• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Hallo,

Ik was net bezig geweest om mijn koelpasta te vernieuwen van mijn processor. 2 jaar terug heb ik hierbij 1 van de bevestigingspinnen gesloopt. Nu, heb ik een tweede gesloopt. (en een 3e bijna)
Ik snel naar het centrum gereden, maar alle winkels die nog open waren hadden helaas geen losse koelers,

Heeft iemand hier een (dirty) oplossing voor, zodat ik vanavond mijn pc nog kan gebruiken?
Morgen rijd ik dan wss wel even naar de winkel.

Zie hieronder het euvel:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23271365/Computer/IMAG0445.jpg
Ik zie nu dat er twee kapot zijn en 1 verbogen.

Bij voorbaat dank!

Xbox: Gulpener88

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-02 15:14

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Voorzichtig de pennen eruit snijden, en een boutje en een moertje door je mobo, wel rubbertje ertussen doen.
gaat jaren mee :)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Die boutjes en moertjes(en al helemaal rubbertjes) heb ik helaas hier ook niet tot mijn beschikking.

Verwijderd

Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik jou was zou ik gewoon rustig afwachtten op een nieuwe heatsink.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:07
Nieuwe koeler kopen en hem laten plaatsen door iemand met verstand? Niet lullig bedoeld, maar als je dit al zo verprutst, dan kan je er maar beter niet mee prutsen, denk ik dan. ;)

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik heb gisteren nieuwe heatsink besteld via internet en deze zal vandaag arriveren (als de bezorger goed geluimd is).
Ik heb nu het idee wat ik fout heb gedaan dus ik hoop dat ik vanmiddag niet dezelfde fout zal maken.

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05-2025
Draai je de pinnetjes wel los/open voor je de koeler monteert/demonteert?

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Het probleem was dat ik niet goed wist wanneer ze juist open stonden. Het ging niet mis met het demonteren, het ging mis bij het monteren.

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05-2025
Zoals het pinnetje rechts achteraan op die foto, dat is los. Alle pinnetjes moeten zo staan bij het monteren. Dan druk je de push-pins naar beneden en zit de koeler vast. Voor het demonteren draai je aan de push-pins om ze daarna omhoog te halen. Een beetje fiddelen kan geen kwaad. Echter kracht werkt meestal slecht op plastic pinnetjes (aka ze breken af)

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-02 22:06
Heb aardig wat PC's in elkaar gezet, maar altijd ruzie met pushpins. Ik zet veel liever waterkoeling of scythe mugens in elkaar dan deze ellendige, lawaaierige, warme stock Intel koelers. Voor mijn gevoel veel makkelijker en minder fragiel. Het zal wel aan mij liggen :P

Laatst denk ik een doos weggegooid met 5/6 van die dingen (ook oudere varianten).

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Gisteren bij mycom een nieuwe cooler aangeschaft. Deze is vandaag afgeleverd en heb hem geinstalleerd. Weet nu wat er mis ging. En heb bij het monteren van de nieuwe cooler geen pinnetjes verkloot:) Dankjewel voor alle tips!

Edit:
Pc vandaag aangesloten en alles werkt naar behoren. En die nieuwe cooler werkt erg goed, waar eerst mijn cpu op 50-80 graden draaide, zit hij nu op +/- 30 graden.
De cooler die ik heb aangeschaft is: Cooler Master Hyper TX3 EVO

[ Voor 34% gewijzigd door Gertjuhjan op 22-06-2014 15:26 ]

Pagina: 1