Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een NAS. Ik werk op verschillende apparaten en locaties en ik begin mij steeds meer te ergeren dat ik overal bestanden heb slingeren. Ik wil mijn (vrij grote hoeveelheid) data (en foto's) centraal opslaan. Ik kijk zeer weinig films en het downloaden en afspelen van films via de NAS is dan voor mij ook niet nodig. Belangrijkste eis is dan ook dat ik via de NAS snel toegang heb tot mijn bestanden. De NAS is bedoelt voor (semi)professioneel gebruik.

Bij mijn zoektocht kwam ik uit op Synology en daaruit kwamen twee NAS-sen naar voren: de Synology DS214 en Synology DS214+. Ik zit nu te twijfelen omdat de DS214+ op twee punter (iets) betere specificaties heeft (voornamelijk processor en geheugen) dan de DS214. Maar ga je dat verschil merken bij mijn eisen? Is de doorvoersnelheid hoger bij de DS214+? Aan de ene kant kost de ds214+ maar een paar tientjes meer maar als ik dat kan uitsparen dan is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Steek de paar tientjes die je bespaart maar in een UPS. Dat heeft veel meer nut dan meer rekenkracht. Een twee bay NAS kan alleen maar RAID1 of RAID0 (een afrader) welke beide niet veel rekenkracht nodig hebben. Hoe snel de beide apparaten zijn kun je zien op de pagina met specificaties.

Zolang je zeker weet dat je geen extra applicaties op het apparaat gaat draaien is een 214 prima.

Edit: Synology DS214 levert uitstekende lees-/schrijfprestaties, een gemiddelde schrijfsnelheid van 100 MB/sec in RAID 1-configuraties in een Windows®-omgeving en een leessnelheid van meer dan 110 MB/sec.1 (bron: http://www.synology.com/n...erview/DS214#content_hash)

Met Link Aggregation levert de DS214+ een schrijfsnelheid van meer dan 153MB/sec en een leessnelheid van 208 MB/sec in RAID 1-configuraties in een Windows®omgeving1 (bron: http://www.synology.com/nl-nl/products/overview/DS214+)

[ Voor 39% gewijzigd door hans_lenze op 21-06-2014 11:41 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Die waardes had ik ook gezien op de website. Ik vind het dan altijd lastig inschatten hoe de verschillen in de praktijk uitvallen. Ik zal geen gebruik maken van die Link Aggregation en kon geen testen vinden met de DS214+ waarbij hiervan geen gebruik is gemaakt. En dan is het lastig vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Bij de "buren" van hardwareinfo zijn deze nas apparaten getest. Wellicht dat je daar ook even kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Rayman_ schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:08:
Bij de "buren" van hardwareinfo zijn deze nas apparaten getest. Wellicht dat je daar ook even kunt kijken.
Ze hebben inderdaad een videoreview, die had ik al gezien. Maar ze gaan er eigenlijk maar kort op in. Maar bedankt voor je suggestie.

Verwijderd

Ik heb ook een vraag wat betreft de 214+en 214 play, heb thuis tv met dlna, souround set met dlna maar ook een rasberry pi met xbmc, en een Mac mini met xbmc en een Apple tv en wil de nas alleen gebruiken om te laten downloaden en om vanaf te streamen wat Is voor mij dan het beste?
Pagina: 1