Toon posts:

Harddisk Verrot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 gig HD merk Seagate die ik niet kan lezen/schrijven.

Bij het aanmaken van een FAT32 partitie blijft Fdisk zichzelf repeteren bij het controleren van de schijf. Het aanmaken van een FAT16 partitie lijkt wel te lukken maar dan is de partitie niet te formatteren.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit ding weer aan de praat krijg?

PS. fdisk /mbr helpt ook niet

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 19:46

PCR

Op zondag 10 juni 2001 21:48 schreef SupaFly het volgende:
Ik heb een 2 gig HD merk Seagate die ik niet kan lezen/schrijven.

Bij het aanmaken van een FAT32 partitie blijft Fdisk zichzelf repeteren bij het controleren van de schijf. Het aanmaken van een FAT16 partitie lijkt wel te lukken maar dan is de partitie niet te formatteren.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit ding weer aan de praat krijg?

PS. fdisk /mbr helpt ook niet
tja, prob hem eens in een andere comp en doe het nog es

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 21:54 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

tja, prob hem eens in een andere comp en doe het nog es
Thankz maar dat haalt niks uit, probleem blijft het zelfde.

Iemand nog een andere oplossing; bestaat er nog zoiets als 'low-level' formatting?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
met low level verknal je hem waaeschijnlijk helemaal...

Verwijderd

Low level format bestaat moet je even kijken op de site van seagate die heeft daar wel een tooltje voor (overigens is het eigenlijk mid level formatting wat je bedoelt). Is eigenlijk het schrijven van nullen naar de HD. Maar of het echt helpt in jouw geval ?

Verwijderd

doe em in n sigarenkistje en begraaf em in de achtertuin ;(

Verwijderd

Heb je partion magic
Vanwege badclusters
Die filterd hij eruit dan
Heb ik ook gehad met een schijf
Doet hij het eerst weer

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 23:22 schreef eppo1313 het volgende:
doe em in n sigarenkistje en begraaf em in de achtertuin ;(
Heeft ie wel verdiend die eervolle 'begravenis' maar ik heb hem nog even nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt opgelost:

De disk ligt in mijn achter tuin en is daar gekomen via het raam >:) Toch bedankt!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Ach probeer gewoon ff een low-level format. Hij werkt nu toch niet, en mocht je hem daarmee aan de gang krijgen dan ben je nog berucht ook (weinig mensen kunnen zeggen dat ze een low-level format overleefd hebben, garantie enzo vervalt meestal ook).

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik later (als de HD opgedroogd is) idd proberen, thankz! Voor nu hou ik het voor gezien, tijd voor een :Z

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

haha... fun, einde v/d schijf ..

Ik zou toch nog even een paar dingen gaan proberen. o.a. het benaderen van de schijf door hem anders aan te sluiten op verschillende pc's. master/slave ide/ andere controller
en als kan benaderen met partition magic en liefst via unix wat proberen. Je komt er dan misschien wel uit. Is het niet het geval, dan zou ik hem toch echt weggooien. 2gb kan ej wel missen. TOch zal het jammer zijn!!

http://mrfloris.com

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
Je had hem kunnen fixen door gewoon met een low-level formatter een surface test te doen. Die tests vullen je bad track list aan en maken tegelijk je hele disk leeg (hoe moet je anders een schrijftest doen).
Geen echte low-level format dus, maar wel een nuttige.
Pagina: 1