Soundbar of Soundplate

Pagina: 1
Acties:

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:34
Hi,

Ik ben aan het kijken om voor mn nieuwe VT60 een Soudbar of Soundplate aan te schaffen .
Het gaat mij om een beter/voller geluid , zit niet op 5.1 of zo te wachten .

Is de plaatsing van een Soundplate van belang , mn tv hangt aan de muur , de Soundplate zou naast de tv op de grond in een nis komen te staan .

Of is dit niet aan te bevelen en kan ik beter naar een soundbar kijken en die onder de tv aan de muur bevestigen >

Thx

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou zeggen ga in de winkel luisteren en goed oordelen of het een toevoeging is.

Mijn idee zou zijn om een simpel stereo setje samen te stellen. Stereo versterker, twee boekenplank luidsprekers en klaar.

Life is not about specs, it is about joy!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:34
Het gaat er niet om of het een toevoeging is , mijn vraag ging over de plaats van een Soundplate of dit van belang is .

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Als het toch niet om de toevoeging gaat, dan hoef je toch niks te kopen?

Probleem gelijk opgelost.

mocht je wel dergelijk beter geluid willen hebben dan is het geen wat eerder werd voorgesteld een goed begin.
een soundbar voegt weinig toe.
Beter haal je gewoon een 3.0 set klink veel maler beter moet je natuurlijk geen melkpakjes hebben.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het lijkt me dat een soundbar beter klinkt dan een soundplate, omdat een soundplate zo klein is. Zeker als de soundplate op de grond en in een nis moet staan is het geen goede optie.

Nog beter (en wellicht goedkoper) is een versterker met twee boekenplankspeakers, zoals bartvl al noemde.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Om dan ook op de specifieke vraag antwoord te geven:

Als de soundplate ergens naast de tv in een nis komt te liggen: niet doen! Het geluid komt dan dus ergens anders vandaan dan van het scherm. Dit is zeer zeker een toevoeging, maar niet de juiste ;).
Ik vermoed dat de soundplate specifiek bedoeld is om onder de voet van de tv te plaatsen. Anders gezegd: om de tv óp de soundplate te plaatsen.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1