Best buy guide PC - welke windows??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandehoop
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 18:00
Dag kenners,

Na een flinke internetzoektocht kom ik er toch nog niet uit. Dit is de situatie:

Ik heb een nieuwe game-pc laten samenstellen gebaseerd op de best buy guide van mei (alleen ssd anders). Ik heb hier geen software op laten zetten, omdat ik van mening was dat ik Vista van mijn andere computer kon overnemen. Dit bleek een OEM te zijn. Nu moet ik dus apart nog windows kopen.

Mijn vraag is: welke? Het is duidelijk dat ik een 64bit moet nemen. Verder lijkt me Windows 7 relaxter dan windows 8 (qua layout), en volgens mij hebben beide vergelijkbare prestaties (?) Is dat zo?

Kan ik met een gamecomputer af met Windows 7/8 de goedkoopste versie, of haal je er dan geen maximale performance uit? Ik hoef verder geen remote desktop of server te runnen.

En waar koop ik die het goedkoopst? De pricewatch zegt 87.40 als goedkoopste, maar als je bij bol.com kijkt:
http://www.bol.com/nl/p/w...mium-oe/9200000024818195/ is hij voor 78,65 te koop, of zit hier dan een addertje onder het gras?

Hoop dat jullie wijsheid kunnen bieden! Dus kortom:
32 bit of 64 bit?
Windows 7 of Windows 8?
Welke versie van windows 7/8 als je uitgaat van een net-nieuw dik gamesysteem?
Is die op bol.com inderdaad in orde en dus goedkoper dan de pricewatch?

Tnx voor meedenken!! :)

p.s. OEM is prima (denk ik), scheelt geld en ik verwacht wel een tijd met dit systeem te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Windows 8.1 64-bit.

Windows 8 heeft allerlei optimalisaties om het lichter te maken voor tablets. Die optimalisaties hebben ook effect voor desktop gebruik dus het is gewoon een veel soepeler en sneller lopend besturingssysteem.

64-bit, omdat je ws. 4 of meer GB in je hippe nieuwe gamesysteem gaat zetten (zo niet, dan toch doen).

Bovendien krijg je bij Windows 8.1 SmartScreen, een handige veiligheidsfeature en een ingebouwde antivirus, hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.

Als je de Modern UI niet relaxed vind kan je Classic Startmenu of Start8 installeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramon op 21-06-2014 00:08 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Oem cd kan je toch gewoon installeren? Zo heb ik oem W7 64b op 3 verschillende pc's gezet.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Mandrake466 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:52:
Oem cd kan je toch gewoon installeren? Zo heb ik oem W7 64b op 3 verschillende pc's gezet.
En dan zit de TS met Vista, of 'tie daar nou blij van wordt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De performance overall voor Windows 8 is beter. Specifiek voor games weet ik het niet. Je kunt daar vast naar zoeken op Google ;). Ik zou zelf denk ik Windows 8 nemen en dan kun je die versie altijd aanpassen met Classic Shell (Windows 7 Startknop terughalen). Qua waar te kopen zou ik hier kijken: pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit Dat zijn meestal betrouwbare winkels :).

De ingebouwde antivirus van Windows zou ik trouwens direct vervangen voor Avast, AVG of Avira Free. Deze zijn een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:00:
De performance overall voor Windows 8 is beter. Specifiek voor games weet ik het niet. Je kunt daar vast naar zoeken op Google ;).
Gamer meldt :w Win8 is gewoon merkbaar sneller dan Win7 in met name de nieuwere DirectX games.
Ik zou zelf denk ik Windows 8 nemen en dan kun je die versie altijd aanpassen met Classic Shell (Windows 7 Startknop terughalen).
Of Startisback of één van de honderden andere appjes die dit inderdaad kunnen. Je merkt er niets meer van dat het Windows 8 is, tot je je game opstart en 15% meer frames haalt.
De ingebouwde antivirus van Windows zou ik trouwens direct vervangen voor Avast, AVG of Avira Free. Deze zijn een stuk beter.
Doen inderdaad, dat ingebouwde spul lijkt leuk maar is prut. Avira doet het op mijn PCs redelijk voor een gratis product.
Pagina: 1