaas helaas het leek allemaal zo mooi te zijn geweest.
De laptop heeft perfect gewerkt. Alleen is nu zo traag als dikke .... door een vernauwing.

Opstarten afsluiten,maakt niet uit. Met alles is hij verschrikkelijk traag. Zelfs een usb stick waar maverick opstaat. Duurt echt 5-10 minuten voordat deze begint met opstarten.

Kan dit met elkaar te maken hebben?

PS heb al een smc reset gedaan.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

stftweaker schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:20:
Btw. Had met apple gesproken en deze geven aan dat het geen probleem is dat je de accu vervang. Als je weet hoe het moet. Maar als je schade maak of te herleide schaden. Dan draai je er wel zelf voor op.
Ben ieder geval blij dat het nu gelukt is.
en hoe met het dan, wel fijn om te weten ;)

signature

Pagina: 1