Welke voeding voor FX 6300 en HD 7950

Pagina: 1
Acties:

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Op dit moment heb ik een MS Tech 850 watt maar ik ben bang dat ik mijn pc vroeg of laat beschadig. De voeding moet de volgende pc draaiend houden:

ASRock 970 extreme 3 R2.0
AMD FX 6300 stock
Sapphire HD 7950 3GB with Boost
Crucial 8GB 1600mhz
Crucial M500 240 GB

Hoeveel watt heb ik minimaal nodig en welke -goede- voeding voor een zo laag mogelijke prijs kan ik het best halen? Ik lees veel over Corsair en Seasonic maar omdat er zoveel modellen zijn weet ik niet goed wat ik moet kopen.

Mijn dank is groot :)

Verwijderd

Seasonic, Corsair en Cooler Master maken goede voedingen. Een goede 450W voeding voor jouw systeem is goed genoeg. Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt

Of deze: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Beide voedingen kunnen je systeem met gemak aan.

• dylanvana
Bedankt voor je reactie. Ik lees op veel sites dat mijn GPU full stress 300 watt kan verbruiken. Mijn CPU 95 watt, dan blijft er weinig speling over? Ik zoek ook iets goedkopers, eigenlijk zo goedkoop mogelijk :p

Verwijderd

Je hebt speling genoeg, want ik geloof niet dat jouw gpu 300W gebruikt, misschien als je hem aardig overclockt. Dat je cpu 95W gebruikt kan wel kloppen, maar je hebt uiteindelijk speling zat als je één van die twee voedingen neemt.

Qua prijs denk ik toch dat je al aan de laagste kant zit. Op een voeding moet je niet bezuinigen, aangezien het één van de laatste componenten is in je pc waarvan je wilt dat het stuk gaat.

Heb zelf een Seasonic S12G 550W, wat te veel is voor mijn pc, maar ik wil gewoon een goede voeding en ben bereid daar wat meer voor te betalen. Verder geeft een 550W voeding iets meer ruimte voor upgrades.

• dylanvana
Ik klikte alleen je eerste link aan en toen schrok ik een beetje :p de tweede voeding is inderdaad ongeveer wat ik zoek qua prijs/watt. Zijn er nog goedkopere varianten van Seasonic of Corsair min 500 watt?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nope, de S12 520w is de goedkoopste goede 500w die je kan kopen. Al is pricewatch: Corsair VS550 volgens mij ook goed.

iets als pricewatch: MS-Tech MS-N550-VAL zal een doodvonnis zijn voor je computer.

People as things, that’s where it starts.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Een 7950 boost verbruikt met gamen zo'n 175W en als je gaat stresstesten net wat meer.
Een volledig FX6300 systeem zonder videokaart zit maximaal op 150W.
Een goede 400W is dus al voldoende en een seasonic 450W is echt meer dan genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 20-06-2014 21:27 ]

• dylanvana
Ik kan een ongebruikte Corsair CX430 kopen voor 25 euro, doen?

Edit: dan ga ik wel molex to 6pin pci gebruiken want mijn kaart is 2x pin6 en de voeding 1x. Dit is geen probleem toch?

[ Voor 49% gewijzigd door dylanvana op 20-06-2014 22:32 ]

• dylanvana
Ik ben inmiddels eigenaar van een Corsair CX430, morgen aan mijn pc koppelen :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Kan wellicht wat krapjes zijn, die dingen zijn goed, maar een Seasonic is toch wel een stap beter.

Verwijderd

Zal wel wat krapjes zijn maar wel ok zolang je niet gaat overclocken.

• dylanvana
Ah oke dat wist ik niet. Waarom is Seasonic een stuk beter dan? Ook heb ik nog een vraagje over 4 pin molex naar 6 pin pci. Bij mijn gpu (Sapphire 7950) zitten single molex to pci stekkers terwijl dual molex to pci ook bestaat. Op internet raden veel mensen single molex af en dat het gevaarlijk kan zijn. Waarom worden deze dan uberhaupt meegelevert?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Seasonic maakt gebruik van betere onderdelen en is vaak een beetje conservatief qua wat een voeding kan leveren.

Dual molex is wel beter ja, Molex is niet echt gemaakt om 75w te leveren door die 4 zielige kabeltjes.

• dylanvana
Ah oke nou ik heb goede hoop dat de voeding krachtig genoeg is :p misschien in de toekomst als mijn cpu te kort komt dat it een kleine overclock waag. Tot nu toe nog niet nodig :)

Weet jij waarom er standaard single molex bij een redelijk high end gpu als de HD 7950 zit? Of zijn deze single molex van betere kwaliteit? Morgen sowieso even kijken in de stad voor dual molex.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Welke versie van de CX430 is het?

Het slot kan 75W leveren, de 6 pin kan 75W leveren, de laatste aansluiting via molex hoeft dus niet zoveel meer toe te voegen (zolang je geen stresstests gaat draaien).
Je kunt eventueel nog even aan de draadjes voelen of die niet te heet worden tijdens gamen, maar ik denk dat het wel mee zal vallen.

• dylanvana
Ik heb geen idee welke versie, is dat erg?

Ik heb een dual molex naar pci pin6 kabel gekocht maar ik zie dat de draadjes dunner zijn dan mijn standaard meegeleverde single molex (zat bij mijn Sapphire 7950). Nu twijfel ik of ik dual molex of de dikkere single molex moet gebruiken. Wat zouden jullie doen? Eigenlijk moeten die molex kabels van Sapphire toch sterk genoeg zijn? Ook is bij de single molex alle 6 pins bedraad en bij de dual molex maar 5 en 1 pin leeg.

• dylanvana
*Schaamteloze bump*

Straks wil ik gaan gamen maar ik ben nogal paranoide xD

Moet ik de dikkere single molex gebruiken die is meegeleverd bij mijn gpu of de dunnere dual molex?

Iemand die zelf misschien molex gebruikt voor zijn gpu?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
De dikte van de omzetter is niet het enige wat er toe doet. Bij een dual molex is het de bedoeling dat je 2 verschillende molex kabels verbindt, waardoor elke draad de helft van het vermogen moet leveren en die draadjes dus ook veel dunner kunnen. Als je een dual molex op 2 connectors van dezelfde kabel verbindt, dan doe je eigenlijk hetzelfde als een single molex en moet de molex kabel al het vermogen leveren (maar de connectors leveren wel elk de helft, dus alweer, die draadjes mogen dunner zijn). Eerlijk gezegd denk ik dat een molex kabel wel 75W aan kan. Voel wel eens aan die kabel tijdens het gamen (de kabel, dus niet de omzetter die zal de stroom wel aan kunnen). Dual molex is wat veiliger, maar je trekt een hoop kabels door je kast.

Verwijderd

Ik denk dat een dikke 1200W voeding maar net genoeg is...

Geintje natuurlijk, een SII Seasonic 520W is genoeg.

Groetjes

• dylanvana
Alles werkt naar behoren, tot zover :)

Corsair CX430 en dual molex to pci pin6

• HenkdeFries
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik heb zelf een fx6300 + gtx 660 met een corsair cx 500 modulaire voeding. Kan ik je aanraden scheelt veel ruimte in je kast. En je hebt ook nog wat ruimte om te overklokken.

• dylanvana
Ik heb mijn processor overgeklokt naar 4Ghz zonder turbo (Coolermaster Hyper TX3 cooler). Draait als een zonnetje, komt niet boven de 62 graden met een prime95 test
Pagina: 1