Prepaid 2-3Gb mobiele data voor buitenlandse bezoeker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:23
Iemand uit Brazilië komt hierheen voor een paar weken (minder dan een maand) en heeft in die tijd 2-3Gb mobiele data nodig. Hij heeft mij gevraagd hoe hij dat het beste kan organiseren. Ik zit nu al een uurtje de websites van de mobiele providers af te struinen, maar ik krijg de vraag niet beantwoord. Een voorbeeld van waar ik tegenaan loop:

https://www.t-mobile.nl/prepaid/bundels/mobiel-internet

1Gb voor € 14,95 (excl. SIM, maar die kost niet zo veel), dat is mooi. Maar waar ik niet achter kom is of je die "modules" van € 14,95 bij kunt blijven kopen, of dat je in de situatie terecht komt dat je na die 1Gb de veel hogere "buiten-de-bundel" tarieven moet gaan betalen.

Bij de andere providers loop ik tegen vergelijkbare onduidelijkheden op. Vergelijkingssites helpen me niet, daar lijkt prepaid sowieso een beetje een ondergeschoven kindje, en de focus ligt voornamelijk op spraak en SMS.

Heeft iemand een idee wat de beste oplossing voor deze bezoeker zou zijn?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:02
Je kan er in het ergste geval na 1Gb weer een nieuwe simkaart in doen ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou eens kijken naar Mobile Vikings. Is gewoon pre-paid. Als je bundel op is kan je gewoon internetten van de rest van 't geld (Die € 15,-) of waardeer je weer met € 15,- op voor nog een keer 1,5Gb.

Works like a charm. Gebruik ik ook als we in Nederland zijn :) (En gebruik in België al jaren MV).

In Nederland werkt dat via het netwerk van KPN dacht ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennahz op 20-06-2014 20:41 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
bliep.

www.bliep.nl

[ Voor 80% gewijzigd door nachtnet op 20-06-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
AH Slim Only, eerste maand 2GB voor €5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
^^ Dat.
2 GB per maand op hogere snelheid voor 1 euro per dag. Of op lagere snelheid voor 50 cent per dag zonder datalimiet.
Voor een tientje bestel je een simkaart met 10 euro beltegoed, kan je dus 10 dagen lang op hogere snelheid internetten en 2 GB downloaden.
Pagina: 1