Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vreemd (onbekend) programma op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee welk programma dit is en wat het doet? Ik kan het namelijk nergens terugvinden op mijn laptop en ben benieuwd wat het is, zodat ik eventueel veiligheidsmaatregelen kan nemen ;)
Ik zie het icoon alleen als ik alt-tab. Ik kan het afsluiten met alt-f4, maar ik zie niks sluiten.
Hopelijk heeft iemand dit eerder gezien!
Alvast bedankt!

http://imageshack.com/a/img822/191/4895t.jpg
(sorry van de slechte kwaliteit, moest de foto maken met een mobieltje)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:02

Onbekend

...

Dit lijkt gewoon een programmaatje die door imand in Microsoft Visual C# (of vergelijksbaars) heeft geschreven, en geen eigen pictogram aan heeft gekoppeld.

Heb je misschien wat meer informatie?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Het staat op mijn laptop die ik van de zaak heb gekregen. Als ik alt-tab staat er onder alles een betekenis van de icoontjes (bijv. Internet Explorer) maar bij dit programma niks en dat maakt het juist zo verdacht. Enig idee hoe ik aan een naam kan komen?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:02

Onbekend

...

Mag je op de zakelijke laptop dat programmaatje dan sluiten?

Misschien kan je hier iets mee:
http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat zeggen de mensen van de IT afdeling van het bedrijf er over? Mogelijk dat er een of ander tooltje op de achtergrond loopt wat zij geinstalleerd hebben om wat voor reden dan ook.

Desktop | Server | Laptop

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het icon is niet relevant. Welke processen draaien er (check natuurlijk met admin rechten) en welke daarvan zie je als verdacht?

Edit: bovenstaande vraag is beter, laat het over aan de mensen met de juiste rechten&kennis.

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 20-06-2014 22:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het programma selecteer via alt-tab kan ik het sluiten door alt-f4 te doen. Verder zie ik er niks van. Ik zal het programma eens proberen als ik hem morgen weer opstart.

Rupie: Dat is opzich wel een idee, maar die zitten in Leeuwarden en ik werk in regio Flevoland :+

F_J_K: Ik heb volledige admin rechten op deze laptop. Is er een makkelijke manier (makkelijker dan alles over typen) om deze processen hier neer te zetten? :P

Bedankt voor de snelle reacties! :D

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Via de command prompt (als admin), dit uitvoeren. Het pad mag je naar eigen smaak invullen.

tasklist.exe > C:\Temp\tasks.txt

Te koop....

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 22:54
Rupie: Dat is opzich wel een idee, maar die zitten in Leeuwarden en ik werk in regio Flevoland :+
een beetje ict afdeling kan op afstand met je mee kijken :) dus lijkt me niet nodig om er heen te gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je natuurlijk een punt. Dat ga ik maandag eens vragen. Maar met het programma wat er gelinkt werd krijg ik het ook niet gevonden.
Ze hebben wel hun best gedaan om het te verstoppen... :P

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wie weet kijkt je baas mee :)

Te koop....

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wat zijn zeg... De kans is wel aanwezig natuurlijk :|

EDIT: Ik heb de laptop opgestart en ik zie het programma weer staan. Als ik hem sluit blijft hij ook dicht tot ik de laptop opnieuw opstart. Ondertussen probeer ik te kijken welk proces er sluit op het moment dat ik alt-f4 ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
albino71 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:40:
Via de command prompt (als admin), dit uitvoeren. Het pad mag je naar eigen smaak invullen.

tasklist.exe > C:\Temp\tasks.txt
Via bovenstaand pad is niks te vinden :?

Verwijderd

Topicstarter
Oke... Ik heb nu alle opties geprobeerd die jullie hebben aangedragen, maar ik kan echt niks vinden wat op dit programma lijkt (ook het programma sluiten en kijken of er een taak verdwijnt). Ik hoop dat de IT afdeling er maandag een antwoord op heeft..

Toch bedankt voor alle reacties! :D _/-\o_

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je dan tóch al admin bent op je bedrijfslaptop ( 8)7 @ IT Afdeling ) dan kun vast wel even met AutoRuns kijken wát er tijdens een boot allemaal opgestart wordt. Je kun dat stukje Software van SysInternals (Is tegenwoordig van Microsoft) overigens ook live laten draaien zónder 't te installeren.

Bij de bedrijven waar ik voor werk (beheerder) wordt er zonder pardon een nieuw image geïnstalleerd als er wat verdachts gesignaleerd wordt door een virusscanner dus als er écht wat mis was dan zou je IT afdeling 't je al wel hebben laten weten, lijkt me.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:57:
[...]
Via bovenstaand pad is niks te vinden :?
Dan heb je geen schrijfrechten op C:\.
Schrijf de tasklist naar een pad waar je wel rechten op hebt.

Is er overigens een programma met de naam Sage Act of Act! op je laptop geinstalleerd? Dan is het icoon waarschijnlijk daarvan. Dit is een Outlook synchronisatie applicatie voor CRM doeleinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Kalief op 20-06-2014 23:31 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
wimmel_1 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:23:
Als je dan tóch al admin bent op je bedrijfslaptop ( 8)7 @ IT Afdeling ) dan kun vast wel even met AutoRuns kijken wát er tijdens een boot allemaal opgestart wordt. Je kun dat stukje Software van SysInternals (Is tegenwoordig van Microsoft) overigens ook live laten draaien zónder 't te installeren.
Kan ik dat niet gewoon zien met een programma als Ccleaner? Die heb ik er namelijk al op gezet en kan daar weinig mee vinden. Ik zal het programma eens installeren en kijken of ik iets kan vinden.

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 17:41

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Dit kwam ik tegen op andere forum.
Blijkbaar sage act! outlook sync icoontje.

http://www.vistax64.com/g...ask-switcher-alt-tab.html

[ Voor 14% gewijzigd door Ra_gdd op 22-06-2014 23:46 ]

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:25
Ra_gdd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:36:
Dit kwam ik tegen op andere forum.
Blijkbaar sage act! outlook sync icoontje.

http://www.vistax64.com/g...ask-switcher-alt-tab.html
Zou kunnen, maar lijkt me erg sterk. Je link verwijst naar een topic uit 2008.
En het icoonje is een heel erg standaard icoontje, en kan dus voor van alles gebruikt worden.
Pagina: 1