Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb een nieuwe (gebruikte) videokaart gekocht op marktplaat: MSI Twin Frozr III 6950

Gelukkig als ik me voelde dacht ik hem even in te bouwen vanmorgen.

Wat blijkt, er zit een condensator op mijn moederbord tussen de het PCI-E slot en het PCI slot waar de kaart in moet.
Deze zeer tactisch geplaatste condensator komt tegen de "ventilatorbuizen" van de videokaart aan.
Zodoende kan de kaart niet helemaal in het slot gedrukt worden.

Ik zou het buisje wat in kunnen zagen zodat hij wel past maar ik weet niet in hoe verre dat problemen op kan leveren. De blaaskracht zou daardoor wellicht wat achteruit gaan maar is dat zo erg? K ben niet echt een hardcore gamer zeg maar.

Iemand tip of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je met ventilatorbuizen de heatpipes bedoelt moet je hier echt vanaf blijven. Er zit vloeistof/gas in wat er uit zal gaan als er een gat in komt. Koelribben zelf kan je gerust een stukje van verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heatpipes lijkt me inderdaad een goeie omschrijving.
Gloeiende gloeiende, voor niks gekocht dus dat ding....

Enige oplossing is dus een nieuwe kaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je maar een maar millimeter nodig hebt om het passend te krijgen zou je kunnen kijken of je de heatpipe nog wat kan buigen. Dan moet je wel goed opletten dat ie niet kapot gaat of dat je de boel dicht drukt waardoor de vloeistof er niet meer doorheen kan.

Als je dit niet lukt ben ik bang dat je voor een andere kaart zal moeten gaan.

offtopic:
De hoofdletters en extra vraagtekens in de titel zijn niet nodig hoor. 1 vraagteken en normale letters werken ook prima en staan niet zo schreeuwend :P

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Om welk moederbord gaat het dan? Leuke 'design fout' van de fabrikant dan (tuurlijk, je kan de fabrikant niet helemaal de schuld geven, want waarschijnlijk passen normale videokaarten wel, maar tegenwoordig kun je er van op aan dat je van die rare heatpipe constructies hebt).

Wat je kan proberen (als je het aandruft...weet ook niet of het werkt) de condensator los solderen en eventueel via draadjes naar een andere plek 'verhuizen' , of met langere pootjes ietsje ombuigen zodat het wel past (moet je waarschijnlijk een andere condensator van het zelfde type aanschaffen met langere pootjes en die erop zetten).

offtopic:
Release the inner Tweaker inside! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:44
Condensator verplaatsen is inderdaad makkelijker dan iets met de heatpipe doen.

Welk moederbord heb je precies?

Heb je een foto van hoe/waar het niet past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geef inderdaad eens aan om welk moederbord het hier gaat.
En als je een goede foto kunt maken dan is dat prettig.

Een condensator kun je misschien wel een mm opzij buigen, en het pijpje eventueel de andere kant op.
Wel apart dat dit nodig is, want het is ongebruikelijk dat er boven PCIe sloten is uitsteek wat mogelijk een insteekkaart in de weg kan zitten.

Tevens pas ik je titel aan, want deze is zo wat schreeuwerig. A.u.b. een volgende keer op letten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 21:43
Wat je mischien ook kan doen is een Pcie riser gebruiken en je gpu ergens anders in je kast hangen(mits je daar plaats voor hebt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

maus3142 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:34:
Wat je mischien ook kan doen is een Pcie riser gebruiken en je gpu ergens anders in je kast hangen(mits je daar plaats voor hebt natuurlijk)
Hier dacht ik gister avond ook ineens aan, een PCI-e riser gebruiken. Makkelijker en veiliger dan heatpipes verbuigen of een condensator verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken!

@ Ultraman, ik begrijp dat mijn frustratie terug te zien was in de titel. Aanpassing terecht ;)
Inderdaad apart dat er iets op deze cruciale plek zit, ik ben nog altijd verbaasd.

Het moederbord is een asus p6t deluxe v2 (destijds ca. 350,-)
Hier wat fotos die het e.e.a. verduidelijken.

Ik ga ondertussen even googelen wat een PCI-e riser precies is, nooit van gehoord.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: http://i1237.photobucket.com/albums/ff468/dirkR1983/IMAG1335_zps0e6222ff.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:21
Edit: de foto's zijn geplaatst.

[ Voor 80% gewijzigd door plizz op 21-06-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is niets beschadigd hoor.

Het buigen van de heatpipes lijkt me geen optie, die zijn behoorlijk stevig...

Per ongeluk twee dezelde fotos gepost, deze had het moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i1237.photobucket.com/albums/ff468/dirkR1983/IMAG1334_zpsc7dc9aa0.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Komt die heatpipe niet veel lager te zitten dan de condensator ? Het lijkt mij dan eerder dat ie tegen het PCI slot aankomt dan de condensator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een dubbele kaart, deze zit dus ook in het eerste PCI slot

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die condensator op het moederbord zit direct onder het PCI-e slot. Die heatipe op de kaart zit een stuk hoger dan direct bij de het slot. Dat de condensator en heatpipe elkaar raken kan niet. Niet dat dit het probleem oplost maar is de heatpipe die het het witte PCI slot raakt en niet de condensator. De condensator verplaatsen gaat dan sowieso niets oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk! Maar inderdaad, het probleem er er niet mee opgelost...
Wel vreemd: de kaart gaat er aan de rechterkant wel in, precies op de hoogte van die condensator gaat hij er net niet ver genoeg in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
stop het in de tweede pci express 16x.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
sowieso, zorg er voor dat je godnaams van die dure ouwe zooi af komt en koop je een 1150 socket setje.

Presteert je video kaart een heel stuk beter op.

[ Voor 3% gewijzigd door mysterieworld op 21-06-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja je hebt wellicht gelijk.... Maar ik wil gewoon af en toe eens een game spelen en vind de upgrade van enkel de videokaart wel voldoende. (mits het werkt natuurlijk).

De oorzaak van het niet passen is gevonden!! Het had te maken met mijn systeemkast waar een ijzertje licht gebogen was. Moest mijn moederbord eruit draaien om dit vast te kunnen stellen maar hij past nu in elk geval.

Volgende probleem, hij doet dus niet :(

De PC gaat aan, ventilatoren van de kaart draaien maar hij start niet op óf ik krijg alleen geen beeld.

Jonge jonge het zit niet mee hier... Waarschijnlijk weer een of andere domme reden die ik als "leek" niet meteen zie... Kan het te maken hebben met de voeding? Er zit namelijk 2x 6 pins aansluitingen op de kaart en ik heb er maar 1 keer 6 ingestoken (meer hangt er niet aan mijn 600w coolermaster voeding).

Hopelijk kunnen jullie mij van deze ellende verlossen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ze moeten er wel degenlijk beiden in. 1 Kabeltje kan niet voldoende stroom leveren onder hoge belasting. Bij opstart heb je geen hoge belasting maar wel een controle of ze beiden zijn aangesloten. Ik hoop dat je nog een 6 pins over hebt... (4molex naar 6 pins connector gebruiken) (of mss heb je nog een 8pins?)

[ Voor 13% gewijzigd door Joindry op 22-06-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:38
Er zitten er niet voor niks twee op hè. Bij sommige kaarten zit in de doos een verloopkabeltje van 2 x 4-pin molex naar 1 x 6-pin PCI Express, bij die van jouw niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Een 6950 maakt een klereherrie als hij niet voorzien is van de stroom die hij wil hebben. Lijkt me dat dat wel duidelijk is geworden. On a sidenote: Coolermaster voedingen zijn sowieso no good.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, jullie hebben gelijk. Zal inderdaad niet voor niks zijn.

Ik heb de kaart via Marktplaats gekocht, heb dus geen verloop stekkertje.
Neem aan dat ik deze in elke PC winkel kan kopen?

Ik heb dus een verloop nodig naar 2 x 6pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik bevestigen, hij klinkt al een lek geschoten Vietnam helicopter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:38
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:05:
Ik heb dus een verloop nodig naar 2 x 6pins.
Je voeding had er toch wel één? Dan kun je gewoon zo'n soort kabeltje bijhalen: http://www.delock.de/prod...ale/1.html?setLanguage=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K voel me best n idioot nu ;)

Heb een verloopje (precies die van je link) voor mijn voeding uit mijn "kabeldoos" geplukt en warempel, het werkt!

Hoewel de oorzaak niet lag waar ik in eerste instantie dacht ben ik hier wel tot de oplossing gekomen.

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik ga even gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

gl & hf =)
Pagina: 1