Toon posts:

Hoeveel watt voor SAPPHIRE TRI-X R9 290 OC crossfire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel watt psu zou men nodig hebben om deze cfx te draaien?
En op het moment heb ik een 750 watt psu (volgens mij bronze cert), een fx 8350+custom waterkoeling (mid-end), sabertooth 990fx r2.0 mobo, 8GB single channel RAM (1600hz) en een MSI R7950 HD Boost Edition Twin Frozr OC.
Zou ik mijn videokaart uberhaupt met een R9 290 kunnen vervangen in deze setup?

Verwijderd

Hangt af van de voeding. Misschien is het handig om de preciese specs van je voeding te noemen. Een MS-Tech voeding kan het namelijk niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:58:
Hangt af van de voeding. Misschien is het handig om de preciese specs van je voeding te noemen. Een MS-Tech voeding kan het namelijk niet aan.
http://www.norrod.nl/zkb-...750-750-watt/details.aspx

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 20:01 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, FSP, er bestaat grotere meuk, volgens mij moet het wel goed gaan, maar pin me er niet op vast.

Een betere voeding kan overigens geen kwaad.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:03:
Hmm, FSP, er bestaat grotere meuk, volgens mij moet het wel goed gaan, maar pin me er niet op vast.

Een betere voeding kan overigens geen kwaad.
Weet ik hoor :P Ik kijk wat mijn budget na de 21ste is en of ik uberhaupt wat kan upgraden. Of toevallig al een r9 290 krijg in plaats van geld (verjaardagsviering). Maar welke voeding zou je aanraden om deze setup + cfx r9 290 te draaien?

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:12
Eén R9290 i.c.m. jouw systeem moet geen enkel probleem zijn.

Twee lijkt me net teveel gevraagd, een overgeklokte 8350 vreet ook flink wat stroom(ik neem aan dat je hem hebt overgeklokt gezien je waterkoeling).

Als je je CPU op stock houdt en je kaarten ook niet overklokt moet het wel kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door !mark op 20-06-2014 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
!mark schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:14:
Eén R9290 i.c.m. jouw systeem moet geen enkel probleem zijn.

Twee lijkt me net teveel gevraagd, een overgeklokte 8350 vreet ook flink wat stroom(ik neem aan dat je hem hebt overgeklokt gezien je waterkoeling).
Heb 'm nog niet overgeklokt. Ga ik in de toekomst wel doen. Als ik RAM hebt die niet van nature beetje onstabiel is en stabiele overclocks bijna onmogelijk maakt. En een betere voeding :/...En een laptop om me te helpen (krijg ik in verband met mijn opleiding sws)

Verwijderd

Een voeding voor crossfire... dan zou ik denk ik voor zulk iets gaan: pricewatch: Cooler Master V Series V850

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:18:
Een voeding voor crossfire... dan zou ik denk ik voor zulk iets gaan: pricewatch: Cooler Master V Series V850
Jfc dat ding is duur in mijn ogen xD...Is 80+ gold echt zoveel beter dan silver of bronze dan?

• !mark
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:20:
[...]

Jfc dat ding is duur in mijn ogen xD...Is 80+ gold echt zoveel beter dan silver of bronze dan?
Het is niet alleen de effiecientie, maar ook voltage regeling, ripple en de kwaliteit van de condensatoren die bij die voeding erg goed is.

Lees maar een review ervan: http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=350

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:20:
[...]

Een goede voeding kost een hoop geld, maar is wel enorm belangrijk. Of die 80+ gold of silver is maakt opzich niet zo heel veel uit, dat is alleen maar de efficiëntie. Lagere efficiëntie betekend dat er meer vermogen uit het stopcontact gehaald word, meer niet.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:37:
[...]

Een goede voeding kost een hoop geld, maar is wel enorm belangrijk. Of die 80+ gold of silver is maakt opzich niet zo heel veel uit, dat is alleen maar de efficiëntie. Lagere efficiëntie betekend dat er meer vermogen uit het stopcontact gehaald word, meer niet.
Aha...Dus opzich als je een andere voeding die verder de zelfde specs/stats heeft, zit je ook goed?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:22:
[...]

Aha...Dus opzich als je een andere voeding die verder de zelfde specs/stats heeft, zit je ook goed?
Specs zeggen helaas zo goed als niets. Wat !mark aangeeft is wat echt belangrijk is. Hievoor moet je toch echt bij reviews zijn van de betere site zoals JonnyGURU. Guru3D en TechPowerUp.

Een goede 850W voeding heb je niet voor onder de 100 euro. Die aangegeven Coolermaster is goed of anders zoiets als een Corsair AX860i. Niet goedkoop maar wel erg goed.

Verder zegt efficiëntie opzich niet echt wat. Het is alleen wel zo dat de betere voedingen ook een betere efficiëntie zullen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2014 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:37:
[...]

Specs zeggen helaas zo goed als niets. Wat !mark aangeeft is wat echt belangrijk is. Hievoor moet je toch echt bij reviews zijn van de betere site zoals JonnyGURU. Guru3D en TechPowerUp.

Een goede 850W voeding heb je niet voor onder de 100 euro. Die aangegeven Coolermaster is goed of ander zoiets als een Corsair AX860i. Niet goedkoop maar wel erg goed.
Hmm..Oké, dan zal ik daar ook maar wat geld in moeten steken als ik 2 r9 290s aan schaf.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:39:
[...]

Hmm..Oké, dan zal ik daar ook maar wat geld in moeten steken als ik 2 r9 290s aan schaf.
De voeding is het hart van de PC, daar moet je echt niet op bezuinigen. Soms zie je ook mensen die dan dikke hardware kopen en vervolgens een MS-Tech voeding erbij, omdat het anders allemaal zo duur is.

Een goede voeding is ook een ivestering. Met een goede voeding kan je makkelijk 6 jaar of nog veel langer doen.

Ik draai zelf met een Corsair AX750. Die zit er al een paar jaar in. Een paar weken terug ben ik van 1x GTX 780 naar SLI gegaan met die kaarten. Dat is dan geen enkel probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2014 21:46 ]

• !mark
PilatuS schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:42:

De voeding is het hart van de PC, daar moet je echt niet op bezuinigen. Soms zie je ook mensen die dan dikke hardware kopen en vervolgens een MS-Tech voeding erbij, omdat het anders allemaal zo duur is.
En die zien we dan binnen 2 jaar terug omdat er iets kapot is door die voeding :)

• PilatuS
  • Niet online
!mark schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:45:
[...]

En die zien we dan binnen 2 jaar terug omdat er iets kapot is door die voeding :)
Met die voeding haal je de 2 maanden denk ik nog niet eens. Ik geloof er niets van dat je ook maar een paar minuten met zo'n voeding kan gamen zonder dat de PC uit zal gaan.

Tijd terug had ik van iemand een PC die uitviel nadat de CPU van een 90W model naar een 125W model gegaan was. In die PC zat een MS-Tech 550W voeding. Tijdens het belasten van alleen de CPU met LinX viel de complete PC gewoon uit. Aan de temps lag het sowieso niet. Andere voeding erin gezet van 500W en weer LinX gedraait zonder enige problemen. Die PC draait nu alweer maanden goed.

Die voeding kon dus nog niet eens 200W stabiel leveren. Een 750W model gaat dan ook geen 500W stabiel leveren, en met 2 dikke kaarten in Crossfire of SLI ga je sowieso over die 500W heen.

• PilatuS
  • Niet online
Die heeft dan weer wat slechte condensatoren.

Dit wel wel een goed voorbeeld: pricewatch: Seasonic M12II Evo 850W

Goedkoper en beter.
Eigen Quote: Een goede 850W voeding heb je niet voor onder de 100 euro
Heb ik dan toch ongelijk in :P

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2014 22:59 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:59

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij toch gewoon goed? alles scoort 8 of hoger...10/10 is toch geen must?
PilatuS schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:54:
[...]

Die heeft dan weer wat slechte condensatoren.

Dit wel wel een goed voorbeeld: pricewatch: Seasonic M12II Evo 850W

Goedkoper en beter.

[...]

Heb ik dan toch ongelijk in :P
Maar wel bronze en dus een nog veel hogere D/C dan wat ik nu heb, wat mijn moeder niet leuk gaat vinden... .-.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 23:40 ]

Verwijderd

Dat die voeding 850W is betekent niet dat hij dat ook uit de muur gaat trekken. Ga er maar vanuit dat je hele systeem iets van de 700W tot 750W gaat trekken (correct me if i'm wrong). Dus zeg maar tegen je moeder dat ze zich geen zorgen hoeft te maken... en tap anders gwn stroom af van de buren :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:44:
Dat die voeding 850W is betekent niet dat hij dat ook uit de muur gaat trekken. Ga er maar vanuit dat je hele systeem iets van de 700W tot 750W gaat trekken (correct me if i'm wrong). Dus zeg maar tegen je moeder dat ze zich geen zorgen hoeft te maken... en tap anders gwn stroom af van de buren :D
Achja, we krijgen binnenkort goedkoper internet en TV (digitale tv gaat weg, in plaats daarvan komt er analoog + htpc)...Maar hoe tapt men stroom af bij de buren? (aannemend dat dat niet 100% grap was)

• PilatuS
  • Niet online
Je zal alleen veel vermogen uit het stopcontact verbruiken wanneer je flink aan het gamen bent. Wanneer je aan het internetten bent maakt het weinig uit of je met een 400W voeding draait of met een 1400W voeding.

850W betekent dat de voeding 850W kan leveren, niet dat ie dat altijd verbruikt. De efficiëntie geeft aan hoeveel vermogen er verloren gaat. Laat je een 850W met voeding met een efficiëntie van 80% ook daadwerkelijk 850W leveren zal deze 1020W uit het stopcontact trekken. Doe je dit met een 90% efficiënte voeding is het 935W. Dit is maar een relatief klein verschil wat alleen echt uitmaakt als je zwaar aan het gamen bent. Natuurlijk is het beter iets meer aan een voeding uit te geven die wat betere efficiëntie heeft.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:53:
Je zal alleen veel vermogen uit het stopcontact verbruiken wanneer je flink aan het gamen bent. Wanneer je aan het internetten bent maakt het weinig uit of je met een 400W voeding draait of met een 1400W voeding.

850W betekent dat de voeding 850W kan leveren, niet dat ie dat altijd verbruikt. De efficiëntie geeft aan hoeveel vermogen er verloren gaat. Laat je een 850W met voeding met een efficiëntie van 80% ook daadwerkelijk 850W leveren zal deze 1020W uit het stopcontact trekken. Doe je dit met een 90% efficiënte voeding is het 935W. Dit is maar een relatief klein verschil wat alleen echt uitmaakt als je zwaar aan het gamen bent. Natuurlijk is het beter iets meer aan een voeding uit te geven die wat betere efficiëntie heeft.
Mhm...Enig idee hoeveel watt er uit het stopcontact komt met mijn setup op idle met de bronze vs de gold cert?

• !mark
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:02:
[...]
Mhm...Enig idee hoeveel watt er uit het stopcontact komt met mijn setup op idle met de bronze vs de gold cert?
Als ik even het stroomverbruik van je systeem schat:
Een FX8350 met één kaart zit ongeveer op 100w DC in idle, overgeklokt komt de 150w inzicht.
Een 290x pakt ongeveer 16w als hij totaal niks hoeft te doen.
Dus voor 290x CF zit jeaan 120w Idle(of 170w geOCed).

Een bronze voeding is minimaal 81% effiecient bij 20% load en een gold voeding 88%(die Cooler Master V850 zit trouwens boven de 90% ;) .

Als we even rekenen
Bronze: 120/81*100=148w
Gold: 120/88*100=136w

Verwijderd

Topicstarter
!mark schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:10:
[...]

Als ik even het stroomverbruik van je systeem schat:
Een FX8350 met één kaart zit ongeveer op 100w DC in idle, overgeklokt komt de 150w inzicht.
Een 290x pakt ongeveer 16w als hij totaal niks hoeft te doen.
Dus voor 290x CF zit jeaan 120w Idle(of 170w geOCed).

Een bronze voeding is minimaal 81% effiecient bij 20% load en een gold voeding 88%(die Cooler Master V850 zit trouwens boven de 90% ;) .

Als we even rekenen
Haha, kan dan denk ik toch beter voor gold gaan :P Aangezien ik nu bronze heb, zal mijn moeder het dan denk ik daar juist wel mee eens zijn want dan is er een stuk minder stroomverbruik per week van mijn pc :P

Verwijderd

Mocht je stroom af willen tappen bij de buren doe dan het volgende:

1. Pak een 3 lange verlengsnoeren.
2. Trap de voordeurvan de buren in.
3. Zoek het eerste en beste stopcontact en steek 1 verlengsnoer erin.
4. Koppel vervolgens alle verlengsnoeren aan elkaar en loopt terug naar je eigen huis.
5. Sluit je voeding aan op de verlengsnoeren... en tadaa, you are done.

• !mark
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:31:
Mocht je stroom af willen tappen bij de buren doe dan het volgende:

1. Pak een 3 lange verlengsnoeren.
2. Trap de voordeurvan de buren in.
3. Zoek het eerste en beste stopcontact en steek 1 verlengsnoer erin.
4. Koppel vervolgens alle verlengsnoeren aan elkaar en loopt terug naar je eigen huis.
5. Sluit je voeding aan op de verlengsnoeren... en tadaa, you are done.
Kun je beter een gaatje door de muur boren en daar een snoer doorheen steken, mits je niet vrijstaand woont :P

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
!mark schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:10:
[...]
Als we even rekenen
Even hierop voortbordurend, als je pc 6 uur per dag aan staat scheelt dat 6 euro per jaar...
Pagina: 1