Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mat of glossy, 15,6" laptop

Pagina: 1
Acties:

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:52
Hey GOT-ers,

Ik blijf me er over verbazen dat er zó weinig laptops zijn met een mat scherm. Ik heb de pricewatch afgestruind, en kom eigenlijk niets geschikts tegen.

Mijn eisen:
- 15,6"
- Mat scherm
- SSD (minimaal 128 gb)
- onder de 2,2 kg.
- onder de 1200 euro

Mijn wensen:
- Full hdd (neigt naar een eis)
- HDMI uitgang
- Verlicht tobo.

Waar kom ik op uit:
- Perfect maar te zwaar: pricewatch: Asus N550JK-CN101H
- "Perfect" (geen HDMI en verlicht tobo) maar te duur: pricewatch: HP Elitebook 850 G1 (F1P71ET)
- Perfect maar glossy scherm: pricewatch: Toshiba Tecra Z50-A-13F
- "Perfect" maar glossy scherm + geen verlicht tobo: pricewatch: Samsung ATIV NP910S5J-K01NL

Mijn vraag aan jullie:
- Welke laptops zie ik over het hoofd? Met andere woorden, wat is jullie koopadvies?

- De Toshiba omschrijft het scherm zelf als een "Toshiba Full HD TFT niet-reflecterende High Brightness eDP ™-scherm met LED-achtergrondverlichting, 16: 9 aspect ratio", maar overal in de specs zie ik Glossy.

Heeft er iemand ervaring met een dergelijk Toshiba scherm?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:27

bloody

0.000 KB!!

Is een BTO laptop niets voor jou? http://www.bto.eu/
Kun je zelf samenstellen met jouw wensen.

nope

• siem123
bloody schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:15:
Is een BTO laptop niets voor jou? http://www.bto.eu/
Kun je zelf samenstellen met jouw wensen.
Thanks voor de tip, t lijkt wel dat ik iets gevonden heb. Een BTO - U•BOOK 15CL16 IPS FULL HD.

Verdere tips blijven welkom, Meer keuzes is altijd beter

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/atwuiu.png

[ Voor 7% gewijzigd door siem123 op 21-06-2014 11:47 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 16:22

Sorbo

Uw hulp in huis!

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

Heeft geen SSD, maar wel:

-Goede schermgrootte
-2KG
-Backlit toetsenbord
-Full HD scherm, redelijke GPU er achter.
-Recente hardware (daar hoor ik je eigenlijk helemaal niet over in je post, wat is je gebruiksdoel?)
-HDMI uitgang

Ik zou je eis van een voorgeinstalleerde SSD sowieso laten vallen als ik jou was. SSD's worden steeds beter en goedkoper de laatste tijd, en voor zo'n 80 a 90 euro heb je al de MX100 van Crucial in 256GB. Deze is beter dan de gemiddelde voorgeinstalleerde SSD, en een stukkie groter dan je eis zelfs.

Een HDD vervangen is een kwestie van zo'n 5-10 schroefjes verwijderen, de SSD er in knallen en Windows weer installeren. Kost je bij elkaar een uurtje, en dan heb je er geen omkijken meer naar :)

• siem123
Sorbo schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:50:

-Goede schermgrootte
-2KG
-Backlit toetsenbord
-Recente hardware (daar hoor ik je eigenlijk helemaal niet over in je post, wat is je gebruiksdoel?)
-HDMI uitgang

Ik zou je eis van een voorgeinstalleerde SSD sowieso laten vallen als ik jou was. SSD's worden steeds beter en goedkoper de laatste tijd, en voor zo'n 80 a 90 euro heb je al de MX100 van Crucial in 256GB. Deze is beter dan de gemiddelde voorgeinstalleerde SSD, en een stukkie groter dan je eis zelfs.

Een HDD vervangen is een kwestie van zo'n 5-10 schroefjes verwijderen, de SSD er in knallen en Windows weer installeren. Kost je bij elkaar een uurtje, en dan heb je er geen omkijken meer naar :)
Dat is op zich ook wel een goede tip, om gewoon later een SSD in te bouwen. Acer heeft niet meteen mijn voorkeur, ik typ dit nu ook op een acer, en vind de kwaliteit overall gewoon "Mwah".

Gebruiksdoel is niet spannend, beetje standaard dingen, maar wil gewoon een lichte kwaliteitslaptop.

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:23
Sorbo schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:50:

-Goede schermgrootte
-2KG
-Backlit toetsenbord
-HDMI uitgang

Ik heb deze Acer en niets maar dan ook niets te klagen over (bouw) kwaliteit.
:) :)
Pagina: 1