Afwijkende resolutie in hardware TFT

Pagina: 1
Acties:

• verrekijker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb voor een project displays laten snijden naar de niet gebruikelijke resolutie 3:1 HD, dwz 1920 x 640. Deze worden incluis aansturing geleverd. Het duurt nog enkele weken voordat ik ze daadwerkelijk heb. In de hardware zit ook de firmware welke via DVI vertelt dat het een scherm betreft van deze resolutie met 60Hz refresh. Prima, precies wat ik nodig heb. De vraag is echter; hoe gaat windows 7 hier op reageren? En nog belangrijker - we gaan uiteindelijk overstappen - hoe gaat Linux hier op reageren? Zien zij dit als een maf scherm maar ondersteunen het wel zonder scaling of andere flauwekul, of moet hier op driver niveau geklooid worden?

Ik vraag dit omdat ik me al weken suf aan het zoeken ben en google hier geen uitkomst meer biedt : )

En nee, de leverancier zegt dat het allemaal werkt omdat ze meer van dit soort dingen leveren aan klanten maar het precieze krijg ik niet boven water.

Hopenlijk reikt jullie kennis verder.

Thanks!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2025

xehbit

Het lijkt mij dat windows dit zou moeten herkennen.

Betreft linux hoef je er zeker geen zorgen over te maken, ik heb echt vreemde resoluties gezien welke gewoon werken :-)

• verrekijker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-12-2025
Dank voor je reactie Dragon707,

Heb je fora of links voor me waar mensen bezig zijn met dit soort afwijkende displays?

Iedere zoekactie van mij naar de gewenste info resulteert in projecten/mensen die afwijkende resoluties willen op een bestaand (gangbaar) display...

wederom dank